Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، امروز (چهارشنبه) وزرای انرژی چهار کشور لبنان، مصر، اردن و سوریه برای تصمیم‌گیری در خصوص ارسال برق اردن و گاز مصر از خاک سوریه به لبنان در «امان» پایتخت اردن یک نشست چهارجانبه و غیرعلنی برگزار کردند.

منابع محلی گزارش دادند در این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین چهار کشور امضا خواهد شد که بر اساس آن کمیته‌های فنی و تخصصی تشکیل می‌شود تا در مورد آمادگی لبنان برای دریافت و انتقال گاز و برق بحث و تبادل نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع کمیته‌ها فنی همچنین آمادگی زیرساختی این کشور‌ها را به ویژه در سوریه و لبنان و تاریخ پیشنهادی برای شروع پمپاژ گاز مصر و انتقال برق اردن به بیروت را مورد بررسی قرار خواهند داد.

پیش از این هم یک هیئت عالی‌رتبه لبنانی برای رایزنی و گرفتن موافقت سوریه به جهت انتقال گاز و برق مصر و اردن به لبنان از طریق خاک این کشور بعد از ۱۱ سال از شروع جنگ داخلی سوریه، به دمشق رفتند. سوریه نیز برای کاستن از رنج مردم لبنان با این طرح موافقت کرد.

بعد از این نشست هیئتی بزرگ از مقامات بلند پایه سیاسی و مذهبی لبنان نیز به دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه رفته و با او دیدار کردند، اسد هم در این دیدار اعلام کرد از مردم لبنان حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات لبنان تحولات سوریه انتقال گاز به لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین نیکویی نژاد ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: رئیس سازمان اورژانس کشور در راستای بازدید از طرح‌های در حال ساخت برای سفری دو روزه وارد یاسوج شد.

وی بیان داشت: جعفر میعادی فر در این سفر از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و اورژانس بازدید و سه پایگاه اورژانس را در استان کلنگ زنی می‌کند.

نیکویی نژاد تصریح کرد: بازدید از توانمندی‌ها و پایگاه‌های اورژانس استان، بررسی مسائل و مشکلات و برنامه‌های آتی این مرکز، دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، و دیدار با مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از جمله برنامه‌های این سفر دو روزه است.

وی برگزاری نشست با رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان، توافق با شرکت نفت برای راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی، کلنگ زنی سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان، بازدید از طرح احداث ساختمان ستاد مرکزی و نقلیه اورژانس ۱۱۵ استان، نشست خبری و مطبوعاتی با رسانه‌ها و دیدار با کارکنان و کارشناسان اورژانس استان را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد.

کد خبر 6089834

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه