Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر اهمیت ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید به ویژه در سه پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم یادآور شد: اگر چه استان قم از لحاظ ثبت نام دانش آموزان به ویژه در این ۳ پایه تحصیلی رتبه بالایی دارد امّا اگر یک نفر دانش آموز هم از تحصیل در پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم بازبماند انسداد مبادی بی‌سوادی محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۱۷ شهریور روز جهانی سوادآموزی که در معاونت نهضت سوادآموزی برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ و روز جهانی سوادآموزی برابر با ۸ سپتامبر یادآورشد: شعار امسال، سواد آموزی برای بهبود شرایط انسان:کاهش فاصله دیجیتالی است.
قاسمی نیا با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: طبق آمار سازمان بین المللی در روز سوادآموزی ۱میلیارد و ۵۹۰ میلیون نفر دانش آموز در ۱۹۱ کشور در این دو سال به دلیل شیوع کرونا از تحصیل بازماندند.
وی با بیان اینکه تهدید کرونا در بسیاری از زمینه ها تبدیل به فرصت شد تصریح کرد: در راستای تحقق شعار آموزش تعطیل نیست برای اولین بار در کشور و دیگر کشورهای منطقه از ظرفیت رادیو برای آموزش در سوادآموزی استفاده کردیم و ۱۰۰ برنامه آموزشی ویژه دوره سوادآموزی و دو کتاب معادل اول، دوم و سوم ابتدایی با نام صدای دانایی در ۲۹۴۰ دقیقه از مرداد ۹۹ تا مرداد۱۴۰۰ با همکاری صدا و سیما به ویژه معاونت صدا برای اولین در استان قم روی آنتن رفت.
 معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش یکی دیگر از توفیقات نهضت سواد آموزی در دوران کرونا را تولید ۵۷۰ فیلم آموزشی در ۶۴۰۰ دقیقه برای دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد توسط آموزش دهندگان مجرب با حداقل امکانات سمعی و بصری طی ۲۰ روز عنوان کرد.
وی در ادامه بیان کرد: حدود ۵ سال است در استان قم در راستای شعار یونسکو، کاهش فاصله دیجیتالی مقدمات کار با رایانه را در سطح ISDL به سوادآموزان آموزش می‌دهیم.
قاسمی نیا با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج زبان فارسی در بین سایر ملل خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ سال با جامعه المصطفی همکاری مشترک داریم و در دو سال گذشته ۲۰۰ نفر از تبعه کشورهای نیجریه، عراق، پاکستان، هند با همکاری مرکز معاونت امور خانواده جامعه المصطفی تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی زبان فارسی را فرا گرفتند.
وی اضافه کرد: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ سطح باسوادی اتباع خارجی در استان قم ۱۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
قاسمی نیا با بیان اینکه درصد باسوادی استان قم در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ۵/۴۷ درصد بوده افزود: در حال حاضر درصد باسوادی استان ۹۷ درصد است یعنی از هر ۱۰۰ نفر ۹۷ نفر باسواد هستند حتی در بین سال‌های ۹۰ تا ۹۵ طبق آمار سرشماری حدود ۳ درصد رشد باسوادی در استان داشتیم.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: از همه مسئولین استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر و روستا و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی می‌خواهیم به موضوع باسوادی افراد جامعه عنایت داشته باشند و برنامه هایشان در خصوص بحث سواد آموزی در استان را مشخص کنند.
وی با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال۱۳۹۵ حدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در گروه سنی ۶ سال و بالاتر در کشور بی‌سواد وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد حدود ۵/۲ میلیون نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به عنوان گروه سنی اولویت در فعالیت‌های سوادآموزی هستند.
قاسمی نیا در ادامه با تأکید بر اهمیت ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید به ویژه در سه پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم یادآور شد: اگر چه استان قم از لحاظ ثبت نام دانش آموزان به ویژه در این ۳ پایه تحصیلی رتبه بالایی دارد امّا اگر یک نفر دانش آموز هم از تحصیل در پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم بازبماند انسداد مبادی بی‌سوادی محقق نمی‌شود.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش در پایان گفت: تا امروز ۱۴۰ نفر از چهره‌های موفق سوادآموز در استان قم را به عنوان هیئت علمی دانشگاه، استاد حوزه، نویسنده، کارآفرین و کارمند دستگاه دولتی، معلّم و مدیر شناسایی کردیم که با حضور در کلاس‌های نهضت سوادآموزی مدارج عالی علمی را طی کردند و این جز افتخارات استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی استان قم هفتم و دهم قاسمی نیا بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود