Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست ستاد بازسازی شهر زلزله‌زده سی‌سخت برگزار شد.محمد محمدی مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در نشست این ستاد گفت: سی‌سخت منطقه سردسیری بوده و با توجه به نزدیکی به فصل سرما لازم است روند بازسازی منازل زلزله‌زده سرعت داده شود.

این مسئول عنوان کرد: مشکلی که داریم اینکه داریم نظام مهندسی قرار بود مشکل علمک گاز این مناطق را حل کند اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  امهال دو ساله وام‌ها دیگر مورد مطرح شده از سوی مدیرکل مدیریت بحران بود محمدی عنوان کرد: کسانی که در حوادث از جمله زلزله خسارت می بینند از هر بانکی وام گرفتند باید وام آنها به مدت دو سال امهال شود که فرمانداری دنا اسامی وام‌گیرنده‌ها را به تفکیک بانک اعلام کند تا به سازمان بحران کشور اعلام کنیم.

در ادامه اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن گفت: تاکنون ۱۱۰۰ خانه به مرحله اجرای سقف رسیده و ۶۳۵ مورد به مرحله نصب درب و پنجره رسیده ، ۲۸۰واحد هم به بهره برداری رسید و مردم ساکن شدند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۹۳۷ واحد به بانک‌های عامل معرفی شد افزود: ۸۰۰ واحد موفق به انعقاد تفاهم نشدند و ۹۰ درصد تسهیلات پرداخت شد.

اصالت‌زاده بیان کرد: ۲۸ هزار و ۹۴۰ تن سیمان و بیش از یک میلیون آجر در سی‌سخت استفاده شد، ۲۵۰ خانواده در چادر زندگی می‌کنند و فاقد مسکن هستند که تا ۱۵ مهر  منزل برای این افراد به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین هرمزی معاون سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغی که در سال ۱۴۰۰ به زلزله سی‌سخت اختصاص داده شده ۲۸۵ میلیارد تومان است که در شورای برنامه‌ریزی توزیع و در حال مبادله موافقت‌نامه هستیم.

وی با بیان اینکه هفته آینده ۱۰۰ درصد مبادله موافقت‌نامه صورت می‌گیرد عنوان کرد: متاسفانه جنب و جوشی از شهرداری سی‌سخت برای جذب اعتبارات نمی‌بینیم.

در ادامه حجت‌الاسلام مصباح نژاد با قدردانی از پیگیری بی‌وقفه استاندار، معاون عمرانی و سایر مدیران برای ساخت خانه‌های مردم زلزله‌زده سی‌سخت گفت: امید می‌رود دولت سیزدهم از اقدامات مسئولان پای کار استان قدردانی کند.
وی در ادامه با اشاره به مقاوم نبودن ساخت و سازهای برخی نهادها گفت: برخی مصالح متناسب با اقلیم سی‌سخت نیست که نظام مهندسی نظارت داشته باشد.

فرماندار دنا هم بیان کرد: کار سقف‌گذاری ۷۰ درصد خانه‌ های مناطق زلزله‌زده انجام شده است.

عیسی شهامت مدیرکل دفتر شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد  از دانشگاه یاسوج انتقاد کرد و گفت: دانشگاه یاسوج در جلسات دعوت می‌شود اما حضور پیدا نمی‌کنند بعد می‌گویند که ساخت و سازها خلاف ضوابط است.

کرمی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار  مدارس تعمیری سی‌سخت انجام شده و آماده تحویل است، ۴ مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی بودند که ۳ مدرسه مهر و دیگری آبان تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به احداث چهار مدرسه در شهر زلزله‌زده سی‌سخت گفت: دو مدرسه در مرحله سقف‌گذاری است و دو مورد در حال بتن‌ریزی هستند که مشکل ما نبود بتن آماده است که بنیاد مسکن اعلام کرد اولویت با منازل مسکونی در حال ساخت است.

کرمی خاطرنشان کرد: مدارس احداثی مهر ماه ۱۴۰۱ تمام می‌شوند.

پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی هم به تعهد راه و شهرسازی در احداث یک باب کتابخانه، یک مدرسه و فرهنگ‌سرا و اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای بهسازی زیرساخت‌های سی‌سخت خبر داد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان جمع‌بندی این نشست با بیان اینکه همه در زلزله سی‌سخت پای کار بودند و اصحاب رسانه پل بین مردم و مسئولان بودند، گفت: در کنار همه همدلی‌ها ستاد بازسازی در سریعترین زمان ممکن تشکیل شد.

کیامرث حاجی‌زاده با تقدیر از همراهی نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: حضور آیت‌الله حسینی به توسعه پروژه‌های عمران استان خصوصا در شهر سی‌سخت کمک کرد.

حاجی‌زاده عنوان‌ کرد: بنیاد مسکن قول داد ظرف مدت چند ماه خانه‌های مردم زلزله‌زده را تحویل دهد، که به عملیاتی شدن وعده بنیاد مسکن طی چند ماه خوش بین هستم.

وی با تبریک انتصاب رئیس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد علیرضا تابش رئیس فقید بنیاد مسکن گفت: امید است با انتصاب آقای نیکزاد شاهد تسریع در روند بازسازی سی‌سخت باشیم.

معاون استاندار ضمن قدردانی از نمایندگان استان گفت: به زودی عملیات زیرساخت شهر سی‌سخت آغاز می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس از یاسوج آخرین خبرها از سی سخت فرماندار دنا کهگیلویه و بویراحمد بنیاد مسکن زلزله زده سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرهنگ عباس صفرپور درآیین تکریم و معارفه فرمانده جدید بسیج اسلام آباد سنگربا اعلام این خبر گفت: ۴۶ واحد مسکن محرومان در بخش‌های سنگر و کوچصفهان در حال احداث است که این واحد‌ها حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان رشت ، مساحت هریک از این واحد‌های مسکونی را ۵۰مترمربع اعلام کرد و افزود: این واحد‌های مسکونی با ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار به همت بسیج سازندگی، خیران و اعطای تسهیلات بانکی ساخته می‌شود. 

وی تصریح کرد: این واحد‌های مسکونی در حال واگذاری به مددجویان است.

در ادامه این مراسم با قدردانی از تلاش‌های آقای سجودی ، حامد تقی زاده بعنوان فرمانده جدید بسیج اسلام آباد سنگر معرفی شد.

دیگر خبرها

  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت