Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@20:13:41 GMT

مردان بیشتر درمعرض مارگزیدگی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۵۳۴۲

رئیس اداره مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان گفت: طبق آمار امسال ۷۱/۷ درصد از موارد مارگزیدگی در بین مردان رخ داده است. ناطقان: بهزاد امیری، رئیس اداره مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشورمان اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی کشور و‌ گونه‌های شناخته شده مار‌های سمی و عقرب‌های زهردار، هر سال شاهد بروز حوادث ناشی از مارگزیدگی و‌ عقرب گزیدگی در نقاط مختلف کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیری ادامه داد: مارگزیدگی می‌تواند در تمام گروه‌های سنی منجر به بروز مرگ در بین افراد شود، اما عقرب گزیدگی فقط در بین کودکان زیر شش سال باعث مرگ می‌شود.

رئیس اداره مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان گفت: از میان ۵۰ گونه شناسایی شده عقرب در ایران، تنها هفت نوع آن از نظر سلامتی افراد اهمیت دارد. آمار‌ها نشان می‌دهد که سالیانه ۶۰ هزار گزش توسط عقرب‌ها در کشور رخ می‌دهد.

امیری افزود: همچنین بیش از شش هزار مورد مارگزیدگی در کشور اتفاق می‌افتد که بیشترین آن در استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس رخ می‌دهد.

او تاکید کرد: بالاترین موارد مارگزیدگی مربوط به استان خوزستان و کمترین آن برای استان همدان است. طبق آمار امسال ۷۱/۷ درصد از موارد مارگزیدگی در بین مردان و ۲۸/۳ درصد در بین زنان رخ داده است. بیشترین رنج سنی گزش در بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سال بوده است.

رئیس اداره مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان یادآوری کرد: "پا" بیش از سایر اعضای بدن مورد گزش مار قرار گرفته است.

امیری گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، فارس و ایلام بیشترین مورد گزش عقرب را گزارش کرده اند. طبق مشاهدات، کودکان زیر پنج سال بیشتر از سایر افراد مورد گزش عقرب قرار گرفته اند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مردان ، مارگزیدگی ، حیوان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مردان مارگزیدگی حیوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) قوی‌ترین مردان ایران در مراسم افتتاحیه کارخانه هادی چوپان

همشهری آنلاین عکسی از مراسم افتتاح باشگاه هادی چوپان با عنوان کارخانه عضله سازی با حضور قوی‌ترین مردان ایران در فضای مجازی پربیننده شده است. هادی چوپان قهرمان و نایب قهرمان مستر المپیا و همچنین قهرمان ۲ مسابقه بزرگ آرنولد کلاسیک است.

دیگر خبرها

  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • (عکس) قوی‌ترین مردان ایران در مراسم افتتاحیه کارخانه هادی چوپان
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟