Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@09:16:12 GMT

دوستی و محبت اهل بیت (ع) موجب اتحاد امت اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۴۷۶۹

دوستی و محبت اهل بیت (ع) موجب اتحاد امت اسلامی است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، وبینار تقریبی «امام حسین(ع) الگوی عدالتخواهی، ایثار و وحدت» عصر چهارشنبه 17 شهریور 1400 به همت معاونت امور ایران-بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با سخنرانی شخصیت های شیعه و اهل سنت کشور برگزار شد.
 
در ابتدای وبینار، شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه بندرپل و عضو شورای روحانیت شهرستان بندر خمیر، در سخنانی اظهار کرد: به عنوان فردی از جامعه اهل سنت می‌گویم: افتخار ما اهل سنت این است که محب اهل بیت (ع) هستیم و اهل بیت رسول گرامی اسلام را از جان شیرین خود بیشتر دوست داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتخار ما اهل سنت این است که اسامی اهل بیت در منزل هر یک از ما وجود دارد.
 
وی افزود: اگر بخواهیم منابع اهل سنت را مورد بررسی قرار دهیم به این مطلب می رسیم که منابع اهل سنت سرشار از فضایل امام حسین (ع) هستند. کتب حدیثی و تاریخی اهل سنت حکایت از این دارد که اهل سنت امام حسین (ع) را سرور خود می دانند همانطور که پیامبر اسلام (ص) امام حسین (ع) را سرور جوانان اهل بهشت معرفی فرمودند.
 
این عالم اهل سنت با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) امام حسین (ع) را ریحانه المصطفی (گل خوشبوی رسول خدا) نامیده‌اند؛ گفت: پیامبر اسلام (ص) بر صورت ایشان بوسه می‌زند و می‌فرماید من به این فرزندم شجاعت، جود، کرم و سخاوت را هدیه می‌دهم. لذا شجاعتی را پیامبر به نوه خود هدیه می‌کند که تا دنیا دنیاست، مادری فرزندی شجاع‌تر از امام حسین (ع) نزائیده و نخواهد زائید.
 
وی خاطرنشان کرد: در احادیث معتبر اهل سنت وارد شده که رسول خدا (ص) امام حسین (ع) را بغل می‌گرفتند و می‌فرمودند: خدایا من او را دوست می‌دارم، تو هم ای «الله» او را دوست بدار. لذا کسی که پیامبر و خدا او را دوست دارند بر ما به عنوان مسلمان واجب است که او را از جان شیرین خود نیز بیشتر دوست داشته باشیم.
 
بازماندگان افزود: امام حسین (ع) شخصیتی است که می‌تواند بین جامعه اسلامی الفت و محبت و اتحاد و یکپارچگی حاکم کند. دوستی و محبت اهل بیت (ع) باعث اتحاد امت اسلامی است. امام حسین (ع) آنقدر فضیلتشان زبانزد خاص و عام است که زبان از ذکر فضائل ایشان قاصر است. درباره جوانمردی آن حضرت نیز روایات بسیاری در منابع اهل سنت وجود دارد.
 
وی در پایان تاکید کرد: امام حسین (ع) محبوب دل‌ها است و در دل‌های همه مسلمانان جای دارد. خوشا بحال کسی که قلبش مالامال محبت امام حسین (ع) باشد و همیشه عشق او را در دل داشته باشد.
 
عفت شریعتی، نماینده مجلس شورای اسلامی و مشاور امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دیگر سخنران این وبینار بود که با اشاره به سخن گرانبار امام راحل (ره) که فرمودند: «محرم و صفر را زنده نگه دارید تا کشورتان آسیبی نبیند» (نقل به مضمون) خاطرنشان کرد: عظمت شهادت امام حسین (ع) و شهیدان کربلا جهانشمول است. از سال 61 هجری تا امروز شور و حال جامعه اسلامی و حتی جامعه بشری در شهادت سید و سالار شهیدان نشان دهنده این است که مکتب اسلام در تربیت رهروان قرآن و عترت، امام حسین(ع) را قافله سالار کاروان جامعه بشری قرار داده است.
 
وی تاکید کرد: امام حسین (ع) چراغ هدایت و سفینه نجات هستند و برای نجات جهان اسلام از دست فتنه گران و غاصبان و ظالمان، این مصباح هدایت نجات دهنده و امنیت آفرین است و در طوفان های این روزگار که به وسیله نظام سلطه و مستکبران به وجود آمده، این کشتی نجات حسینی است که همگان را به ساحل امنیت می رساند.
 
شریعتی ادامه داد: ما هرچه داریم از مکتب حسینی داریم، امام حسینی که «هیهات منا الذله» را فرمود. امروز اگر مجاهدان در فلسطین در برابر اسرائیل غاصب مقاومت می کنند، اگر در یمن، سوریه، افغانستان و کشورهای جهان اسلام سدی شکست ناپذیر در برابر دشمنان اسلام هستند همه اینها در مرآت عظمت، شجاعت، معنویت و عزت و جهاد اباعبدالله الحسین (ع) است.
 
وی با اشاره به نقش خانواده در قیام امام حسین (ع) گفت: در شهادت امام حسین (ع) تنها چند نفر دخیل نبودند، ما حضور خانواده را در کربلای حسینی می بینیم، یعنی زن و مرد و جوان و کودک در حرکتی جهادگرانه و مقابله با دشمنان اسلام نقش آفرینند. این بیانگر این است که برای حفظ نیکی ها و عظمت اسلام، حضور همگان تاثیرگذار است.
 
وی در پایان تاکید کرد: امروز مردم کشورهای ستمدیده اسلامی دنباله روی عظمت عاشورا هستند که در مقابل دشمنان اسلام ایستاده و شهدای بزرگواری را تقدیم می کنند. امیدواریم با عنایت خداوند متعال و عظمت قرآن و عترت، اسلام واقعی جهانشمول شده و تمدن عظیم اسلامی بر جامعه بشری سایه افکن شود.
 
در ادامه وبینار، حجت الاسلام والمسلمین حامد منتظری، استاد و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در سخنانی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) خطابه‌ها و سخنانی داشتند که اهداف قیام خود را بیان کردند. یکی از سخنان معروف ایشان این است که «علی الاسلام السلام، اذ قد بُلِیَت الامة براعٍ مثل یزید» یعنی باید فاتحه اسلام را خواند وقتی کسی مثل یزید حاکم امت اسلامی شود.
  وی افزود: از سخنان امام حسین(ع) بر می‌آید که مبنای قیام ایشان سنت نبوی است و فرمایشات خود را به سخنان نبی اکرم (ص) مستند کرده‌اند. ارتباط امام حسین (ع) و رسول خدا (ص) نیز بسیار تنگاتنگ و عاطفی است که در منابع برادران اهل سنت هم نقل شده است. به عنوان مثال در کتاب «المعجم الکبیر» طبرانی و «التاریخ الکبیر» بخاری آمده که حضرت رسول (ص) می‌فرماید: «انا من حسین و حسین منی احب الله من أحبّ حسیناً» (من از حسین هستم و حسین از من است و خداوند متعال دوست دارد کسی را که حسین را دوست بدارد.)
 
منتظری ادامه داد: امام حسین(ع) در قیام خود به دنبال احیای سنت نبوی بودند. حضرت فرمودند: خروج من برای طلب اصلاح در امت جدم است و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اهل بیت پیامبر (ص) تمام بی حرمتی ها و مصائب را به جان خریدند تا راه و رسم و سنت نبی اکرم (ص) زنده بماند.
 

ادامه دارد ...

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام حسین ع اهل سنت اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم