Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@19:37:08 GMT

کرونای سرکش و فوت ۲۵۶ نفر در جهرم

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۶۲۸۲

کرونای سرکش و فوت ۲۵۶ نفر در جهرم

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از افزایش دوباره تعداد بستری ها در این شهرستان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۱۸۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در جهرم و خفر شناسایی شدند که  تعداد کل موارد مثبت تا به امروز ۲۶ هزار و ۹۳ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تعداد کل بیماران بستری در بخش‌های کرونای بیمارستان پیمانیه را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۸۸ بیمار در بخش عمومی و ۱۲ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

او  تعداد کل بیماران در قرنطینه خانگی را هزار و ۹۴۸ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد کل بیماران بهبود یافته را ۲۳ هزار و ۸۰۹ نفر و تعداد نمونه‌های ارسالی ۸۰ هزار و ۲۳۶ بوده است.

رحمانیان از جان باختن ۲۵۶ نفر بر اثر بیماری کرونا از ابتدای شیوع تا کنون در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد بیماران با شیب نسبتا بالایی در حال افزایش است و ادامه این روند شرایط را در هفته‌های پیش رو بسیار سخت خواهد کرد.

او اظهار کرد: دریافت واکسن به‌خصوص در سالمندان تا ۹۰ درصد از مرگ و میر جلوگیری می‌کند. هر چند درصد بالایی از گروه‌های سنی فراخوان شده تاکنون واکسن خود را دریافت کرده اند، اما هر نفری که واکسینه نشود، خطر انتقال ویروس را بالا می‌برد.

رئیس دانشگاه علم پزشکی جهرم از مردم خواست در هیچ دورهمی و تجمع دوری کنند و تمامی هشدار‌ها را جدی بگیرند و به‌خصوص ماسک زدن را به هیچ عنوان فراموش نکنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس علوم پزشکی جهرم تعداد کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

حمیدرضا بدیعی مدیر مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر شیراز، با دعوت از شهروندان برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان، اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او، خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، بیان کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است