Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار رهام بخش حبیبی  در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان و کارکنان انتظامی شهرستان های تابعه، طی ۷۲ ساعت گذشته در سطح استان فارس اجرایی شد.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۶۱ خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق شناسایی و توقیف شد، افزود: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودروها، مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است،اظهار داشت: در این رابطه ۸۳ فقره پرونده تشکیل و ۸۵ متهم نیز دستگیر شدند.

سردار حبیبی گفت:  مبارزه بی امان با کالای قاچاق در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یکی از اولویت های اصلی فرماندهی انتظامی استان فارس می باشد.

لودر ۳۰ میلیاردی قاچاق روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "قیروکارزین" یک دستگاه لودر قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال توقیف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان "قیروکارزین" هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه لودر مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از توقف کامیون و بررسی مدارک مشخص شد این لودر از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده و قاچاق می باشد. فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سردار حبیبی با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه توسط قاچاقچیان مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری باند جاعلین اسناد درشیراز

سرهنگ فرج شجاعیدر گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی گزارش‌های واصله مبنی بر فعالیت یک باند جاعل و صدور اسناد جعلی در شیراز، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری "۲۸ صدرا" پس از رصدهای اطلاعاتی و پلیسی اعضای ۶ نفره باند جاعلان که در یک منزل مسکونی کار می‌کردند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: در بازرسی از منزل متهمان اموالی شامل لپ تاب، پرینتر رنگی، انواع مهرهای جعلی اعم از مهر دفتر ثبت اسناد رسمی، ثبت املاک، برابر با اصل، مهر فلزی به جهت جعل سریال اسناد، ثبت احوال و تعداد کثیری اوراق اسناد وکالتنامه و پلمب سربی کشف شد.

سرهنگ "شجاعی" افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد جاعلان برای افرادی که متقاضی مدارک هویتی، معرفی نامه، اسناد مالکیتی و گواهی نامه برای ادارات و سازمان‌های دولتی و اخذ تسهیلات بانکی بوده اند اقدام به تشکیل مدارک و اوراق مورد نیاز می‌کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ فقره مدارک جعلی مربوط به سند منزل و خودرو که به صورت حرفه‌ای جعل و آماده ارائه به ادارات بود کشف شد، تصریح کرد: متهمان برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس آگاهی استان شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد قبل از واریز هرگونه وجهی از اصالت اسناد مالکیت فروشندگان اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هرگونه موراد مشکوک موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کالای قاچاق شیراز اسناد پلیس فرمانده انتظامی انتظامی استان کالای قاچاق استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش مشرق، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲