Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@17:43:53 GMT

۱۰ میلیون دلار برای دستگیری وزیر کشور طالبان

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۶۷۰۰

۱۰ میلیون دلار برای دستگیری وزیر کشور طالبان

در پی معرفی اعضای کابینه دولت افغانستان توسط مقامات طالبان، پلیس فدرال آمریکا جایزه تعیین شده برای دستگیری سراج‌الدین حقانی، فرد تعیین شده برای سمت وزارت کشور را دوبرابر کرد.

به گزارش یورونیوز، اف بی‌ آی پیش‌تر به دلیل نقش سراج‌الدین حقانی در عملیات تروریستی برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری و بازداشت وی شود پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جایزه پس از آنکه نام رهبر شبکه حقانی در فهرست اعضای دولت طالبان قرار گرفت دو برابر شد و به ۱۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

در وب‌سایت پلیس فدرال آمریکا بیانیه‌ای با این مضمون منتشر و ضمن ارائه عکس و جزئیاتی در خصوص مشخصات فردی و هویتی سراج‌الدین حقانی درخواست شده که هر گونه اطلاعات مربوط به فرد یاد شده در اختیار دفاتر محلی اف بی آی و یا نزدیک‌ترین سفارتخانه یا کنسولگری آمریکا در کشورهای مختلف قرار گیرد.

بر اساس این اطلاعیه سراج‌الدین حقانی در حمله ژانویه ۲۰۰۸ به هتلی در کابل که منجر به کشته شدن شش نفر از جمله یک شهروند آمریکایی شد نقش داشته و تحت پیگرد قضایی آمریکا است.

اف بی آی همچنین مدعی شده که رهبر شبکه حقانی در بسیاری از حملات فرامرزی علیه منابع آمریکا و نیروهای ائتلاف در افغانستان به عنوان هماهنگ کننده مشارکت داشته است.

دست داشتن سراج‌الدین حقانی در طراحی سوءقصد علیه حامد کرزای، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در سال ۲۰۰۸ نیز از جمله مواردی که است که پلیس فدرال آمریکا در اطلاعیه خود به آن اشاره است.

اف بی آی پیش‌تر برای ارائه هرگونه اطلاعاتی که زمینه دستگیری و بازداشت سراج‌الدین حقانی را فراهم کند ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

سراج‌الدین حقانی، فرزند جلال‌الدین حقانی است که از رهبران شناخته شده نیروهای مقاومت افغانستان بر ضد اشغال این کشور توسط شوروی سابق قلمداد می‌شود.

وی پس ازهسته‌ای از نیروهای تندرو به نام شبکه حقانی در دهه نود میلادی به صفوف نیروهای طالبان پیوست و با این گروه شبه‌نظامی و اسلامگرا متحد شد.

به گفته مدیر نهاد اطلاعات ملی در ایالات متحده، جلال‌الدین حقانی همچنین یکی از نزدیکان و همکاران اسامه بن لادن، رهبر پیشین گروه القاعده بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سراج الدین حقانی طالبان اف ای آی سراج الدین حقانی میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان

 ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد.

به گزارش تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی