Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «هان جنگ» معاون نخست وزیر چین و «آلوک شارما» نماینده انگلیس در این کنفرانس ویدیویی بر ضرورت همکاری دو کشور برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تاکید کردند.

«هان جنگ»  در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت اتحاد و همبستگی در مقابله با تغییرات اقلیمی، ابراز امیدواری کرد برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل بتواند یک پیام سیاسی قاطع جهت پایبندی و حمایت محکم از چند جانبه گرایی، احترام به قوانین چند جانبه و ارتقاء عملگرایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از همه طرفین خواست تا اهداف آب و هوایی را به سیاست ها و اقدامات ویژه تبدیل کنند و مذاکرات در رابطه با جزئیات اجرای توافقنامه پاریس را به منظور تضمین اینکه حکومت جهانی اقلیمی به حرکت در مسیر درست خود ادامه خواهد داد، تکمیل نمایند.

وی اظهار کرد: چین و انگلیس یک رابطه همکاری خوبی را در مقابله با تغییرات اقلیمی حفظ کرده و اهداف قوی تری در زمینه ایفای نقش مستقل و چشم اندازهای نیرومندتری در عرصه خنثی سازی کربن مطرح کرده اند.

این مقام چینی با اشاره به اینکه چین در حال حاضر ریاست پانزدهمین اجلاس مربوط به کنفرانس طرف های کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل متحد (COP۱۵ ) را بر عهده دارد، گفت که چین به ارتقاء موفقیت آمیز این دو کنفرانس از طریق همکاری با انگلیس تمایل دارد.

شارما نیز در این گفتگوی ویدئویی با تقدیر از تلاش های چین در مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کرد که انگلیس چشم انتظار گسترش تبادلات و همکاری ها در عرصه تامین مالی پروژه های اقلیمی، انرژی، تجارت کربن و سایر زمینه ها با چین است.

او گفت: لندن در عین حال تمایل دارد که به تقویت گفتگوها و همکاری با چین با هدف دست یافتن به نتایج مثبت در جریان برگزاری کنفرانس های COP۲۶ و COP۱۵ بپردازد.

برچسب‌ها انگلیس سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی انگلیس سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی چین مقابله با تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»