Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@15:36:47 GMT

ایتالیا اردوغان را به نشست گروه ۲۰ دعوت کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۶۹۴۰

ایتالیا اردوغان را به نشست گروه ۲۰ دعوت کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا در ارتباط با تحولات منطقه و مسائل افغانستان گفتگو کرد.

در بیانیه‌ای که در این ارتباط از سوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه منتشر شده، اردوغان خواستار حمایت ایتالیا از توسعه روابط دوجانبه با ترکیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان در این گفتگو اعلام کرده است: حجم تجارت دوجانبه ترکیه و ایتالیا در ۷ ماهه نخست ۲۰۲۱ به ۱۳ میلیارد دلار رسید که از سطح قبل از همه گیری کرونا بیشتر است و اگر این سرعت افزایش یابد دو طرف می‌توانند به راحتی به هدف ۳۰ میلیارد دلاری تجارت دوجانبه برسند.

اردوغان در این گفتگو همچنین تاکید کرده که به اعتقاد او حمایت اصولی ایتالیا از توسعه روابط ترکیه با اتحادیه اروپا و روند عضویت آنکارا در این اتحادیه بیشتر از گذشته ادامه خواهد داشت.

اردوغان در گفتگو با نخست وزیر ایتالیا همچنین به مسائل افغانستان نیز پرداخت و در این ارتباط اظهار داشت: با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، وضعیت جدیدی به وجود آمده است و تعامل با طالبان در زمان تحویل کمک‌های بشردوستانه لازم است که ادامه یابد، در غیر این صورت مهاجرت بیش از گذشته ادامه خواهد داشت.

همچنین «دراگی»، نخست وزیر ایتالیا در این گفتگو رئیس جمهور ترکیه را به اجلاس رهبران گروه ۲۰ موسوم به جی ۲۰ که در ماه اکتبر در رم و به ریاست ایتالیا برگزار خواهد شد، دعوت کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پنجشیر فهیم دشتی بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد ایتالیا ترکیه اردوغان گروه 20 اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پنجشیر فهیم دشتی بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک

داور برجسته کشتی ایران برای قضاوت در آخرین مرحله انتخابی این رشته برای المپیک که در ترکیه برگزار خواهد شد، دعوت شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ اتحادیه جهانی کشتی کامران سلطانی زاده داور المپیکی کشتی ایران و رییس کمیته داوران استان تهران را برای حضور و قضاوت در مسابقات کسب سهمیه نهایی پاریس ۲۰۲۴ (در کشور ترکیه) انتخاب و دعوت کرد.

این رقابت‌های حساس، آخرین شانس کشتی‌گیران باقی‌مانده برای کسب جواز شرکت در بازی های المپیک تابستانی پاریس خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است