Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ طبق اعلام مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا، کشورمان از پیک پنجم این بیماری عبور کرده و در پی واکسیناسیون سراسری تا آبان‌ماه میزان فوتی‌های کرونایی به کمتر از ۵۰نفر خواهد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم؛ اگرچه کرونا در پیک پنجم همچنان می‌تازد و قربانی می‌گیرد اما به‌نظر می‌رسد با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و همچنین تسریع واکسیناسیون گروه‌های هدف، آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی روزبه‌روز کمتر شود؛ در همین راستا علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا با اعلام خبر ورود محموله 5میلیونی واکسن سینوفارم و همچنین 500هزار دُز واکسن آسترازنکا می‌گوید: آمار مبتلایان و درگذشتگان در همه استان‌های ایران روند نزولی گرفته یا روند افزایشی آنها متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد کرونا همچنین وعده داده که تا پایان شهریورماه 15میلیون دز واکسن دیگر هم وارد ایران شود؛ هفته آینده هم بیش از 13میلیون دز واکسن وارد می‌شود و خیلی زود وارد چرخه توزیع و تزریق می‌شود. بر این اساس از آبان‌ماه سال جاری فوتی‌های کرونا به زیر 50نفر می‌رسد.

اگرچه اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌تواند نویدبخش روزهای بهتر برای مردم عزیز کشورمان باشد اما نباید فراموش کرد هرگونه بهبود روند تقابل با این ویروس منحوس، نیازمند هشیاری مسئولان و مردم است؛ چه‌آن‌که اگر باردیگر شاهد ضعف مسئولان در اجرای سیاست‌های مهار بیماری و سیر نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم باشیم ممکن‌است باردیگر در دام پیک ششم قرار بگیریم.

وضعیت شیوع این بیماری در استان‌ها نیز قابل تأمل است؛ به‌نحوی که برخی از مناطق کشور علی‌رغم تغییر رنگ همچنان با تعداد زیادی مبتلا و بیمار بستری در مراکز درمانی روبه‌رو هستند که همین امر نیز سبب تحلیلِ توان کادر درمان شده و مخاطراتی را متوجه بیماران کرونایی می‌کند.

استان آذربایجان غربی/1955 نفر مبتلا به کرونا شدند

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به ابتلای یک هزار و 955 نفر دیگر به کرونا اظهار داشت: کل آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته به 249 هزار و 874 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی از فوت 25 نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه تاکنون تعداد پنج هزار و 796 نفر از هم استانی ها بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس جان باختند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون دو هزار و 197 نفر بیمار بستری سندروم حاد تنفسی و یک هزار و 104 نفر بستری مشکوک در بیمارستانهای آذربایجان‌غربی ثبت شده است.

آقازاده بیان کرد: همچنین هم اکنون 324 نفر در بخش آی سی یو بستری بوده و تعداد 74 نفر بیمار وصل به ونتیلاتور هستند.

وی در ادامه از واکسیناسیون 13 هزار و 308 نفر خبر داد و اظهار داشت: کل واکسیناسیون در آذربایجان‌غربی به 955 هزار و 436 نفر رسیده است.

استان بوشهر/ شمار بستری بخش کرونایی بیمارستان‌ها به 480 نفر رسید

سعید کشمیری، دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر از روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در 10 هفته پیک پنجم کرونا نسبت به پیک چهارم افزایش چند برابری یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به مهار پیک پنجم کرونا و گذر از این بحران تصریح کرد: اکنون تعداد مبتلایان از 500 نفر در روز به 250 نفر رسیده و این درحالی است که بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر 50 درصد کاهش یافته است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تعداد مبتلایان به کرونا در 1.5 سال گذشته در استان را 83 هزار نفر دانست و خاطر نشان کرد: اکنون نتیجه آزمایش تست یک‌هزار نفر در شبانه‌روز یک چهارم آنان مثبت کرونا است این میزان در قبلاً بیش از 600 نفر بود.

وی با اشاره به کاهش بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر افزود: روز گذشته 91 بیمار جدید در بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر بستری شدند و اکنون در مجموع 480 نفر در این بخش تحت مداوا قرار دارند.

کشمیری روند بهبودی بیماران بستری در بخش کرونایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 53 بیمار در بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 41 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت فوت شش بیمار دیگر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: متأسفانه روز گذشته 6 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا شامل 3 آقا و 3 خانم بین سن 35 تا 90 سال ثبت شد و تعداد جان‌باختگان کرونایی استان بوشهر به یک‌هزار و 881 نفر رسید.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تعداد بستری‌های کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان را 57 نفر دانست و خاطر نشان کرد: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 17 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

استان قزوین/ آمار بیماران بدحال کرونایی 20 درصد افزایش یافت

در شبانه‌روز اخیر آمار مجموع مبتلایان کرونایی استان از ابتدای شروع پاندمی به 103 هزار و 395 نفر رسید که از این جمعیت 37 هزار و 778 نفر در بیمارستان‌ها بستری و از این میزان بستری هم 29 هزار و 423 نفر بهبود یافته و 2 هزار و 262 نفر فوت کردند. ضمن اینکه مجموع موارد ابتلای محتمل و مشکوک کرونایی به 18 هزار و 577 نفر و آمار بستری‌های موقت هم با 51 نفر افزایش به 3 هزار و 27 نفر رسید. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کاهشی شدن آمار کرونایی استان خبر داد و اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته آمار موارد قطعی ابتلا 27 درصد کاهش یافت؛ به طوری که 427 مبتلای کرونایی جدید در استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز پیش 165 نفر کمتر شده است. 

پیمان نامدار با اشاره به کاهش 11 درصدی موارد بستری روزانه گفت: در طول این مدت 170 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که نسبت به روز قبل 21 نفر کمتر بود. ضمن اینکه 12 بیمار بدحال را هم به خاطر شدت علایم از دست دادیم که این آمار در مقایسه با روز گذشته یک نفر (7.7 درصد) کمتر شده است. 

وی با اشاره به افزایش مجدد بیماران بدحال کرونایی بعد از 3 روز کاهش متوالی اضافه کرد: در 24 ساعت اخیر 59 بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت‌های بیمارستان‌های استان قزوین زیر دستگاه کمک‌تنفسی (ونتیلاتور) بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 20.5 درصد افزایش یافته و تعداد این بیماران 10 نفر بیشتر شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین همچنین به کاهش 8.8 درصدی آمار بهبودیافتگان کرونایی اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 144 بیمار کرونایی با علایم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 14 نفر کمتر شده است.

نامدار ادامه داد: در نهایت هم آمار کل بستری‌های فعلی ما 6 درصد کاهش یافته و به 716 نفر رسیده که در مقایسه با روز قبل 45 نفر کاهش یافته که کمترین آمار یک ماه اخیر ما در این حوزه محسوب می‌شود و نسبت به اوج آمار بستری‌های ما در پیک پنجم 37.3 درصد کمتر شده است.

استان اصفهان/ 1533 مورد بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 3987 نفر بودند که 1533 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده  480 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت 580 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر3241  بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 453 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 53 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد41 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

در حال تکمیل...

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان های استان بوشهر بخش کرونایی بیمارستان ها دانشگاه علوم پزشکی مقابله با کرونا آذربایجان غربی بخش کرونایی مبتلا به کرونا کرونا در استان استان اصفهان مراکز درمانی کمتر شده شبانه روز سخنگوی ستاد استان قزوین بستری شدند روز گذشته نفر رسیده نفر رسید پیک پنجم استان ها یک هزار فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت

ایتنا - بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته رشد کرده اما نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است.
بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و در زمان نگارش این مطلب به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد.

قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که  ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۸۱۵.۶۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۳ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۳۱۰.۹۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۰ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۹ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۹.۲۵  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۵۶ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۴۳.۱۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۱۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۷ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۲۳۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۶۱ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۹۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۵ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۴۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۵.۲۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۱.۸۷درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۷۳۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۷.۰۴ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر