Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:51:50 GMT

استاندار مرکزی: بازگشایی مدارس به نفع استان و کشور است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۴۵۵۵

استاندار مرکزی: بازگشایی مدارس به نفع استان و کشور است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: مزایای بازگشایی مدارس بیشتر از معایب آن برای کشور و استان است.

سید علی آقازاده هفدهم شهریورماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد:  شهرستان ها در هفته جاری موظف شدند برای بازگشایی مدارس جلسه بگذارند تا امروز به نتیجه برسیم، به غیر از اراک و ساوه شهرستان ها پیشنهادات خود را ارسال کرده اند و در نهایت باید برای روز شنبه تصمیم گیری داشته باشیم و در کنار آن برای واکسیناسیون فرهنگیان نیز برنامه ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به هر میزان که بتوانیم آموزش را حضوری دنبال کنیم برای کشور و استان مفیدتر از بسته ماندن مدارس است و لازم است دراین راستا سازوکار مناسبی داشته باشیم، افزود: ممکن است در شهر های بزرگ مدارس باز نشود، اما به هرحال باید تصمیم گیری و اعلام عمومی داشته باشیم. به احتمال قوی تصمیم گیری در این راستا را ستاد ملی مقابله با کرونا به عهده استان ها قرار می دهد به همین دلیل باید تصمیم لازم اتخاذ شود.

آقازاده تصریح کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی عموما کمک هایی به مدارس صورت می گیرد و امسال نیز باید به مانند همیشه دستگاه هایی مانند شهرداری کمک لازم را در مواردی همچون نظافت، رنگ آمیزی و ... به مدارس داشته باشند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: مدارس استثنایی به معنای واقعی باید نگاهی استثنایی را به لحاظ دریافت کمک همراه خود داشته باشند و باید نیازهای این مدارس تامین شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانش آموزان دارای رتبه برتر در کنکور بیان کرد: تعداد دانش آموزان رتبه برتر کنکور در استان مرکزی افزایش قابل توجهی داشته است و باعث افتخار و خرسندی است و این افتخارآفرینی حاصل تلاش معلمین و والدین و خود این دانش آموزان است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به مصوبه جلسه پیش در خصوص شتاب دهی به مسئله سواد آموزی در سه منطقه کمیجان، خنداب و فراهان، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات لازم در این راستا انجام شده است و کار سرعت بیشتری به خود گرفته است، اما نیاز است که در موضوع شناسایی کم یا بی سوادان، اداره کل ثبت احوال مساعد بیشتری داشته باشد.

حسین آبادی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: به هر میزان هم که آموزش مجازی با کیفیت برگزار شود، اما به هیچ عنوان جای آموزش حضوری را نمی گیرد چراکه دانش آموزان باید در محیط مدرسه و در کنار همسالان خود آموزش دریافت کنند و پرورش و تربیت به شکل فرآیندی دنبال شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن سه سناریو برای بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۰ گفت: در این راستا مدنظر است که مدارس روستایی و مناطق دارای جمعیت کم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند، مناطق دارای جمعیت متوسط با تعداد ۱۰ دانش آموز در هر کلاس و به شکل ترکیبی فعال شوند و در سناریوی سوم تمامی مدارس بازگشایی و فعال شوند.

حسین ابادی با اشاره به اینکه واکسیناسیون فرهنگیان استان در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر است، افزود: این سناریوها قطعا تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی اظهار کرد: تعطیلی مدارس در واقع سبک تربیتی دانش آموزان را کاملا تغییر داده است، دانش آموزان شب ها تا دیروقت بیدار و صبح ها تا نزدیک ظهر خواب هستند و عملا سیستم آموزشی و تربیتی آنها عوض شده و عملا آسیب های حرکتی، تغذیه ای و آموزشی را به همراه داشته است، اما به هرحال بازگشایی مدارس طبق تصمیم ستاد ملی انجام می گیرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه از رتبه های برتر و تک رقمی استان مرکزی در کنکور سراسری تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش کروناویروس بازگشایی مدارس استان مرکزی بازگشایی مدارس استان مرکزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،حمید طریفی حسینی افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

او اضافه کرد: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناطق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی