Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی و طبق بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور در تماس تلفنی با ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا ضمن تاکید بر تداوم کمک‌های بشردوستانه به افغانستان درباره موضوعات مختلفی همچون مسائل منطقه‌ای و دوجانبه به رایزنی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان در این تماس تلفنی اظهار کرده است که، ترکیه از ایتالیا این انتظار را دارد تا به‌عنوان متحد این کشور در ناتو، به اهمیتی که آنکارا برای روابط متقابل قائل است، پاسخ مناسبی دهد.

وی با اشاره به تداوم حمایت اصولی ایتالیا از توسعه روابط با ترکیه و عضویت آن در اتحادیه اروپا، گفت: آغاز مذاکرات بمنظور به‌روز رسانی توافق‌های گمرکی در سریعترین زمان ممکن و آن هم بدون هیچ پیش‌شرطی، به نفع همه خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به موضوع افغانستان گفت: وضعیت جدیدی در منطقه پس از تسلط طالبان بر کشور افغانستان ایجاد شده است.

اردوغان ادامه داد: تعامل با طالبان باید در زمان تحویل کمک‌های بشردوستانه تداوم یابد.

وی با اشاره به مهاجرت مردم افغانستان ادامه داد: در غیر این صورت شاهد فشار مهاجرت، که پیش از این به بالاترین سطح خود رسیده بود، هستیم.

اردوغان گفت:ترکیه از انتخابات به موقع در لیبی حمایت می‌کند.

وی در این راستا ادامه داد: بنا به درخواست لیبی و طبق توافق‌های دوجانبه، به نیرو‌های امنیتی این کشور به‌صورت قانونی آموزش و مشاوره می‌دهیم.

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا نیز در ادامه ضمن دعوت از اردوغان برای حضور در اجلاس سران گروه ۲۰ که قرار است در ماه اکتبر در رم و به ریاست ایتالیا برگزار شود، گفت: رایزنی‌های سازنده و دوستانه‌ای درباره آخرین تحولات افغانستان، پیامد‌های منطقه‌ای آن و شیوه‌های احتمالی اقدام بین‌المللی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایتالیا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه از اینکه جنبش حماس توافق آتش‌بس را پذیرفته رضایت دارد و از رژیم صهیونیستی نیز انتظار دارد که این توافق را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رجب طیب اردوغان امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: ما از پذیرش توافق آتش‌بس توسط حماس خشنود هستیم، اسرائیل نیز باید گام مشابهی را بردارد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داده است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز دوشنبه در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

کد خبر 751246

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم