Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:57:30 GMT

۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در کردستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۴۲۸۵

۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در کردستان شناسایی شد

دکتر صدیق جدیدالاسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیماری قارچ سیاه که اخیرا در کشور شیوع پیدا کرده استان ما هم درگیر شده و مواردی از این بیماری مشاهده شده است.

وی افزود: در راستای رسیدگی به بیماران مبتلا به این بیماری کمیته علمی و فنی متشکل از تیم عفونی، چشم پزشک، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص داخلی و مدیر دارویی در استان تشکیل شده ‌ در قالب یک تیم درمانی پیگیر موارد ابتلا بوده و کارهای مربوط به این بیماران را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: یک بخش اختصاصی هم در بیمارستان کوثر سنندج برای این بیماران در نظر گرفته شده است چرا که با توجه به اینکه ممکن است گاهی قسمت هایی از بافت فرد مبتلا برداشته شود لازم است گروه گوش‌ و حلق و بینی مدام در دسترس باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ مورد شناسایی شده تحت مداوا هستند، گفت: توصیه های لازم به کادر درمان در مورد نحوه شناسایی این بیماران داده شده مبنی بر اینکه افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، افرادی که به هر عنوان دیابت پبشرفته دارند و یا کسانی که داروهایی با دز بالا همانند کورتون مصرف می کنند در معرض خطر این بیماری هستند و امیدواریم این افراد ترخیص ‌و بیمار جدید بستری در این زمینه نداشته باشیم.

کپک‌ «موکورمیستس» که عامل بیماری قارچ سیاه است در همه اماکن از جمله در خاک و گیاهان  توان زندگی دارد و این کپک تاکنون بیشتر در کشورهای آمریکا، استرالیا و هند دیده شده بود.

شیوع بیماری قارچ سیاه با گسترش ویروس کرونا در جهان بیشتر شده است و بر اساس شواهد موجود این بیماری در بعضی شهرهای هندوستان، باعث مرگ تعداد زیادی از مردم شده و از آنجا که بیماری تهاجمی است باید سریع تشخیص داده شده و درمان شود و در صورتی که این کار دیر انجام شود می‌تواند باعث نقص عضو و یا حتی مرگ افراد ختم شود.

تورم چشم و افتادگی پلک، ترشحات تیره رنگ در داخل بینی و برخی اختلالات مغزی از تظاهرات بالینی بیماری قارچ سیاه است.

برچسب‌ها هند دانشگاه علوم پزشکی کردستان قارچ سیاه سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند دانشگاه علوم پزشکی کردستان هند دانشگاه علوم پزشکی کردستان قارچ سیاه سنندج بیماری قارچ سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا