Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:57:33 GMT

دوگانگی محسوسی را در اجرای مصوبات ستاد کرونا شاهد هستیم

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۴۶۰۵

دوگانگی محسوسی را در اجرای مصوبات ستاد کرونا شاهد هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، عباس دانشی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه اظهار کرد: یکی از اقشاری که از کرونا بیشترین آسیب را دیدند فعالان بخش‌های هنری استان هستند.

وی افزود: تعطیلی اماکن هنری، سینماها و تئاتر سبب شد تا هنرمندان دشوارترین روزها را در بروز کرونا تاکنون پشت سر بگذارند، هنرمندان حتی در زمینه معیشت هم به مشکل برخوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: فعالان بخش‌های هنری به شدت نیازمند حمایت هستند تا از مشکلاتشان کاسته شود، همچنین باید گفت در کنار کاهش مشکلات هنرمندان تلاش مضاعف برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در استان هدفگذاری شده است.

دانشی گفت: در شهرستان ساوه ۵۰۰ میلیون تومان یارانه وزارت ارشاد به هنرمندان این شهرستان پرداخت کرده، حدود ۵۰۰ نفر هنرمند در شهرستان ساوه فعالیت دارند این در حالی است که از این تعداد فقط ۱۲۰ نفر آنها از خدمات صندوق بیمه هنرمندان استفاده می‌کنند که وزارت ارشاد در ۲ مرحله مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۲۰ نفر عضو صندوق بیمه یارانه پرداخت کرد و همچنین بیمه آنها به روز انجام شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد :۶۰ درصد هنرمندان عضو صندوق بیمه هنرمندان نبوده و در بروز کرونا هیچ نوع حمایتی از آنها صورت نگرفت، متأسفانه در اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا دوگانگی محسوسی شاهد هستیم به عنوان مثال در مراسم‌های مذهبی ما در هر شرایطی اجرا می‌شود حتی بدون توجه به دستورالعمل‌ها ولی در بحث هنر محدودیت‌ها بسیار سختگیرانه بود بخاطر اینکه نمی‌خواهیم برای شاد کردن مردم هزینه کنیم.

وی افزود: با وجود تنگناهای حدود ۴۰ هزار مترمربع به فضای فرهنگی استان اضافه کردیم و همچنین افزایش تعداد منشورات و مؤسسات را داشتیم، هنر و هنرمندان در آئین اسلامی ما همواره مورد توجه و تاکید بوده چرا که تبیین ارزشهای اسلامی با زبان هنر اثرگذاری بیشتری داشته است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: بحث حقوق شهروندی یکی از مباحث اجتماعی و سیاسی در جوامع مختلف است که بر پایه آن افراد باید از فرصت‌های یکسان بهره مند شوند و توجه به آن از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها به شمار می‌رود و این مقوله مشارکت و فعالیت‌های اجتماعی شهروندان به ویژه در عرصه عمومی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصلاح حقوق شهروندی و اصلاح ساختار آموزشی در مهد کودک‌ها از مصوبات این جلسه از شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه بود.

کد خبر 5300260

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان شیوع کرونا واکسیناسیون کرمانشاه تعاونی اردبیل واکسیناسیون کرونا ایلام خراسان رضوی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • تجمع بانوان شاهد و ایثارگر در حمایت از اجرای طرح نور توسط پلیس
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس