Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی اداره کل زندن‌های فارس در گزارش روز پنجشنبه خود به نقل از رسول جلالی در جریان بازدید از کانون اصلاح و تربیت شیراز افزود: با راه اندازی کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغال در زندان‌ها، علاوه بر اینکه اوقات فراغت زندانیان پر می‌شود، یک منبع درآمد برای زندانیان و خانواده هایشان نیز فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: اقدام سازمان زندان‌ها در این زمینه گامی مهم در جهت اصلاح، تربیت و باز اجتماعی کردن زندانیان است.
وی، زندانبانی را کاری بسیار سخت و طاقت فرسا دانست و تصریح کرد: در استان فارس نیز تمام کارکنان به ویژه مدیرکل زندان‌های استان خالصانه به دنبال خدمت به افرادی هستند که به دلیل ارتکاب جرم یا تحت تاثیر مسائل مالی و اقتصادی محکوم به تحمل زندان شده‌اند.
مدیرکل نظارت بر زندان‌ها و بازداشتگاه‌های دادستانی کل کشور ادامه داد: در جریان این بازدیدها، از نزدیک با زندانیان نیز ملاقات داشتیم که ضمن شنیدن مشکلات عمومی آنها، آن دسته از مشکلاتی که امکان حل و فصل و پیگیری در فارس باشد با حضور مسؤولان قضایی این استان پیگیری و بررسی خواهد شد و مسائلی که حل و فصل آنها در حیطه اختیارات قوه قضائیه است در مرکز و از طریق مراجع مربوطه پیگیری خواهیم کرد.
جلالی گفت: همین که زندانی بداند گوش شنوایی هست تا مشکلاتش را بشنود و نسبت به حل آن اقدام می شود این خود یک نقطه امید برای زندانیان است.
وی، بیشترین تعداد زندان‌های کشور را متعلق به استان فارس دانست و گفت: در این بازدیدها شاهد وضعیت خوب زندان‌های این استان بودیم و زندانیان از نظر پوشاک، خوراک و بهداشت عموما اعلام رضایت می‌کردند.
او افزود: بیشتر درخواست‌هایی که زندانیان در این بازدیدها مطرح می‌کردند مربوط به مسائل حقوقی و قضایی بود چرا که آنها فاقد اطلاعات حقوقی کافی هستند که مددکاران و همکاران قضایی ما باید در این زمینه به آنها مشاوره دهند.
جلالی ادامه داد: بیشتر زندانیان از قشر ضعیف جامعه و تحت تأثیر مسائل اقتصادی گرفتار زندان شده‌اند و قاضی برای آنها قرار وثیقه و یا کفالت صادر می‌کند اما زندانی در تامین مناسب، تضمین و یا پرداخت اقساط عاجز است که همکاران قضایی باید  با ملاطفت بیشتری در این زمینه برخورد کنند.
وی، با اشاره به نبود زندان در برخی شهرهای فارس گفت: به عنوان مثال، فاصله شهرستان لامرد تا لارستان بیش از ۱۵۰ کیلومتر است و اعزام زندانی از مراجع قضایی لامرد به زندان لارستان تبعاتی دارد و خانواده زندانی نیز برای ملاقات با مشکل مواجه هستند که مسئولان اجرایی باید در تخصیص اعتبار برای ساخت بازداشتگاه در شهرستان لامرد همکاری داشته باشند.
او اضافه کرد: علاوه بر این، تعدادی از زندان‌های استان یا در مرکز شهر و در نزدیک مراکز آموزشی قرار دارند یا دچار فرسایش شده‌اند که این مسائل بار منفی برای جامعه به دنبال دارد که مسؤولان قضایی این شهرستان‌ها با ارفاقات قانونی و اعطای مرخصی زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان را فراهم کرده‌اند تا جمعیت کیفری کاهش یابد اما لازم است اعتبارات لازم تخصیص داده شود تا پروژه‌های در حال ساخت تکمیل شوند و فضا برای اصلاح و تربیت و بازاجتماعی کردن زندانیان و بازگشت مفید آنها به جامعه فراهم شود.
مدیرکل نظارت بر زندان‌ها و بازداشتگاه‌های دادستانی کل کشور افزود: هم‌اینک در بندهای قرآنی زندان‌ها، کلاس‌های قرائت، روخوانی، روان خوانی و حفظ قرآن برای زندانیان به ویژه زندانیان بی‌سواد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان سازمان زندان‌ها شیراز قوه قضاییه فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها شیراز سازمان زندان ها شیراز قوه قضاییه فارس زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود: در راستای رایزنی های مستمر با خیران و نیکوکاران برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، با حضور پزشکی که یکی از فرزندان شهدای والا مقام استان است بخشی ازبدهی ۳۷۰ میلیون ریالی یکی از زندانیان پرداخت  تا وی از زندان آزاد شود.

علی عباس فلاحتی مطلق افزود: زندانیان جرائم غیر عمد مجرم نیستند بر اثر اشتباه غیر عمد و یا بدهکاری مالی وارد زندان شده که نیازمند کمک و مساعدت خیران نیکوکار هستند.
وی از مردم و خیران خواست برای کمک به این گونه زندانیان اهتمام ویژه داشته باشند.

ساختمان ستاد دیه برای جذب کمک های مردمی جنب درب شرقی مصلی امام خمینی یاسوج واقع شده است.
همچنین مردم می توانند وجوهات نقدی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را به شماره کارت بانک ملی۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۶۳۳۳  واریز کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند