Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:41:58 GMT

خوزستان نیازی به مدیر پشت میز نشین ندارد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۸۴۷۵

خوزستان نیازی به مدیر پشت میز نشین ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ۴۲ سال است که خداوند فرصت خدمتگزاری را به انقلاب اسلامی ایران اعطا کرده است، یادآور شد: در بخشی از زیارت حضرت ابوالفضل آمده تبعیت از امام زمان را با چهار ویژگی شهدای کربلا محقق شدنی می‌داند، تسلیم در برابر امامین انقلاب، تصدیق، تبعیت از امام و وفا به او و همچنین استفاده فوق توان از ظرفیت‌ها همان چهار ویژگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در عهدنامه مالک اشتر چهار مأموریت مهم از سوی امام علی به مالک اشتر واگذار شده که رسیدگی کامل به جمع آوری خراج (توجه ویژه به اقتصاد)، پیکار با دشمن در همه صحنه‌ها، اصلاح اهل شهر (تسهیل برای دسترسی به بهشت) و عمران و آبادی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه توصیه امام خدمت به مردم است، تصریح کرد: تأکید بر تقوا و اهمیت بر نقش آن در زندگی انسان، مبارزه با هوای نفس، توصیه به ذخیره عمل صالح و اجتناب در بخل (در همه صحنه‌ها)، تلاش و کوشش برای جلب رضایت مردم به‌خصوص محرومان و نهی از سرکشی در برابر فرمان خدای متعال از دیگر توصیه‌های امام علی (ع) به مالک اشتر است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: گماردن مأموران اطلاعاتی و حراست (مؤثر در پیشگیری از اختلاس در کشور)، لزوم رسیدگی به وضع ایتام، اقامه نماز اول وقت و همچنین تعیین وقت ملاقات عمومی (دسترسی عمومی مردم به مسئولان) نیز از دیگر توصیه‌های امام علی (ع) به مالک اشتر بود.

وی با اشاره به کرونا به‌عنوان دغدغه اول مقام معظم رهبری اظهار کرد: چون جان انسان‌ها در خطر است، این اولویت بسیار مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت.

۵ اولویت مهم خوزستان

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه دغدغه مردم بحث اربعین است، یادآور شد: برای اربعین امسال ۳۰ هزار نفر سهمیه داده‌اند ولی چه کسی پول دارد برای سفر هوایی و باید این شرایط را برای مردم با وسع مالی ضعیف تسهیل کرد؛ دولت عراق در ایام انتخابات به ایران نیاز دارد و دیپلماسی باید قوی‌تر شده و بخشی از سهمیه به سفر زمینی اختصاص پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه پنج اولویت را به‌عنوان چراغ راه به رئیس‌جمهور اعلام کردیم که در صورت پیگیری بخش اعظمی از مشکلات خوزستان حل می‌شود، بیان کرد: ۱۰۰ واحد صنعتی، کشاورزی و خدماتی که ۶۰ درصد فرآیند کاری خود را انجام داده‌اند که در صورت انجام کار ۴۰ درصد باقی‌مانده و فعال شدن می‌توانند ۳۶ هزار فرصت شغلی را در خوزستان ایجاد کنند؛ همچنین یک هزار و ۸۱۷ واحد گوناگون راکد یا فعال با ظرفیت‌های کمتر از حد خود که اگر ظرفیت آنها تکمیل شود، ۶۰ هزار ظرفیت شغلی ایجاد می‌کند که باید در اولویت پیگیری باشد.

وی عنوان کرد: توجه ویژه به کشاورزی، مدیریت توزیع آب و بخش مسکن و توجه به کشورهای مجاور به‌خصوص استان‌های بصره، العماره و ناصریه که همجوار با خوزستان هستند از دیگر توصیه‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه نگاه این دولت جامع، فراجناحی و شایسته‌سالاری است، تأکید کرد: از مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی انتظار دارم که بگذارند، استاندار در تعیین مدیران خود دستش باز باشد؛ نمایندگان می‌توانند با مشورت گزینه‌های خود را ارائه دهند ولی مثلاً نباید معین کنند که فلان فرد باید حتماً به‌عنوان فرماندار فلان شهرستان انتخاب شود.

وی خطاب به استاندار جدید خوزستان گفت: خوزستان نیازی به مدیریت پشت میزنشینی ندارد، مدیریت جهادی یعنی کار میدانی انجام شود و مسئولان در بین مردم حضور پیدا کنند.

کد خبر 5300593

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری استاندار خوزستان صادق خلیلیان نماینده ولی فقیه در خوزستان ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه شیوع کرونا واکسیناسیون گرگان تعاونی اردبیل واکسیناسیون کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام هفته دفاع مقدس حجت الاسلام موسوی فرد مالک اشتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد

ایسنا/فارس کارشناس حوزه فلسطین اعتقاد دارد که در زمینه مقاومت دچار کمبود کتاب و داستان هستیم، در حالیکه داستان‌های مربوط به فلسطین آنقدر جذابیت و تنوع دارد که نیازی به اضافه کردن تخیل در آن نیست.

مراسم رونمایی از مجموعه داستان «هزار و چهارصد و خیلی زود» با موضوع فلسطین امروز، ۹ اردیبهشت در سینما فرهنگ شیراز واقع در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور هدی الموسوی خواهر شهید سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان به انجام رسید، سرپرست نویسندگان کتاب «هزار و چهارصد و خیلی‌زود» در مراسم رونمایی از این کتاب، آن را حاصل تلاش یک گروه ۱۲ نفره خواند و گفت:  این مجموعه داستان ماحصل تلاش گروهی از نویسندگان جوان در کارگاه داستان نویسی است که از زمان شهادت خبرنگار فلسطینی «شیرین ابوعاقله» در شیراز شکل گرفت.

میثم محمدی افزود: بعد از گذشت یکسال، تیم نویسندگان حدود ۱۵۰ داستانک و داستان کوتاه درباره فلسطین نوشتند که در پایان دوره بهترین آثار جمع انتخاب شده و  پس از طی مراحل فنی توسط نشر نواندیشان دنیای کتاب، به مرحله رونمایی رسید.

وی با بیان اینکه این گروه پس از تولید آثاری چون «داستان یک انسان واقعی» و «اینجا باران می بارد»، سومین بار است که به صورت جمعی به تولید محصول رسیده‌اند، گفت: هر بار تعداد اعضای گروه نسبت به اثر قبل افزایش داشته است.

محمدی با اشاره به پشتوانه مطالعاتی گروه و همراهی کارشناس حوزه فلسطین در کارگاه داستان نویسی یادآور شد: حضور کارشناسی مثل محمدمحسن فایضی و تسلط او به شرایط روز و تاریخچه فلسطین در این دوره از کارگاه آموزشی داستان نویسی خیلی به بخش تحقیقاتی کار کمک کرد.

او همچنین از تالیف کتابی دیگر متشکل از داستان کوتاه با موضوع کودکان کار خبر داد.

کارشناس حوزه فلسطین نیز با بیان اینکه کتاب هزار و چهار و خیلی زود به دنبال یک چیز جدید در جریان مقاومت است، گفت: جنگ در جاهای مختلفی از دنیا وجود دارد. کشت و کشتار، حتی کودک کشی را در نقاط دیگر دنیا هم دیده‌ایم اما چیزی که قضیه مقاومت فلسطین را متفاوت می‌کند را باید در مردمش جستجو کنیم.

محمدمحسن فایضی افزود: شهر غزه با یک میلیون و ۲٠٠ هزار نفر جمعیت، به‌جز جنگ، چیزهای دیگری مثل تحریم، قحطی نان، کمبود لوازم بهداشتی و درمانی و خیلی مسائل دیگر را هم در خود دارد، اما تفاوت آنها با سایر مردمان جهان این است که آنها حاضر نیستند خاک خود را ترک کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص فلسطین با کمبود داستان و کتاب مواجه هستیم، گفت: حداقل ۴۰ سال است درباره این موضوع صحبت می‌کنیم اما کمتر به روایت قصه در این خصوص پرداخته‌ایم.

به اعتقاد فایضی، نوشتن از فلسطین نیازی به اضافه کردن تخیل ندارد.

او گفت: آنچه در فلسطین می‌گذرد به خودی خود آن‌قدر جذاب و متنوع است که فقط نیاز به روایت در یک بستر هنرمندانه دارد. کاری که در کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود، انجام شده است و امیدواریم این آغازی باشد بر ادامه این راه.

خواهر شهید سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان نیز دقایقی به‌همراه مترجم خود به صحبت با حضار پرداخت و درباره هنر مقاومت و اثر آن در جهان اظهار کرد: هنر یک سری پیامدها دارد که از ارزش بالایی برخوردارند و برترین این هنرها مبارزه است.

هدی الموسوی افزود: مبارزه و جهاد، صرفا با شمشیر نیست بلکه با کاغذ و قلم هم هست و در ماجرای زنده کردن فلسطین، می‌تواند مثل صائقه عمل کند.

وی همچنین گفت: بر ما لازم است که تمام توانایی‌مان را برای پرداختن به موضوع مقاومت به عنوان یک عقیده، انتخاب و ایمان به کار بگیریم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم با حضور مسئولان فرهنگی و خانواده شهدا، از پوستر کتاب «هزار و چهارصد و خیلی زود» رونمایی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده