Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در مراسم شورای برنامه‌ریزی احیاء زکات شرق استان که با حضور حجت‌الاسلام قاسمی زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی شمال استان، ائمه جمعه و فرمانداران شرق استان، روسای کمیته امداد شرق استان و جمعی از مسئولان در شهرستان نرماشیر برگزار شد گفت: ۲۱ هزار خانواده با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر در شرق استان کرمان مددجوی این نهاد و مستمری‌بگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به افزایش دو برابری مستمری مددجویان طی امسال اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی افزایش دو برابری مستمری مددجویان نیز جوابگوی هزینه‌های بالای زندگی آن‌ها نیست و اگر کمک‌های خیران نباشد روند خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها مشکل می‌شود.

صادقی توانمندسازی مددجویان را یکی از اولویت‌های مهم این نهاد دانست و بیان کرد: طی پارسال یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین شغل را در سطح استان ایجاد کرده کمیته امداد بوده است.

صادقی عنوان کرد: وجه تمایز کمیته امداد با سایر ادارات در ایجاد اشتغال این است که این نهاد پس از اجرای طرح مددجو را تنها نمی‌گذارد و با نظارت مستمر مجریان طرح‌های اشتغال را یاری می‌کند تا از مسیر منحرف نشوند.

او در ادامه به موضوع زکات اشاره کرد و گفت: زکات یک تکلیف شرعی است که متاسفانه تاکنون درزمینه این واجب الهی کوتاهی شده است.

صادقی بیان کرد: با فضای تبیینی انجام‌شده پارسال ۱۳ میلیارد تومان زکات در شرق استان جمع‌آوری‌شده که با توجه به سطح زیر کشت باغ های خرما در شرق استان آمار واقعی جمع‌آوری زکات باید چند برابر آمار جمع‌آوری‌شده پارسال باشد.

او در ادامه با بیان اینکه پنج هزار دانشجو و طلبه و حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند افزود: بخشی از هزینه تحصیل و آموزش این دانشجویان و دانش آموزان از محل درآمد زکات تأمین می‌شود.

صادقی از رشد کمک‌های مردمی به این نهاد با توجه به شرایط سخت اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: مردم ما مردمی معتقد هستند و در این شرایط سخت اقتصادی خانواده‌های نیازمند را تنها نگذاشتند و کمک‌های مردمی به این نهاد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ دو برابر رشد داشته است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد زکات واجب کمیته امداد شرق استان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد

حجت الاسلام سید ابوالفضل امام رییس اداره اجرایی زکات یزد گفت: به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.

وی افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.

رییس اداره اجرایی زکات یزد از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است