Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی اشرفی روز پنجشنبه در نشست ویدیوکنفرانسی معاونان اقتصادی استانداران با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، مشکلات اقتصادی خراسان رضوی و هفت استان شرق، شمال و شمال شرق کشور را به نمایندگی از آنها تشریح کرد و گفت: لازم است وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی، مساله حمل نهاده های دامی به این استانها را تدبیر کرده و تامین به موقع نیاز هفت استان یزد، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان رضوی را از طریق حمل و نقل ریلی یا از طریق بنادر شمال کشور در اولویت قرار داده و برای بحث پدافند غیرعامل تسهیلات ویژه ای اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان رضوی به تشریح مشکلات اقتصادی این استان پرداخت و گفت: با توجه به میزان جوجه ریزی مطلوب در ماه های گذشته، هم اینک خراسان رضوی در تامین گوشت مرغ کمبودی ندارد و این ماده پروتئینی حتی با قیمتی کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می شود.

اشرفی افزود: با این حال با توجه به مشکلات به وجود آمده در جوجه ریزی، ممکن است شرایط تامین گوشت مرغ مورد نیاز خراسان رضوی در ماه‌های آینده دچار مشکل شود که باید در این زمینه تدابیر ویژه‌ای از سوی مسوولان کشور اتخاذ شود. 

وی فقدان زیرساختهای شهرکهای صنعتی در زمینه برق، آب و گاز را از دیگر مشکلات مهم اقتصادی خراسان رضوی برشمرد و گفت: تامین زیرساختهای مورد نیاز هم برای واحدهای صنعتی جدید و هم برای اجرای طرح توسعه واحدهای تولیدی موجود در شهرکهای صنعتی با مشکل جدی مواجه است و باید متولی مشخصی برای این موضوع تعریف شود تا سردرگمی بین وزارت صمت و دیگر وزارتخانه های مرتبط در این باره برطرف گردد.

اشرفی فعال نبودن مرز باجگیران به علت شیوع ویروس کرونا را از دیگر مشکلات اساسی حوزه اقتصادی خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: با وجود سرمایه گذاری عظیمی که در این مناطق انجام گرفته و پیگیریهای مکرر مسوولان از طریق ترکمنستان برای از سرگیری فعالیت مرز باجگیران، همچنان این مشکل پابرجا است.

وی اظهار داشت: فرآیند جذب سرمایه گذاران خارجی افغانستان در خراسان رضوی نیز با توجه به تغییر و تحولات اخیری که در آن کشور اتفاق افتاده است، نیازمند بازنگری است که بتوان از ظرفیت موجود در افغانستان به نحو مطلوب بهره گرفت.

اشرفی، مشکل جدی تامین مالی بالاخص سرمایه در گردش حوزه های اقتصادی به ویژه دامداران را با توجه به خشکسالی ها و سهم خراسان رضوی به عنوان قطب دام کشور، از دیگر مشکلات اقتصادی این خطه برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در بررسی مشکلات ۶ استان گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران و یزد حدود ۲۷ مشکل اقتصادی احصا شده است.

اشرفی افزود: مشکلات مربوط به حوزه های سرمایه گذاری، تامین مالی، نقدینگی و حوزه بانکی، تنظیم بازار و کالاهای اساسی، محدودیت منابع آبی و خشکسالی، تامین نهاده های دامی و تولیدات کشاورزی و دامداری از مشکلات مشترک بین این استانها بوده است. 

در پایان این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، فراهم کردن زمینه برگزاری یک نشست با مهمترین تجار افغانستانی مقیم یا سرمایه گذار در مشهد در هفته آینده، تهیه یک گزارش از مشکلات استانهای هم مرز با ترکمنستان همراه با ارایه پیشنهادها از سوی معاونان استانداران آن استانها را مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها حمل و نقل ریلی ترکمنستان استانداری خراسان رضوی تجارت ستاد تنظیم بازار سرمایه گذاری کنترل مرزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی ترکمنستان استانداری خراسان رضوی حمل و نقل ریلی ترکمنستان استانداری خراسان رضوی تجارت ستاد تنظیم بازار سرمایه گذاری کنترل مرزی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی ( افغانستان) وارد منطقه شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» اظهارداشت: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ 3 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

مکفی بیان کرد: منطقه شمال شرق، استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی‌گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم ضمن اینکه مرز افغانستان نیز از مهر 1397 به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

 فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق 531 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود 302 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

مکفی خاطرنشان کرد: سرلشکر فلاحی بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در ارتش و ساماندهی نیروها ایفا کرد؛ امروز نیز به مناسبت سالروز تولد شهید فلاحی و همچنین آغاز عملیات بیت المقدس، تاسیسات شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام این شهید ارزشمند نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهدای بزرگ همیشه همراه ما باشد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد