Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:14:21 GMT

۲ هزار بسته معیشتی در همدان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۵۰۸۸

۲ هزار بسته معیشتی در همدان توزیع شد

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان روز چهارشنبه در این آیین اجرای این رزمایش را از برکات وجودی شهید مدنی(ره) دانست و افزود: در همین راستا نیز با تشکیل کمیته اجتماعی توسط مسئولان برگزار کننده کنگره تصمیم بر آن شد که این اتفاق مبارک در همدان رقم بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» با تشریح ابعاد شخصیتی شهید مدنی و توجه ویژه ایشان به محرومان و ایتام بیان کرد: تفکر شهید مدنی در بخش های مختلف به ویژه کمک به محرمان در استان باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از فعالیت‌های موسسه مهدیه همدان که یکی از یادگارهای ارزشمند شهید مدنی در استان به شمار می آید افزود: با حدود گذشت ۵۰ سال از ایجاد این موسسه توسط شهید مدنی در همدان باید از "محمد کاظم حجازی" مسوول موسسه شهید مدنی(ره) قدردانی کنیم که این مسیر را با قدرت در تمامی این سال ها جلو برده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ابراز امیدواری کرد به سطحی از رشد اقتصادی برسیم که در جامعه فقیری پیدا نکنیم چرا که این یکی از نشان های مدینه فاضله و انتظار از جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با اشاره به برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت الله مدنی در همدان اظهار داشت: در سراسر کشور کنگره‌ها و مراسم های بسیاری برگزار می شود اما کمتر مراسمی را می توان مثال زد که در آن به سمت خدمات اجتماعی حرکت شده باشد.

دارالایتام مهدیه از سه هزار خانواده محروم همدانی حمایت می‌کند

مسوول موسسه شهید مدنی(ره) نیز در این مراسم با بیان اینکه در این طرح ۲ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان توزیع می شود ادامه داد: موسسه دارالایتام مهدیه در کنار زیر پوشش قرار دادن جامعه ایتام در استان، تقدیم بسته‌های معیشتی و مستمری‌ها در طول سال، نزدیک به سه هزار خانواده محروم را نیز به صورت غیر مستمر تحت پوشش خود قرار داده است.

"محمد کاظم حجازی" با تشریح شکل گیری این موسسه توسط شهید مدنی(ره) مطرح کرد: بسیاری از کمک‌های انجام شده از طریق ظرفیت‌های مردمی صورت می‌گیرد و این نشان دهنده اعتماد مردم به موسسه شهید مدنی و دارالایتام مهدیه است که با گذشت نزدیک به پنجاه سال هنوز پابرجاست.

وی با قدردانی از مشارکت مردم در کمک به برنامه‌های موسسه شهید مدنی(ره) در همدان ادامه داد: بخشی از اقلام این بسته‌های معیشتی توسط خیران تامین شده است به عنوان مثال هزینه تهیه بسته‌های گوشت گرم تنها توسط یک خیّر تقبل شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله مدنی(۱۲۹۳ -۱۳۶۰ش) به دنبال مبارزاتش  در دهه ۱۳۴۰ چندین بار توسط ساواک دستگیر و تبعید شد و در چنین شرایطی به بیماری سل ریوی مبتلا شد که با بررسی پرونده پزشکی و قوت گرفتن احتمال درگذشت او در اثر این بیماری، ساواک برای فرار از فشارهای طیف مذهبی جامعه در سال ۱۳۵۱ آیت الله مدنی را به دره مرادبیک در حوالی همدان تبعید کرد.

پس از درگذشت روح‌الله کمالوند بنیانگذار حوزه علمیه کمالیه، آیت الله مدنی به خرم‌آباد مهاجرت کرد و تا سال ۱۳۵۴ اقدام به انتشار توضیح‌المسائل و تحریرالوسیله از آثار امام خمینی(ره) کرد و سخنرانی او به مناسبت دوازهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد در مسجد شاه خرم‌آباد ساواک را نسبت به اقدامات او حساس کرد.

همچنین وی از سوی امام (ره) به عنوان نماینده در استان لرستان انتخاب شده بود و همین عوامل باعث شد تا ساواک وی را به نورآباد ممسنی تبعید کند.

پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران برای حل مشکلات مردم همدان به امامت جمعه این شهر منصوب شد و در اولین انتخابات مجلس خبرگان به نمایندگی از همدان به مجلس راه یافت و در آبان سال ۱۳۵۸ امام راحل وی را به عنوان امام جمعه تبریز منصوب کرد.

این مجاهد نستوه سرانجام در ۲۰ شهریورماه ۱۳۶۰ در حال اقامهٔ نماز جمعه ترور شد و مسئولیت ترور او را سازمان مجاهدین خلق بر عهده گرفت و آیت الله مدنی دومین شهید محراب انقلاب اسلامی نامیده شد. 

کنگره بزرگداشت آیت الله مدنی ۲۰ شهریور ماه در همدان برگزار می شود.

برچسب‌ها همدان امام جمعه همدان بسته معیشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان امام جمعه همدان بسته معیشتی همدان امام جمعه همدان بسته معیشتی موسسه شهید مدنی آیت الله مدنی شهید مدنی ره امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی

دریافت 12 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان در حمایت از دانشجویان جهان و مردم مظلوم غزه ظهر امروز دوشنبه در محل مقبره شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

کد خبر 6091970

دیگر خبرها

  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • مطهری امام
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی