Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای در خصوص نشست واشنگتن با شرکا درباره افغانستان، خواستار پاسخگو کردن طالبان در زمینه مقابله با تروریسم شد.

در این بیانیه که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی منتشر شد، آمده است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه خواستار پاسخگو کردن طالبان در زمینه مبارزه با تروریسم، دادن اجازه عبور امن به شهروندان خارجی و افغانستانی‌هایی که خواستار ترک آن کشور هستند و تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان که به حقوق اساسی احترام می گذارد، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که شرکت‌کنندگان در این نشست بر اهمیت حفظ اتحاد در حمایت دائمی از مردم افغانستان توافق کردند.
در این بیانیه همچنین آمده است که آمریکا به استفاده از ابزارهای اقتصادی، دیپلماتیک، و سیاسی برای حمایت از حقوق مردم افغانستان، به ویژه زنان و دختران، و اطمینان یافتن از این که افغانستان به پناهگاهی امن برای تروریسم تبدیل نمی‌شود، ادامه خواهد داد.
بر اساس این بیانیه،  نشست آمریکا با شرکا و میزبانی مشترک با آلمان با حضور نمایندگان استرالیا، بحرین، کانادا، فرانسه، هند، ایتالیا، ژاپن، کویت، نروژ، پاکستان، قطر، جمهوری کره، عربستان سعودی، اسپانیا، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان،امارات متحده عربی، انگلیس، ازبکستان، اتحادیه اروپا، و سازمان ملل متحد برگزار شد.
آنتونی بلینکن و لوید آستین وزیران خارجه و دفاع آمریکا در پی خروج شتابزده واشنگتن در ۳۰ اوت (هشتم شهریور ماه جاری) از افغانستان، پس از دو دهه اشغال این کشور و در آستانه بیستمین سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر به کشورهای منطقه خلیج فارس از جمله قطر سفر کردند.
این سفرها گرچه اعلام شد با قدردانی از شرکا و متحدان صورت می گیرد، اما با هدف بازسازی اعتماد آنها در پی سیاست واشنگتن در قبال افغانستان صورت گرفت.
بلینکن پس از سفر به قطر به آلمان رفت تا علاوه بر علاوه بر همتای آلمانی خود، دیداری مجازی با همتایان اروپایی اش درباره رویکرد آمریکا و متحدانش در قبال افغانستان داشته باشد.
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفت که بسیاری نگران آینده افغانستان هستند.
به گزارش شبکه خبری الجزیره، ماس در دیدار با بلینکن در پایگاه هوایی رامشتاین در جنوب غربی آلمان ابراز امیدواری کرد که طالبان افغانستان را به یک پایگاه برای عملیات تروریستی تبدیل نکند.
وزیر خارجه آلمان همچنین گفت: امیدواریم که طالبان اجازه خروج افراد از افغانستان را بدهد.
پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" روز چهارشنبه اعلام کرد که مبلغ جایزه پرداختی به هر فردی را که اطلاعاتی منجر به دستگیر شدن سراج الدین حقانی رهبر شبکه حقانی در اختیار این نهاد قرار دهد، به ۱۰ میلیون دلار افزایش داده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا حماس را «ناعادلانه» متهم به تاخیر در توافق آتش بس غزه می‌کند.

بلینکن بارها از حماس خواسته است که پیشنهاد تل‌آویو را برای آزادی اسیران و دستیابی به آتش بس بپذیرد و آن را «فوق العاده سخاوتمندانه» دانسته است.

ابوزهری به رویترز گفت: نظرات بلینکن با واقعیت در تضاد است. برای بلینکن که به عنوان وزیر خارجه اسرائیل و نه آمریکا شناخته می شود، عجیب نیست که چنین اظهاراتی را بیان کند.

وی افزود: حتی تیم مذاکره کننده اسرائیل هم پذیرفت که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق بود.

ابوزهری گفت که این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهاد اخیر آتش بس است. حماس به دنبال آتش بس دائمی و عقب نشینی اسرائیل از غزه است، در حالی که نتانیاهو می گوید اسرائیل باید برای امنیت خود، با یا بدون توافق با حماس، تشکیلات باقی مانده حماس را در رفح در جنوب غزه نابود کند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902048

دیگر خبرها

  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • هشدار حزب التحریر به طالبان