Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تنها مروری کوتاه بر وقایع اخیر در آمریکا و اخبار گوناگونی که همه‌روزه از رویکرد جدانژادگرایانه پلیس آمریکا به گوش می‌رسد، کافی است تا همگان را به این باور برساند که پیشرفت و زندگیِ آرمانی تنها پوسته‌ای رنگین بر روی نام این کشور است و وحشی‌گری و آپارتاید در بطنِ ساختار حاکم بر نظام سیاسی و اجتماعی آمریکا رخنه کرده و نمود آن اکنون در رفتار پلیس این کشور نیز مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آنکه باور عمومی تبعیض نژادی در آمریکا را بیشتر متوجه بزرگسالانِ رنگین‌پوست می‌داند، اکنون به تازگی نشریه آکسیوس گزارشی منتشر کرد و در آن با بررسی داده‌های مختلف از چند پژوهش به وضوح بیان می‌کند که حتی کودکان و نوجوانانِ سیاه‌پوست نیز از گزند پلیس آمریکا در امان نیستند.

نشریه آکسیوس در گزارشی با استناد به داده‌ها و تحلیل‌های انجام شده در کالیفرنیای آمریکا، اعلام کرد که شمارِ کودکان و نوجوانان سیاه‌پوستی که به دلیل درگیری با پلیس آمریکا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، نسبت به کودکان و نوجوانان سفیدپوست در این کشور، ۴ تا ۷ برابر بیشتر است.

این نشریه آمریکایی در ابتدای این گزارش نوشت: «بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ (۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶) ۱۶ هزار کودک و نوجوان به دلیل درگیری با پلیس آمریکا به مراکز مختلف اورژانسی یا به بیمارستان مراجعه کردند، در این میان آمار کودکان و نوجوانان سیاه‌پوست ۴ تا ۷ برابر بیشتر از سفیدپوست‌ها اعلام شده است.»

همچنین تجزیه و تحلیل نشریه پزشکیِ جاما پدیاتریکس (JAMA Pediatrics) نیز در این باره نشان می‌دهد که گرچه آمار مراجعان کودک و نوجوان به دلیل درگیری با پلیس به نسبت بزرگسالان کمتر است، اما داده‌ها نشان می‌دهد در این زمینه نیز کودکان از نظر مسائل تبعیض‌نژادی در امان نیستند و شمار کودکان سیاه‌پوستی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند بسیار بالاتر است. 

این داده‌ها نشان می‌دهد «در میان پسران سیاه‌پوستِ بین ۱۵ تا ۱۹ سال آمار مراجعان به دلیل درگیری با پلیس آمریکا، حدود ۲۰۱ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال است که بالاترین نرخ در این زمینه را تشکیل می‌دهد. آن‌ها همچنین در مقایسه با پسران هم‌سن و سفیدپوست تقریباً ۱۴۳ مجروح در هر ۱۰۰ هزار نفر را نیز تشکیل می‌دهند.»

همچنین «دختران سیاه‌پوست نیز در مقایسه با دختران سفیدپوست ۴.۳ برابر بیشتر در معرض آسیب‌ از سوی پلیس آمریکا هستند. این آمار در میان پسران سیاه‌پوست بین ۱۰ تا ۱۵ سال نیز ۵.۳ گزارش شده است. دختران سیاه‌پوست در این سن نیز ۶.۷ برابر در معرض جراحت بیشتری نسبت به دختران هم‌سن  و سفیدپوست هستند.»

البته آکسیوس در این باره اعلام کرد که محققان در این پژوهش هشدار دادند از آنجا که بیمارستان‌های آمریکا آمار مرگ‌ومیر سیاه‌پوستان را کمتر از میزان واقعی آن اعلام می‌کنند، در این باره نیز احتمال آن می‌رود که آمار واقعی بسیار بالاتر از این باشد.

تجزیه و تحلیل دیگری، که حدود ۳۰ پژوهش شامل ۲۰ هزار نفر را بررسی کرده است، نیز نشان می‌دهد درگیری نوجوانان و کودکان سیاه‌پوست با پلیس سلامتی آن‌ها را به مخاطره انداخته و روی سلامت روان آن‌ها تأثیرگذار است. رفتار پلیس همچنین ایمنی این کودکان را برهم می‌زند و احساس طیبِ خاطر را از آن‌ها سلب می‌کند.

بنابراین با توجه به این پژوهش‌ها می‎توان نتیجه گرفت که نظامِ سرمایه‌داری آمریکا که بر پایه تملک، برده‌داری و استثمار بنا نهاده شده است، با گذشت چندین و چند سال، با آن‌که شعار تمدن، و ابرقدرت بودن سر می‌دهد، همچنان به سلطه‌گری و رفتار‌های غیربشردوستانه خود به شکل فاجعه‌آمیزی ادامه می‌دهد تا جایی‌که نمود آن را در رفتار پلیس آمریکا و برخورد آن با سلامت روان و جسم کودکان و نوجوانان سیاه‌پوست نیز می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آمریکا خشونت پلیس آمریکا سیاهپوستان آمریکا تبعیض نژادی نژادپرستی در آمریکا دلیل درگیری با پلیس پلیس آمریکا نشان می دهد رفتار پلیس داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان

دریافت 5 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تماشاخانه سیار در فرهنگسرای ولایت در منطقه خضر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شد.

کد خبر 6093037

دیگر خبرها

  • فیلم| رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان
  • حضور کودکان در تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد