Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم ابراز نگرانی کشورهای مختلفی از جمله آمریکا و آلمان درباره کابینه جدید طالبان در کابل، اما اتحادیه اروپا از آمادگی برای کمک‌رسانی به افغانستان خبر داد.

«ماروس سِفکوویچ» نایب رئیس کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) گفت اتحادیه اروپا آماده است تا به کمک‌های اضطراری به افغانستان ادامه دهد اما دولت جدید طالبان را زیر نظر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سفکوویچ طی نشست خبری پس از نشست کمیسیونرهای اتحادیه اروپا توضیح داد: «اتحادیه اروپا آماده است تا همچنان به ارائه کمک‌های بشردوستانه ادامه دهد. ما بسیار با دقت به نحوه رفتار دولت جدید [افغانستان]، قبل از تعامل با آن نگاه می‌کنیم».

امروز همچنین «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با ابراز نگرانی درباره ترکیب کابینه طالبان در افغانستان، مدعی شد اگر دولت جدید کابل نتواند امور خود را اداره کند آنگاه با خطر فروپاشی سیاسی و اقتصادی روبه‌رو خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

روز گذشته و پس از گذشت بیش از ۲۰ روز از تسلط طالبان بر کابل، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در نشست خبری اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.  وی پس از اعلام افراد کابینه دولت جدید افغانستان گفت: در دولت آینده سعی می‌کنیم که افراد از اقوام مختلف به‌کار گرفته شوند و ما تلاش خواهیم کرد تا همه اقشار جامعه افغانستان در دولت بعدی نقش داشته باشند.

به گفته مجاهد، «ملاهبت‌الله آخوندزاده» همچنان به عنوان رهبر باقی می‌ماند و اسم رسمی دولت جدید، امارت اسلامی افغانستان خواهد بود.

پیش از آن نیز «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که این گروه خواستار روابط خوب با تمامی کشورهاست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان نایب رئیس کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • وقوع انفجار در کابل
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • صحبتهای جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن
  • نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان آغاز شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی