Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اگر بخش کشاورزی سهم موثری در اشتغال و تامین نسبی امنیت غذایی کشور نداشت، شاید بخش غیراقتصادی کشور باشد.

"سیدمهدی طبیب زاده" صبح امروز ۱۸ شهریورماه در گردهمایی روسای کمیسوین های کشاورزی اتاق بازرگانی سراسر کشور در کرمان اظهار کرد: کرمان قطب مهمی از کشاورزی کشور است و در سال گذشته بیشترین صادرات محصولات کشاورزی بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار مربوط به پسته بوده و تنوع اقلیم فرصت های خوبی در اختیار استان گذاشته و روند بهبود کشاورزی در کرمان به خوبی طی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شاید بیشترین سطح گلخانه های مدرن کشور در استان کرمان وجود دارد، افزود: محدودیت منابع آب ایجاب می کند به سمت کشاورزی مدرن برویم؛ ۹۴ درصد آب استان کرمان در بخش کشاورزی مصرف می شود و از نظر ما تناسبی با تولید و سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی استان ندارد و در مجموع ۲۸ تا ۳۰ درصد، سهم کشاورزی در جی دی پی استان است.

طبیب زاده با تاکید بر لزوم حرکت به سمت کشاورزی مدرن و با بهره وری بالا و تولید محصولات با ارزش بالا در شرایط فعلی، تصریح کرد: اگر بخش کشاورزی سهم موثری در اشتغال و تامین نسبی امنیت غذایی کشور نداشت، شاید بخش غیراقتصادی کشور باشد و اتاق بازرگانی این رویکرد را دارد که کشاورزی، بخش غیرقابل انکار در این حوزه هاست(اشتغال و امنیت غذایی) و وقتی بهره وری مطرح می شود، بحث ما کشاورزی مدرن است و اینکه براساس الگوی کشت و آمایش سرزمینی صورت بگیرد تا با انباشت برخی محصولات در فصل هایی از سال مواجه نشویم و تمرکز اتاق بر این است که چگونه می شود کشاورزی استان کرمان و کشور را به بخش اقتصادی بزرگی تبدیل کرد که داده با ستانده تناسب داشته باشد؟

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: سعی داریم توسعه را به سمت محصولات با ارزش افزوده بالا سوق داده و آب گران را صادر نکنیم و در این راستا توسعه گلخانه های مدرن را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: دنبال کشاورزی هستیم که به ازای هر مترمکعب آب بازدهی بیشتری داشته باشد. در حال حاضر هر مترمکعب آب از محل طرح انتقال آب از خلیج فارس ۷۰ هزار تومان است و ما به دنبال توسعه و ترویج بهره وری در کشاورزی و آموزش مهارت در این بخش هستیم.

طبیب زاده در پایان با اشاره به اینکه در تولید بذور هیبریدی کشور ما کاملا وابسته است، گفت: برنامه ریزی شده سال آینده ۱۰ درصد بذور هیبریدی در استان کرمان تولید شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی مدرن استان کرمان بهره وري محدودیت منابع آبی اتاق بازرگانی کشاورزی مدرن استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم

ایسنا/هرمزگان نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور با هدف هوشمندسازی مدیریت بحران در محوطه بیمارستان جی جیان جزیره قشم جانمایی شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جزیره قشم گفت: این طرح در اجرای دستور رئیس جمهور در مسیر هوشمندسازی دستگاه‌هاست.

محمد حسن نامی افزود: با هوشمندسازی فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم گفت: با راه اندازی نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم، هوشمندسازی زیرساخت‌های مدیریت بحران در استان هرمزگان و جزیره قشم اجرایی می‌شود.

بهزاد پورمحمد افزود: تجهیزات دائمی لرزه نگاری پیش رفته با استانداردهای روز دنیا با توجه به اهمیت استراتژیک جزیره جهانی قشم در شش ماه آینده نصب و راه اندازی می‌شود.

وی گفت: برای تجهیز این ایستگاه سی میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم گفت: سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر وارد جزیره قشم می‌شوند و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری از سوی فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد انجام می‌شود که با ارتقای مسائل ایمنی می‌توانیم قشم را به یک جزیره پیشرفته و نوآور در کشور تبدیل کنیم.

پیغامی افزود: ایجاد ایستگاه لرزه نگاری قشم که جنوبی‌ترین نقطه برخورد دو پهنه حجاز و ایران به لحاظ زمین شناختی است کمک شایانی به پایش مسائل و مخاطرات منطقه، هرمزگان و کل کشور می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم