Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به روش های نوین برای شکل گیری ازدواج، گفت: اصل ضرورت پلتفرم هایی چون همدم که البته باید خانواده محور پیش برود و جدا از فضای خانواده نباشد، مهم است.

امیرحسین بانکی پور فرد درباره چرایی لزوم توجه به روش های نوین همسریابی جوانان در کشور با بیان اینکه از حدود سال های ۸۶ تا امروز، بحث جدی در سازمان ملی جوانان در این خصوص آغاز شده است، عنوان کرد: امروزه شیوه زندگی مردم متحول شده است، خیلی ها به شهرهای بزرگ مهاجرت کردند و یا از پیش در این شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و روابط محله ای و فامیلی همچون گذشته وجود ندارد و دختران و پسران برای معرفی شدن به خانواده شناخته شده نیستند، بر همین اساس سنت های دیرینه واسطه گری برای ازدواج که به صورت خودجوش در خانواده ها شکل می‌گرفت نیز عملا کمرنگ شده است،

وی ادامه داد: بر همین اساس معتقدیم به دلیل اینکه چنین خلائی احساس می‌شود باید بستری شکل بگیرد تا متناسب با شرایط جدید جامعه، خانواده هایی را که با یکدیگر تناسب و تجانس داشته و هم شأن هم هستند، به یکدیگر معرفی شوند، اما علی رغم اینکه تلاش هایی در این حوزه انجام شد و طرح هایی شکل گرفت ولی سازمان ملی جوانان ظرفیت اجرای آن ها را نداشت و این مهم در کشور نهادینه نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: البته فقط مباحثی مبنی بر اینکه جلوی نهادهایی که به صورت غیرقانونی در این حوزه  فعالیت می‌کنند گرفته شود، به نیروی انتظامی ابلاغ شد، ولی به دلیل نیازی که در این حوزه وجود دارد، شاهد بودیم که در فضای مجازی گروه هایی شکل گرفت که برخی خیرخواهانه و برخی هم از سر سودجویی دست به فعالیت زدند و هیچ نوع نظارتی هم نسبت به آن ها اعمال نمی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: اکنون بیش از پیش نیاز به اینکه جوانان هم شأن به یکدیگر معرفی شوند، احساس می‌شود، البته این مسیر باید با کمک مشاور و توسط خانواده ها طی شود، الحمدالله سازمان تبلیغات اسلامی هم اخیرا کارهای خوبی را آغاز کرده است، البته ما در طرح جوانی جمعیت هم وظایفی را بر عهده نهادهای مربوطه همچون سازمان تبلیغات اسلامی قرار دادیم.

بانکی پور فرد در پایان اضافه کرد: پلتفرم همدم نیز از سوی سازمان تبلیغات اسلامی ارائه شده است، اگرچه از محتوای آن آگاه نیستم، ولی اصل ضرورت چنین پلتفرم هایی که البته باید خانواده محور پیش برود و جدا از فضای خانواده نباشد مهم است، اینکه افراد شرایط خود را اعلام کنند و آن ها که با یکدیگر تجانس دارند به خانواده ها معرفی شوند، خود دارای اهمیت است.

کد خبر 625713 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منوچهر مهروی پور عصر یکشنبه در نطق میان دستور صد و سی و یکمین جلسه علنی شورا با بیان اینکه بر اساس قانون شوراها اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند، اظهار کرد: شهردار موظف به پاسخ گویی در مورد انتصابات و عملکرد منصوبین است.

وی با بیان اینکه رصد مدیران چند دلیل دارد، افزود: ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و جذب بهتر برای خدمت به مردم، تقویت ارتباط میان مردم و مدیران شهرداری و پاسخگو کردن مدیران از جمله این دلایل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص کارخانه قند نقش جهان اظهار کرد: همکاران ما در کمیسیون پایش بررسی‌هایی در این خصوص داشتند. این کارخانه ظرفیت درآمدسازی دارد و یکی از مهمترین سهام داران آن شهرداری اصفهان است. خواهشمند هستم گزارشی برای تنویر افکار عمومی در خصوص فعالیت‌های این کارخانه ارائه شود.

وی با اشاره به نیازها و دغدغه‌های منطقه ۹ و ۲ شهرداری اصفهان گفت: هر یک از محلات این منطقه تاریخی، مؤثر، انقلابی و شهیدپرور هستند که نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و انجام فعالیت‌های عمرانی است.

مهروی پور با بیان اینکه این منطقه حدود ۱۰۰۰ هکتار وسعت دارد و از این میزان ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است، افزود: کوهانستان ۱۷ هکتار و سودان ۱۲ هکتار بافت فرسوده دارد که خدمات ایمنی در این محلات را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: باید تلاش شود تا در راستای احیای بافت فرسوده شاهد یک اتفاق بزرگ در ماه‌های پایانی دوره کنونی دولت و مدیریت شهری باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اختلاف حریم بین اصفهان و خمینی شهر کلان معضل منطقه ۹ شهر است، افزود: فضای سبز این منطقه که به عنوان ریه اصفهان شناخته می‌شد امروز دچار مشکل است که لازم به نظر می‌رسد شهرداری باید نسبت به این امر رسیدگی کند.

وی افزود: خط بی آر تی در این منطقه حدفاصل جهاد تا خیابان شهید حجازی چند سالی است در دستور کار بوده اما انجام نشده است، مردم نیازمند خدمات مؤثر در حوزه حمل و نقل هستند و مسئولان باید نیازهای این حوزه را برطرف کنند.

مهروی پور با بیان اینکه در منطقه ۲ نیز دچار عقب ماندگی در پیشرفت‌های شهری هستیم، گفت: مدیران مناطق باید در شورا حضور پیدا کنند و گزارش عملکرد بدهند تا معضلات آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مستعد برای موفقیت‌های ورزشی و … در سطح مناطق بیان کرد: سرانه‌های ورزشی و خدمات فرهنگی در منطقه ۲ باید تقویت شود تا استعدادها شناسایی و پرورش پیدا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همکاری‌های آموزش و پرورش و مدیریت شهری گفت: رویداد عصر ورزش که سال گذشته اجرا شد امسال با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری با قدرت بیشتری دنبال شود. همچنین رویداد کلاس شهر مورد توجه قرار گیرد تا در محلات و مناطق مختلف شاهد این رویداد باشیم.

وی با اشاره به مساعدت‌های مالی و پروژه‌های مشارکت محور گفت: پرداخت‌های این حوزه حتی از اردیبهشت ۱۴۰۲ تا کنون صورت نگرفته است که باید مدیریت شهری به این امر توجه کند.

مهروی پور با اشاره به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری بیان کرد: مردم ما پایبند به آئین اسلام و تشیع هستند. این مواردی باید در فضای عمومی و پارک‌ها رعایت شود و اگر آئین نامه‌ای در این زمینه وجود دارد عملی شود.

وی با اشاره به مسئله غزه بیان کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله غزه نباید از مسئله اول جهان اسلام خارج شود. امروز دانشجویان جهان در حال قیام علیه صهیونیست‌ها هستند و از مدیریت شهری اصفهان نیز می‌خواهیم به صورت مصداقی و رویدادی به این موضوع بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همایش تجلیل مردم از طرح نور گفت: از سردار رادان و نیروی انتظامی و مردم بابت انجام اقدامات انقلابی تشکر می‌کنیم.

کد خبر 6097227

دیگر خبرها

  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی