Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سال ۹۲ برای نخستین بار بزرگترین سفره حضرت رقیه (س) در امامزاده صالح (ع) به نیت تعجیل در امر فرج مهدی موعود (عج) پهن شد و پس از آن مجمع جهانی خادمان بنت الحسین (ع) اقدام به برگزاری سفره نذری در شام شهادت حضرت رقیه (س) کردند؛ تا جایی که سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر از کشورهای مختلف در این امر مشارکت داشته و سفره حضرت رقیه (س) را در ۳۰۰ نقطه پهن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین سفره نذری حضرت رقیه (س) امسال با توجه به شیوع کرونا در جهان در بیش از ۳۵۰ نقطه ایران و جهان برگزار می‌شود.

امسال نیز شنبه ۲۰ شهریورماه همزمان با شب شهادت حضرت رقیه (س) در ایران و سایر نقاط جهان سفره نذری ریحانةالحسین در بیش از ۳۵۰ نقطه ایران و سایر کشورهای جهان پهن می‌شود و مراسمی به این منظور برگزار خواهد شد؛ به طوری که نه تنها در ایران و حتی عراق و سوریه، بلکه در بسیاری از شهرهای آمریکا و اروپا چنین برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

بزرگترین سفره نذری حضرت رقیه (س) در شهرهای زیارتی ایران همچون قم، مشهد و شیراز و شهرهای زیارتی عراق همچون کربلا، کاظمین، سامرا و نجف به طور ویژه و طی مراسمی باشکوه پهن می‌شود.

 

تیزر برپایی تئاتر در شب شهادت حضرت رقیه (س) در میدان امام حسین (ع)

علاوه بر این، یکی از نقاطی که امسال سفره حضرت رقیه (س) در آنجا برنامه‌ریزی شده است تا تهرانی‌ها بتوانند در آنجا حضور یابند، میدان آیینی امام حسین (ع) است که برای این امر موکب‌هایی نیز تدارک دیده شده است که در اطراف میدان امام حسین (ع) با رعایت نکات بهداشتی به عاشقان خاندان اهل بیت (ع) خدمت می‌کنند. در این مراسم حمید علیمی به مداحی پرداخته و مجید تال اشعاری در رثای دختر سه ساله سیدالشهدا (ع) خواهد خواند. گروه سرود ابنا الحسین (ع) و تئاتر نیز در این مراسم به اجرای برنامه می‌پردازند.

هدف از برپایی سفره نذری حضرت رقیه (س) نشان دادن مظلومیت شهدای کربلا به ویژه دختر سه ساله ارباب و همچنین انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل‌ها به ویژه کودکان است. بر همین اساس، در مراسم سفره نذری حضرت رقیه (س) دختران ۳ تا ۱۰ساله نقش قابل توجهی دارند و سعی می‌شود در این مراسم هدایایی برای دختران تهیه و توزیع شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حضرت رقیه عراق امام حسین سفره حضرت رقیه میدان امام حسین سفره نذری حضرت رقیه سفره حضرت رقیه امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت

 به گزارش  تابناک به نقل از جماران، امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) و مسئول حوزه علمیه شرق تهران دارفانی را وداع گفت.

 آیت‌الله ضیاء الدین نجفی تهرانی چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود.

وی نویسنده، محقق حوزوی است که شاگردان بسیاری را در حوزه و دانشگاه تربیت کرده است. وی از درس فلسفه آیات، علامه طباطبایی (ره)، محمد شاه آبادی، آقا یحیی انصاری شیرازی، حاج آقا رضا صدر (اخوی امام موسی صدر) و شهید مطهری بهره برده است.

آیت الله نجفی تهرانی در علم هیات نجوم از شاگردان علامه حسن زاده آملی و در عرفان و اخلاق (به مدت ۱۰ سال) شاگردِ آیت‌الله بهجت و آیت‌الله بهاءالدینی بوده است. ایشان همچنین در فقه و اصول، از محضر آیات عظام گلپایگانی، حائری یزدی و آمیرزاهاشم آملی بهره‌مند شده است.

بالغ بر ۲۰ جلد اثر توسط ایشان در رشته‌های فقه، اصول، تفسیر، تاریخ و معارف نوشته شده و ایشان، نماینده مراجع معظم تقلید در امور پاسخ‌گویی به مسائل شرعی نیز است. حوزه علمیه و مسجد جامع نبی اکرم (ص) در شرق تهران، پایگاه مبارزات انقلابی ایشان و مرکز پشتیانی از رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بوده و اکنون، محل پرورش و آموزش سربازان امام زمان (عج) و مراجعه متدینین و مومنین است.

دیگر خبرها

  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟