Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که دولت آمریکا از یک‌سو مدعی آمادگی برای تداوم مذاکرات وین با ایران است، اما همزمان مقام‌های واشنگتن از لحن اعمال فشار بر تهران دست برنداشته‌اند.

«جوئی هود» دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک بامداد پنجشنبه گفت فارغ از نتیجه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران، تهران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هود در مصاحبه با شبکه «العربیه» انگلیسی، اظهار داشت: «من تاکید می‌کنم که دولت بایدن و شخص رئیس‌جمهور درباره اینکه به ایران اجازه دستیابی به سلاح اتمی را نمی‌دهیم، بسیار بسیار صریح و شفاف بوده‌اند».

وی با بیان اینکه آمریکا به استفاده از دیپلماسی به‌عنوان اولین ابزار خود ادامه می‌دهد، توضیح داد: «اما بلینکن اشاره کرد که پنجره [دیپلماسی با ایران] همیشه باز نمی‌ماند. ما باید به مذاکرات برگردیم، ما باید به برجام بازگردیم».

به نوشته وبگاه العربیه انگلیسی، این دیپلمات آمریکایی بار دیگر خواست باطنی این کشور مبنی بر حذف کردن دانش هسته‌ای از ایران را نشان داده و گفت: «هرچه ایرانی‌ها پیشرفت بیشتری در برنامه هسته‌ای خود داشته باشند، منافع بازگشت به برجام کمتر می‌شود. پس دو طرف باید اکنون اقدام کنند. ما آماده هستیم».

هود در پاسخ به این سوال که آیا دور هفتم مذاکرات وین در کار نخواهد بود، مدعی شد: «به‌نظرم اینکه بنشینیم و در رسانه درباره این موضوع صحبت کنیم، وقت تلف کردن است. آنها (ایران) باید به وین و میز مذاکره باز گردند و درباره بازگشت دو طرف به برجام و اجرای تعهدات صحبت کنند».

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی ایران

به گزارش "ورزش سه"، در هفته‌های اخیر و بعد از اعلام رس می‌امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی در مورد تمایل تیم ملی ایران به همکاری با افشین قطبی شایعات زیادی در مورد احتمال حضور این سرمربی با تجربه در فوتبال ایران بازگشت او مطرح شده است.

افشین قطبی که سابقه درخشانی در اولین فصل حضور خود در پرسپولیس داشته و با این تیم به عنوان قهرمان رسید، در ادامه در تیم ملی ایران و البته باشگاه فولاد نیست مشغول کار گردید و البته در کشورهای مختلفی در قاره آسیا از جمله ژاپن و چین نیز کار کرد.

اما حالا افشین قطبی فرسنگ‌ها دورتر از ایران و در لیگ برتر کانادا مشغول به کار بوده و هدایت تیم اف سی ونکوور را بر عهده دارد. اما علاقه قلبی افشین قطبی به حضور در فوتبال ایران باعث شده شایعات در مورد احتمال بازگشت او به فوتبال ایران قوت بگیرد.

در همین خصوص ساعتی قبل تماسی با مهدی حاج باقر مدیر برنامه افشین قطبی داشتیم تا از آخرین وضعیت مذاکرات او با تیم ملی ایران و در شایعات بازگشت او آگاه شویم. مدیر برنامه افشین قطبی در این خصوص مدعی شد مذاکرات بین طرفین در این خصوص ادامه دارد و به زودی احتمالاً خبر نهایی در مورد آینده افشین قطبی و تیم ملی ایران منتشر خواهد شد.

تیم افشین قطبی اخیراً در لیگ کانادا شروع قابل قبولی داشته و با توجه به تعدد استفاده از بازیکنان جوان در بدنه ترکیب اصلی، به نظر می‌رسد هفته به هفته شرایط برای اف سی ونکوور و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بهتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی ایران
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها