Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کردستان در نشست با معاونان میراث فرهنگی استان‌های کردستان و کرمانشاه به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم روز جهانی و هفته گردشگری در هورامان اظهار داشت: هورامان، برنامه‌ای در سطح جهانی می‌طلبد، بنابراین باید بسیار جامع‌تر در زمینه برنامه‌ریزی برای این منطقه اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تعیین ضوابط در بخش‌های صنایع‌دستی، گردشگری، معماری، فرهنگ، طبیعت و سایر بخش‌های هورامان امری ضروری است و ادارات میراث فرهنگی استان‌های کردستان و کرمانشاه باید در این زمینه همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به لزوم ظرفیت سنجی پذیرش گردشگر در تمامی روستا‌های هورامان به منظور حفظ این منطقه در تمامی جنبه‌ها، اضافه کرد: همکاری دفاتر خدمات مسافرتی، دهیاران روستاها، فرمانداران، هتلداران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و سایر برنامه‌ریزان سفر برای حضور مسوولانه گردشگران در روستا‌های منطقه هورامان ضروری است.

گویلیان ادامه داد: استان‌های کردستان و کرمانشاه باید در توسعه منطقه غرب کشور نقش بیشتر و فعال‌تری داشته باشند، چرا که این ۲ استان در بیشتر مسائل فرهنگی، تاریخی و زبانی کامل کننده هم هستند.

او افزود: مسیر‌هایی جدید و ویژه برای تور‌های گردشگری که بتواند به صورت کامل جاذبه‌های ۲ استان را پوشش دهد و گردشگران از آن‌ها بازدید داشته باشند باید با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری کارشناسان حوزه گردشگری استان‌های کردستان و کرمانشاه و دفاتر خدمات مسافرتی تدوین و عرضه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کردستان به همکاری بیشتر برای تدوین برنامه مشترک در هشتم مهرماه که به منظور گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در شهر هورامان برگزار خواهد شد، اشاره و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در تمامی بخش‌های، اقتصادی، فرهنگی، توسعه‌ای و زیرساختی در منطقه هورامان باید براساس ضوابط مشخص و در راستای حفظ معماری، طبیعت و آداب و رسوم این منطقه باشد.

برگزاری مراسم روز جهانی جهانگردی در ۱۰ شهرستان کردستان
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی کردستان گفت: ۱۰ برنامه ویژه به منظور گرامیداشت روز و هفته جهانی جهانگردی در ۱۰ شهرستان استان برگزار می‌شود.

آرمان وطن دوست با ارائه گزارشی از برنامه‌های در دست اقدام برای گرامیداشت روز و هفته جهانی جهانگردی در استان، افزود: رعایت حرمت ماه‌های محرم و صفر و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا مورد تاکید در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته جهانی جهانگردی در سطح استان است.

او استفاده از امکانات، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در ۲ استان برای توسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف را امر ضروری برشمرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، تهیه پکیج‌ها و تیزر‌های تبلیغاتی، برنامه‌های فرهنگی، اجرای پروژه‌های زیرساختی مشترک، تقویت هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زنجیره‌ای، تور‌های تلفیقی، نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی و چارتر پرواز‌ها می‌تواند اقدام‌های موثری در زمینه جذب گردشگران بیشتر در پسا کرونا با محوریت هورامان باشد.

حفظ میراث طبیعی و فرهنگی هورامان باید در اولویت باشد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه نیز گفت: حفظ میراث طبیعی و فرهنگی منطقه جهانی هورامان لازمه توسعه پایدار در این منطقه است و استان‌های کردستان و کرمانشاه باید در این حوزه همکاری بیشتری داشته باشند.

علی صابر افزود: انتخاب استان‌های کردستان و کرمانشاه به عنوان استان‌های منتخب برای برگزاری مراسم روز و هفته جهانی جهانگردی جای بسی خرسندی است و این اداره کل آماده همکاری در تمامی زمینه‌ها با کردستان است.

او عنوان کرد: اجرای فم‌تور ویِژه معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های ۲ استان را در دستور کار داریم که در مهرماه سال جاری با عبور این فم‌تور از شهر‌ها و روستا‌های منطقه هورامان در استان‌های کرمانشاه و کردستان در معرفی این منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

اطلس صنایع دستی روستا‌های منطقه هورامان تهیه می‌شود
مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان نیز در این نشست، از آمادگی این پایگاه با همکاری معاونت‌های صنایع‌دستی ۲ استان کردستان و کرمانشاه برای تهیه اطلس صنایع دستی روستا‌های منطقه هورامان خبر داد.

پویا طالب‌نیا با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در منطقه هورامان گفت: همکاری ۲ استان کردستان و کرمانشاه در به ثمر رسیدن ثبت جهانی هورامان در نوع خود کم نظیر بود که امید است شاهد توسعه این همکاری‌ها در تمامی بخش‌های دیگر و مشترک باشیم.

او  مسیر‌های طبیعت‌گردی هورامان را در نوع خود بی‌نظیر بیان کرد و افزود: برای حفظ تمامی گنجینه‌های موجود در هورامان این پایگاه تمام تلاش خود را انجام خواهد داد و از مسوولان ارشد، کارشناسان و مردم منطقه نیز انتظار همکاری بیشتر دارد.

«منظرفرهنگی هورامان» در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (سه‌شنبه پنجم مرداد ۱۴۰۰ برابر با ۲۷ جولای ۲۰۲۱) در شهر فوجوی چین، با تصویب اعضای کمیته، به عنوان بیست و ششمین میراث ملموس کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هورامان میراث فرهنگی و گردشگری کردستان استان های کردستان و کرمانشاه روز و هفته جهانی جهانگردی روستا های منطقه هورامان جهانی جهانگردی فرهنگی هورامان گرامیداشت روز همکاری بیشتر میراث فرهنگی برنامه ریزی داشته باشند صنایع دستی روز جهانی ۲ استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالخالق برزگرزاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت به نام هفته شوراها نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیل شوراها نقش مهمی در تحقق مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی دارد و ۹ اردیبهشت مصادف با فرمان تاریخی امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران در سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارتقای شأن منزلت و جایگاه شوراهای اسلامی پایه شامل عشایر، روستایی و شهری در بخش، شهرستان و استان هدف از برگزاری مراسم روز شوراها است.

وی اضافه کرد: این نهاد در تسریع و تسهیل فرآیندهای توسعه، تقویت ارتباط و تعامل مردم با حاکمیت، بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت، توان و قابلیت‌های مردم به‌عنوان بازیگران و کنشگران اصلی و صاحبان اصلی نظام در فرایند توسعه ملی نقش تأثیرگذاری دارد.

معرفی دستاوردهای شوراها

برزگرزاده بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی در تحقق شعار سال، پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی و معرفی دستاوردهای شوراهای اسلامی به مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی را از دیگر اهداف اجرا برنامه‌های هفته شوراها دانست.

وی هم‌اندیشی با صاحبان علم و تجربه، جوانان، زنان، نخبگان و اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم ذکر و بیان کرد: این هم‌اندیشی در راستای بررسی آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌روی شوراهای اسلامی و راهکارهای برون‌رفت از آنها برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تجلیل از برترین‌های خانواده بزرگ شوراهای اسلامی و شهروندان نمونه برتر در تعامل با شوراها را از دیگر امور در این هفته دانست و اضافه کرد: در هفته شوراها ضمن برگزاری همایش با حضور منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان بوشهر و شهرستان‌ها، از اقدامات و فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل می‌شود.

وی تعداد اعضای شوراهای استان را هزار و ۴۶۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۱۰ شورای اسلامی در سطح شهرستان، ۲۵ شورا در بخش‌ها و ۴۰ شورا در سطح شهرها تشکیل شده است.

برگزاری برنامه‌های متنوع

برزگرزاده با بیان اینکه در مجموع هزار و ۲۵۰ نفر عضو شوراهای روستایی این استان هستند، تصریح کرد: ۱۵۰ نفر اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان بانو و مابقی آقایان هستند.

وی تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر را ۲۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده و در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر جایگاه شوراها در قانون اساسی را بسیار رفیع دانست و افزود: اعضای شوراهای اسلامی طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم و به‌صورت مستمر پیگیر حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف هستند.

وی، عناوین هفته شوراها را برشمرد و گفت: ۹ اردیبهشت به‌عنوان شوراها، تولید با مشارکت مردمی، ۱۰ اردیبهشت، شوراها و مشارکت اجتماعی زنان، ۱۱ اردیبهشت شوراها و ارتقای سرمایه اجتماعی، ۱۲ اردیبهشت شوراها و شاخص‌های کیفیت زندگی، ۱۳ اردیبهشت شوراها و شادابی و نشاط اجتماعی، ۱۴ اردیبهشت شوراها و رونق تولید و کارآفرینی و ۱۵ اردیبهشت شوراها و درآمد پایدار محلی نامگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها را یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی ایران نام برد و افزود: تشکیل شوراهای اسلامی را نشان از ظرفیت سیاسی ایران برای جلب مشارکت بیشتر مردم در اداره امور کشور، تحقق مردم سالاری دینی و تمرکززدایی دارد.

کد خبر 6089946

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است