Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:11:37 GMT

راهنمای انتخاب دستگاه های پرکاربرد برقی در صنعت

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۳۸۵۷

راهنمای انتخاب دستگاه های پرکاربرد برقی در صنعت

دستگاه جوش و کمپرسور باد از دستگاه های بسیار پرکاربرد و مفید در صنایع می باشد، که نقش مهمی در پیش برد صنعت دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ساختمانچی، از دستگاه کمپرس باد برای متراکم کردن هوا که یک گاز تراکم پذیر است استفاده می شود. دستگاه جوش نیز درتولید قطعات صنعتی و اتصال آنها به یکدیگر کاربرد دارد، همچنین یک نوع دستگاه جوشکاری برای تولید مخزن ذخیره هوا، کمپرسور هوا، فیلتر، لوله، سیلندر هوا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که اتوماتیک می باشد در بازار موجود است. 

کمپرسور باد چیست؟

ماشینی است که با استفاده از یک موتور الکتریکی یا گازی، یک وسیله را کنترل می کند که با مکیدن حجم هوای پیش رونده، حجم هوا را در یک نقطه محدود بسته بندی کند تا هوای با فشار زیادتر را به مخزن انتقال دهد.

نکات مهم در خرید دستگاه کمپرس باد

حجم دستگاه: در خرید کمپرسور باد، حجم دستگاه بسیار مهم است. در کمپرس هایی که گنجایش مخزن متناسب با مصرف ابزار بادی ندارند، به موتور فشار می آورد که موجب استهلاک موتور و هدر رفتن انرژی می شود.
فشار کاری مورد نیاز: به طور مثال کمپرسور پیستونی تک مرحله، در محدوده فشاری ۱۵۰psi کار می کند و محدوده فشار کمپرسور پیستونی دو مرحله ای ۲۰۰psi است.
قدرت اسب بخار: قدرت اسب بخار نشان دهنده توان دستگاه کمپرسور باد می باشد.
جریان حجمی: در خرید کمپرسور بادی پنوماتیک مهم ترین و فنی ترین نکته، توجه به جریان حجمی آن است که نباید دو جریان حجمی با فشار کاری متفاوت را جمع کرد. به زبان ساده تر یعنی حالت استاندارد را در نظر بگیرید. 
کمپرسور با پرتابل: با توجه به نیازتان ببینید که به کمپرسور قابل حمل نیاز دارید یا خیر.
محل مصرف: نوع دستگاه، اندازه، قدرت و سرعت ابزار با ویژگی های مورد نیاز در محل استفاده متناسب است.

موارد مصرف کمپرس های بادی

۱.در شاخه های مختلفی از صنایع پیشرفته مثل: پتروشیمی، خودروسازی، حمل و نقل و معدن
۲.در لوازم خانگی مثل: جاروبرقی، یخچال و کولر گازی 
۳.برای متراکم کردن گازهایی مثل: اکسیژن، نیتروژن و هوا که یک گاز تراکم پذیر می باشد.

دستگاه جوش

یکی از کارآمدتری دستگاه ها در صنعت دستگاه جوش است که وظیفه آن اتصال فلزات همنام و ناهمنام می باشد و مدل های زیادی از آن در بازار موجود است. 

انواع دستگاه جوش

دستگاه جوش ترانسی: این نوع دستگاه جوش، از یک ترانس کاهنده ولتاژ با آمپر بالا استفاده می شود. خروجی این دستگاه از نوع AC   است که جوش کاملی ندارد.
دستگاه جوش اینورتری: فرآیند خروجی ولتاژ و جریان این دستگاه، توسط بردهای الکتریکی تامین می شود. خروجی این دستگاه از نوع ولتاژDC  است که جوش به مراتب بهتری را ارائه می کند. 
دستگاه جوش رکتی فایری: یک ترانس نسبتا بزرگ کاهنده با ولتاژ و جریان  DC خروجی ساخته می شوند. قدرت و توانا بالای این دستگاه قابلیت کار در ساعات طولانی و شرایط سخت را داراست.
بهترین و پرکاربردترین نوع دستگاه جوش 
دستگاه جوش اینورتری با فرکانس بالا بسیار کارآمد است و کنترل بهتری از پارامترهای عملکردی متغیر نسبت به دیگر مدل های دستگاه جوش دارد.

نکات مهم در خرید دستگاه جوش اینورتری جوشکاری ممتد بدون قطعی عدم آلودگی صوتی ایجاد حوضچه جوش و قوس الکتریکی مناسب قابلیت کنترل جریان در هنگام جوشکاری برحسب نیاز جوش امکان استفاده از انواع الکترودهای روتیلی، قلیایی، سلولزی و انواع سیم و فیلترهای جوشکاری را در خرید دستگاه جوش مد نظر قرار دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه جوش لیزر جوشکاری کمپرسور باد دستگاه جوش نوع دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" از 6 تا 15 اردیبهشت در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی چین (تیانژو) افتتاح شد و این رویداد عظیم با دستاوردهای چشمگیر و نویدبخش کار خود را آغاز کرد.   این نمایشگاه که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود، شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و خارجی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای آنها در زمینه طراحی و تولید خودرو بود.   در نمایشگاه امسال، شاهد درخشش خودروهای نوآورانه و پاک بودیم. 278 خودروی برقی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده گام‌های بلند صنعت خودرو به سمت جایگزینی خودروهای بنزینی و دیزلی با خودروهای برقی و احترام به محیط زیست است.   غرفه‌های نمایشگاه پکن 2024، میزبان  خودروسازی جهان و برندهای چینی مطرحی همچون Chery و... است. این شرکت‌ها جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای برقی، هیبریدی و خودران را به نمایش گذاشتند و تبادل نظر و بحث و گفتگوهای مفیدی میان متخصصان و فعالان این حوزه صورت گرفت.   بازدیدکنندگان نمایشگاه شاهد رونمایی از 117 مدل خودروی جدید توسط 30 شرکت خودروساز بودند.   این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و همکاری میان خودروسازان داخلی و خارجی فراهم کرده و زمینه را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت در سطح جهانی مهیا نموده است.    نمایشگاه پکن 2024 بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود و می‌توان به آینده‌ای روشن و پررونق در این حوزه امیدوار بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب