Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: نیازمند برپایی همایش معدن با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کرمانشاه هستیم.

شهریار حیدری در جلسه شورای معادن استان کرمانشاه که امروز (۱۸ شهریور) برگزار شد، موضوع بیکاری را مهمترین مشکل استان و یکی از اصلی‌ترین موارد مراجعه مردم به نمایندگان مجلس دانست و افزود: تمام هم و غم نمایندگان استان نیز کمک به مشکل اشتغال مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری گفت: حرکت‌های خوبی برای کمک به رفع مشکل بیکاری کرمانشاه آغاز شده که امیدواریم استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه با این حجم از ظرفیت در بخش‌های مختلف که نقطه قوت استان محسوب می‌شود نباید تا این اندازه درگیر بیکاری باشد، عنوان کرد: یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها، حوزه معدن است.

نماینده سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موانعی که باعث شده نتوانیم بهره‌برداری مناسبی از ذخایر معدنی داشته باشیم، تاکید کرد: برای رفع این موانع نیازمند برپایی یک همایش هستیم.

حیدری معتقد است، این همایش باید با هدف بیان ظرفیت‌های معدنی کرمانشاه با حضور سرمایه‌گذاران داخل و خارجی برگزار شود.

وی سپس به موضوع محدودیتی که هوانوردی برای بخشی از وسعت گیلان‌غرب ایجاد کرده اشاره کرد و افزود: این در حالی است که گیلان‌غرب دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه قیرطبیعی است و این میزان ذخیره معدنی قیر طبیعی تنها در پنج، شش کشور دنیا وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از استان کرمانشاه در زمان هشت سال جنگ تحمیلی در اختیار نیروهای نظامی بود و مردم هم از آنها حمایت کردند، خاطرنشان کرد: اکنون بعد از چند سال هنوز بخش‌هایی از این مناطق در محدوده نظامی و امنیتی واقع شده است.

حیدری با بیان اینکه این وضعیت مشکلاتی را ایجاد کرده، افزود: این در حالی است که بهترین اراضی کشاورزی و منابع آبی را در مناطق مرزی استان داریم.

به گفته حیدری آزادسازی این مناطق از منظر شورای عالی امنیت ملی با هدف ایجاد امنیت پایدار و حضور جمعیت در روستاها و مناطق مرزی، مورد تاکید است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری

حسینی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در زمینه تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرآیند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرده است.

او افزود: از این طریق، ۱۷ هزار و ۷۴۵ سالمند تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار گرفته اند.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد