Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، با گذشت ده روز از طوفان آیدا که موجب خسارت‌های زیاد در نیواورلئان آمریکا شد مقامات محلی قوانین منع رفت و آمد شبانه را لغو کردند، ولی قطعی‌های گسترده برق و نیز عدم دسترسی به آب بهداشتی هنوز در سواحل جنوبی آمریکا ادامه دارد.

بر این اساس، این روز‌ها صد‌ها هزار نفر علی رغم گرمای شدید هوا در مناطقی از نیواورلئان و سواحل جنوبی آمریکا از داشتن برق و آب بهداشتی محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر موجب شده صد‌ها کودک در آستانه بازگشایی مدارس در آمریکا فعلا قادر به حضور در سر کلاس‌های درس نباشند.

مقامات پلیس و شهردار نیواورلئان از زمان وقوع طوفان آیدا و به منظور پیشگیری از سرقت‌های شبانه به دلیل خاموشی‌های گسترده در این منطقه از ساعت ۸ شب تا ۶ صبح قوانین منع تردد را اجرایی کرده بودند که روز گذشته این قوانین لغو شد.

پلیس نیواورلئان در بیانیه‌ای اعلام کرد گشت‌های شبانه به منظور دستگیری و ردیابی سارقان ادامه خواهد داشت.

روز گذشته مقامات نیواورلئان اعلام کردند ۳۷ نفر در این ایالت بر اثر وقوع طوفان آیدا کشته شده اند. ۹ نفر هم به گفته منابع خبری بر اثر گرمای بیش از حد هوا در این ایالت جان خود را از دست داده اند که عمدتاً از افراد مسن بین ۶۴ تا ۷۹ سال بوده اند. دو مرگ هم بر اثر استشمام گاز مونوکسیدکربن دستگاه‌های تهویه گزارش شده است.

کاد براملی، سرپرست آموزش و پرورش ایالت لوئیزیانا اعلام کرد: بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز به دلیل خسارت‌های ناشی از طوفان آیدا و قطعی برق و آب آشامیدنی بهداشتی قادر به حضور در کلاس‌های درس نیستند. با توجه به بازگشایی مدارس در سراسر آمریکا باید تلاش کنیم کودکان و نوجوانان هر چه سریعتر در نیواورلئان هم به کلاس‌های درس بازگردند.

به گفته مقامات محلی پس از گذشت حدود ۱۰ روز از وقوع طوفان آیدا در لوئیزیانای آمریکا،  هنوز بیش از ۹۶ درصد مردم در این ایالت برق و آب آشامیدنی بهداشتی ندارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طوفان آیدا ایالت لوئیزیانا قطعی برق آب آشامیدنی طوفان آیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت حمله گسترده به رفح به اسرائیل سلاح نمی‌دهیم

رئیس‌جمهور آمریکا گفت، در صورتی که نخست‌وزیر اسرائیل دستور حمله گسترده به رفح در نوار غزه را صادر کند، انتقال تسلیحات آمریکایی به این رژیم را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جو بایدن چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه سی. ان. ان با اشاره به بمب‌های دو هزار پوندی که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است، اظهار کرد: شهروندان غزه بر اثر این بمب‌ها کشته شده‌اند.

وی افزود: به صراحت اعلام کردم اگر آنها (اسرائیل) وارد رفح شوند – تا کنون به رفح نرفته‌اند – تسلیحاتی را که بطور تاریخی در رابطه با رفح و سایر شهرها استفاده می‌شود، تأمین نمی‌کنم.

بایدن گفت، آمریکا به تأمین سلاح‌های دفاعی برای اسرائیل از جمله سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین ادامه خواهد داد اما در صورتی که حمله زمینی گسترده به رفح آغاز شود، ارسال سایر تسلیحات را خاتمه خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: ما در رابطه با گنبد آهنین و توانایی اسرائیل برای پاسخ به حملاتی که اخیراً در خاورمیانه رخ داد، به تضمین امنیت اسرائیل ادامه می‌دهیم. اما قصد نداریم سلاح و گلوله‌های توپخانه ارائه دهیم.

بایدن مدعی شد که اقدامات اسرائیل در رفح از خط قرمز رد نشده است، هر چند که اقدامات این رژیم موجب تنش در منطقه شده است.

وی افزود: آنها وارد مراکز جمعیتی نشده‌اند. آنچه آنها در مرز انجام دادند، درست بود.

بایدن با بیان اینکه به نتانیاهو و سایر مقام‌های اسرائیل گفته که حمایت آمریکا از عملیات در مراکز جمعیتی محدود است، اظهار کرد: به نتانیاهو و کابینه جنگی اسرائیل اعلام کرد که اگر آنها وارد این مراکز جمعیتی شوند، حمایت ما را نخواهند داشت.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در مجلس سنای این کشور گفت که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

وی افزود: آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در رفح باشد و تمرکز ما روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

همچنین متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب با بیان اینکه واشنگتن حمله اسرائیل به رفح را تأیید نکرده است، درباره تعلیق ارسال بمب‌های دو هزار و ۵۰۰ پوندی به اسرائیل گفت: ما یک محموله کمک کوتاه مدت را متوقف کرده‌ایم و در حال بررسی سایر محموله‌ها هستیم.

کد خبر 751929

دیگر خبرها

  • در صورت حمله گسترده به رفح به اسرائیل سلاح نمی‌دهیم
  • روز ۲۱۶ طوفان الاقصی| ادامه بمباران از شمال تا جنوب غزه
  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • هشدار آلمان به رژیم صهیونیستی درباره «یورش گسترده» به رفح
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی