Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز توفان سهمگین با سرعت ۱۲۲.۴ کیلومتر بر ساعت زابل در شمال استان را درنوردید و شعاع دید افقی در فرودگاه زابل را به شدت کاهش داد.

محسن حیدری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این سریع ترین توفان شن زابل در ۳۷ سال اخیر است که تنها شش متر برثانیه کمتر از توفان شن سال ۱۳۶۳ این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توفان امروز زابل شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۸۰۰ متر کاهش داد و رفت و آمدهای جاده ای در پنج شهرستان شمال استان را با اختلال همراه کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در زهک نیز توفان شن با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت، شعاع دید افقی را به ۳۰۰ متر کاهش داد و موجب افزایش قابل توجه غلظت ذرات غبار در هوای شهر شد.

حیدری افزود: شدت توفان و گردوخاک ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه آنقدر زیاد بوده که گردوغبار ناشی از آن به زاهدان نیز نفوذ کرد و ضمن کاهش دید افقی این شهر به ۱۵۰۰ متر، بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را هم به ۱۲ برابر حد مجاز رساند.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: نفوذ گردوغبار ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه به سایر نقاط استان نیز سبب شد تا شعاع دید افقی در شهرهای نصرت آباد به ۱۵۰۰، میرجاوه ۲۰۰۰، خاش، ۴۰۰۰، ایرانشهر و مهرستان ۵۰۰۰، سراوان ۶۰۰۰، راسک ۷۰۰۰ و نیکشهر ۸۰۰۰ متر کاهش یابد.

وی افزود: انتظار می رود در ادامه روز بر غلظت ذرات غبار سایر نقاط استان نیز افزوده شود و به تدریج شاهد کاهش بیشتر شعاع دید افقی باشیم.

حیدری تصریح کرد: هم اکنون اکثر شهرها و روستاهای نیمه شمالی استان تحت تأثیر غبار ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه شمال استان هستند و انتظار می رود در ادامه روز مناطق بیشتری درگیر شوند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش بینی کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه حداقل تا شنبه در شمال استان و با شدت کمتر در نوار شرقی و غربی استان جریان دارد. 

وی گفت: در این مدت در عرض های پایین تر از شمال استان شاهد افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان شعاع دید افقی شمال استان ۱۲۰ روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901270

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل