Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتقای دانشگاه مازندران در جمع برترین دانشگاه­‌‎های جهان بر اساس نظام رتبه‌بندی تایمز در سال .2022

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابلسر، دکتر علیرضا خصالی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران با اعلام این خبر به روابط عمومی، گفت: در جدیدترین گزارش اعلام شده توسط پایگاه رتیه‌­بندی جهانی تایمز در سال 2022، دانشگاه مازندران موفق شد در بین 1662 دانشگاه جهان که حایز شرایط ورود به این نظام رتبه‌بندی شده‌اند، در جایگاه 1200-1001 قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در رتبه‌­بندی سال 2021 این پایگاه از بین 1526 دانشگاه شرکت کننده، دانشگاه مازندران در جایگاه 1001 - 1526  قرار گرفته بود.

رتبه­‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام­‌های رتبه ‌بندی بین­‌المللی دانشگاه‌ها است که اولین بار در سال 2004 با همکاری تایمز و کیو اس تحت عنوان رتبه‌­بندی "تایمز-کیو اس" و از سال 2010 به بعد با همکاری موسسه تامسون رویترز منتشر گردید. در سال 2016 این پایگاه جهت تامین اطلاعات مورد نیاز، همکاری خود را با تامسون رویترز قطع و با پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس آغاز به همکاری کرد. پایگاه رتبه‌بندی تایمز، اطلاعات موردنیاز برای ارزیابی را علاوه بر پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس از  نظرسنجی از متخصصان و صاحب‌نظران گردآوری می‌نماید. رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در نظام رتبه‌بندی تایمز بر اساس 13 شاخص در قالب 5 معیار کلی آموزش با وزن 30 درصد، پژوهش با وزن 30 درصد، استنادات با وزن 30 درصد، وجهه بین‌المللی با وزن 7.5 درصد و ارتباط با صنعت با وزن 2.5 درصد انجام می‌شود که وضعیت دانشگاه مازندران بر اساس این شاخص‌ها در رتبه‌بندی 2022 به صورت زیر است:

بانوجه به نتایج رتبه‌بندی ارایه شده، دانشگاه مازندران از میان 58 دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی از لحاظ وجهه بین‌المللی در جایگاه هفتم  قرار گرفته است که در مقایسه با  جایگاه 24 ام دانشگاه در رتبه‌بندی سال گذشته، حاکی از صعود چشمگیر دانشگاه مازندران از منظر بین‌المللی است. علاوه بر این دانشگاه مازندران در رتبه‌بندی سال 2022 از نظر شاخص‌های پژوهش و درآمدهای صنعتی نیز عملکرد بسیار مطلوبی داشته است به‌طوری‌که از نظر شاخص پژوهش در جایگاه 28 ام  و از لحاظ شاخص درآمدهای صنعتی در جایگاه 25 ام در بین 58 دانشگاه ایرانی واجد شرایط حضور در این رتبه‌بندی قرار گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارتقای دانشگاه مازندران در جمع برترین دانشگاه های جهان دانشگاه مازندران بندی تایمز رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و همفکری و تعامل بیشتر با نهاد‌های فرهنگی سطح شهر نشستی برخی از دبیران فعال کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه و تبلیغات اسلامی در زمینه‌های مختلف، از جمله حمایت و ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در حوزه رسانه، زنان، امید بخشی و ایجاد نشاط به جامعه  تأکید کردند.

در حاشیه این جلسه که به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه، توضیحات مبسوطی درباره کانون‌های دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه کردند و حجت‌الاسلام جواد فراهانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با پاسخ به پرسش برخی دانشجویان توضیحاتی درباره فعالیت‌های سازمان بیان و با اعلام خرسندی از این جلسه بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی