Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:26:56 GMT

سقوط یک بالگرد نظامی در نیل سفید

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۶۵۸۹

سقوط یک بالگرد نظامی در نیل سفید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع سودانی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، از سقوط یک بالگرد نظامی در منطقه «الشقیلاب» در جنوب خارطوم، پایتخت این کشور خبر دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سودان (سونا)،‌ شاهدان عینی خبر دادند که یک گروه نظامی به فرماندهی پلیس منطقه «محمد الامیر» در محل حادثه حاضر شده است؛ اما تا لحظه انتشار خبر، موقعیت بالگرد مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهدان عینی می‌گویند که پس از ورود نیروهای دفاع مدنی و همچنان نظامیانی با لباس نیروی دریایی سودان به محل حادثه، بلافاصله منطقه محاصره شده است و نیروهای امنیتی نیز از ورود مردم به محل ممانعت به عمل آورده‌اند.

ساکنان منطقه خبر دادند که صدای برخورد بالگرد با این پهنه آبی را شنیده‌اند؛ اما سطح بالای آب در رود نیل سفید به علت جاری شدن سیل یافتن محل دقیق سقوط بالگرد را دشوار کرده است.

شاهدان با بیان اینکه تلاش‌‌ها برای پیدا کردن بالگرد همچنان ادامه دارد، خبر دادند که بالگردهای دیگری نیز برای تسهیل روند جست‌وجو به محل اعزام شده‌اند.

اما این در حالی است که نیروهای مسلح سودان هنوز بیانیه‌ای در ارتباط با سقوط بالگرد مذکور و تعداد سرنشینان آن صادر نکرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سودان خبر دادند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات نظامی مغرب و ناتو

وزیر دفاع مغرب با رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» درباره تقویت روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف لودبی» وزیر دفاع مغرب در محل کار خود با دریادار «راب پاور» رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی «نانو» درباره تقویت همکاری دوجانبه در منطقه مدیترانه گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع مغرب، این دیدار در چارچوب تلاش ناتو برای تقویت همکاری با کشورهای حاشیه دریای مدیترانه در رباط صورت گرفت و طی آن وضعیت امنیت منطقه و فرصت‌های همکاری با ناتو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی مغرب، در این دیدار دو طرف درباره ابعاد مختلف همکاری ناتو و مغرب در خصوص آموزش و ارتقای توانمندی‌ها با هدف تامین امنیت در منطقه مدیترانه گفت وگو کردند.

تجهیز مغرب به جنگ افزارهای آمریکایی

در بیانیه وزارت دفاع مغرب آمده‌ است: رئیس کمیته نظامی ناتو، مغرب را یک بازیگر مهم در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مقابله با چالش‌های آن  دانست و ابراز امیدواری کرد که اجرای راهبردهای اصلاحی پادشاهی مغرب سبب استقرار صلح و ثبات میان کشورهای ساحلی دریای مدیترانه شود.

در پایان این دیدار دو طرف بر اراده مشترک مغرب و ناتو برای تقویت همکاری‌های دو جانبه در آینده  تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند