Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:03:19 GMT

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 123 هزار و 755 نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۴۱۰۰

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 123 هزار و 755 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۱ هزار و ۴۵۹ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۹ هزار و ۵۴۱ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۱۱۲ هزار و ۲۹۶ مورد بوده است که ۹۱۶  مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۲۳ هزار و ۷۵۵ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۶۶۱ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۴۷  مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۲ هزار و ۱۷۸ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۲۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

واکسن‌های ایرانی تزریق شده عوارض بسیار ناچیزی داشته‌ است

استاندار زنجان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: ستاد اربعین حسینی باید به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان برگزار و قبل از آن در یک جلسه محدودتری، دستورالعمل اربعین بومی‌سازی شود.

فتح‌الله حقیقی با تاکید بر روند اطلاع‌رسانی مستمر در زمینه واکسیناسیون و لزوم نقش آفرینی شورای اطلاع رسانی در این زمینه خاطر نشان کرد: واقعیت‌های واکسن کرونا را باید به مردم بیان کرد، افراد نباید اطلاعات غلطی خارج از چارچوب دریافت کنند چرا که  ذهنیت آنان را نسبت به واکسن تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون واکسن‌های ایرانی تزریق شده عوارض بسیار ناچیزی داشته‌ است، اضافه کرد: شهروندان از لحاظ واکسن‌های کرونا اطمینان خاطر داشته باشند، زیرا تاکنون عوارض خاصی مشاهده نشده است.

 استاندار زنجان، با اشاره به موضوع  بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های استان ادامه داد: در این خصوص نیز باید واقعیت‌ها به مردم بیان شود و در این میان بازگشایی دانشگاه تحصیلات تکمیلی مشکلی ندارد و به دنبال آن واکسیناسیون دانشجویان و دانش‌آموزان به زودی در استان نیز آغاز خواهد شد.

وی خطاب به والدین زنجانی گفت: با توجه به افزایش تعداد واکسن‌های کرونا طی روزها و هفته‌های آینده والدین زنجانی نیز نگران بازگشایی مدارس نباشند، زیرا بدون مقدمات این مهم انجام نخواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها علاوه بر معلمان که واکسینه شده‌اند، مرتبطین با دانش‌آموزان تا آن زمان واکسینه خواهند شد.

حقیقی از اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتبار از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس کشور به اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان  برای تجهیز سرویس‌های بهداشتی و رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مدارس استان زنجان خبر داد و گفت: کارگروه اجتماعی استانداری نیز باید پژوهشی که در خصوص کرونا و عوارض آن انجام داده را آماده کند و طبق تفاهم‌نامه‌ امضا شده توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، طی فرآیندها به وزارت کشور ارسال شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان بیمارستان آمار ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیماران فوتی سرپایی بستری استان زنجان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان