Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:09:16 GMT

لزوم تشکیل کارگروه تخصصی صیانت از خانواده

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۷۱۷۴

لزوم تشکیل کارگروه تخصصی صیانت از خانواده

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مصطفی پور دهقان‌ فرماندار اردکان گفت: با توجه به بررسی روند وقایع چهارگانه ازدواج، طلاق، تولد و وفات در شهرستان طی یک دهه گذشته، ضروری است کارگروهی تخصصی از کارشناسان مربوطه، برای ارائه راهکار‌های مناسب در رابطه با تقویت و صیانت از خانواده ها، تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هرچند اخیراً دو موضوع کرونا و مسائل اقتصادی، نقش مهمی در تقویت حوزه خانواده دارد و این روند در کل کشور قابل تسری و تعمیم است، اما باید با برنامه‌ریزی صحیح، به‌دنبال راهکار‌های عملیاتی به‌ خصوص در موضوع ازدواج باشیم.
 
نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: در بحث آموزش خانواده‌ها، خارج از چارچوب بخشنامه‌های دولتی نیازمند اقدامات فوری و کارشناسی هستیم، هرچند فعالیت‌های فرهنگی در بلندمدت نتیجه‌بخش‌تر است.

پوردهقان، ضمن تقدیر از تلاش‌های ستاد صیانت از خانواده در شهرستان، افزود: مشاوره‌ها و آموزش‌های این مرکز در حوزه خانواده، منجر به کاهش ۳۰ درصدی ورودی پرونده‌ها در دادگستری شده است.

 او گفت: در آینده‌ای نزدیک به‌منظور ارتقای دانش و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده، کتابی با همین موضوع به تمام خانواده‌های اردکانی اهدا می‌شود.

امام‌جمعه اردکان نیز گفت: وضعیت نگران کننده ازدواج و مشکلات و آسیب‌های آن در همه شهر‌ها براثر سبک جدید زندگی، فضای رسانه‌ای و عواملی اینچنینی به‌وجود آمده که قابل بررسی و پیگیری است.  

حجت‌الاسلام شاکر افزود: دغدغه آسیب‌های خانواده از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و همه دل‌سوزان انقلاب اسلامی است که از سال‌ها پیش مطرح بوده است.  

سید اسماعیل شاکر، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصریح کرد: تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در سال ۹۸ به‌منظور افزایش مهارت‌های همسرداری و مشاوره‌های قبل از ازدواج، از اقدامات مؤثری است که باید تداوم و توسعه یابد.
 
امام جمعه اردکان، تصریح کرد: کار در حوزه فرهنگ، نتیجه فوری ندارد، و لزوماً باید از همه ظرفیت‌های شهرستان برای استحکام بنیان خانواده، رفع موانع ازدواج و اِتخاذ سیاست‌های تشویقی درخصوص جمعیت و فرزندآوری، استفاده کنیم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاوره خانواده آسیب های اجتماعی زندگی سالم صیانت از خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طی آئینی و با حضور حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان، ابوالفضل فرجی مدیر آموزش و پرورش و بابک اشرافی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان در این شهرستان تجلیل شد.   در این آئین حجت الاسلام کوهی امام جمعه شهرستان با اهدای شاخه گل و هدایایی از مقام شامخ معلمی و تلاش معلمان آموزشگاه دخترانه رضوان تکاب تجلیل نمود.   حجت الاسلام کوهی تلاش و ایثار معلمان را جهاد در سنگر تعلیم و تربیت عنوان نموده و گفت: ثمره زحمات و تلاش‌های شما معلمان دانش آموزان برتر و آینده ساز کشور است.   وی گفت: نتیجه زحمات شما با حضور تربیت یافتگان مکتب معلمی در جای جای میهن اسلامی و در عرصه‌های مختلف علمی و جهادی نمود عینی دارد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد