Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته، اتفاقاتی در حوزه ادبیات روی داد که در این مطلب، به مهم‌ترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:

حذف بخش «قصه‌گویی برتر» از بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی کانون

«قصه‌گویی برتر»، بخش جدیدی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوره بیست‌وسوم بود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن شرکت‌کنندگان، از این رویداد حذف شد و مسئول کمیته قصه‌گویان برتر، با بیان این مطلب اظهار کرد: در بیست‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، قرار بود بخش قصه‌گویی برتر با ویژگی‌های متنوع برای اولین بار در این دوره برگزار شود که در مرحله اول، به دلیل کافی نبودن سوابق فرستاده شده از این دوره حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین خبر‌ها از تجمیع اساسنامه جوایز ادبی

مصطفی راضی جلالی، مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تجمیع اساسنامه جوایز ادبی اظهار کرد: سال گذشته، پیشنهاد تجمیع اساسنامه جوایز ادبی را به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دادیم که این پیشنهاد، در معاونت فرهنگی وزارتخانه وجود دارد و درصورتی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صلاح بدانند حتما آن را دوباره به منظور بررسی مجدد برایشان یا معاون فرهنگی جدید ارسال می‌کنیم تا از طریق آن‌ها، به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصمیم گیری درباره تجمیع اساسنامه جوایز ادبی ارسال کنند.

تغییری در رویه اختصاص کاغذ به ناشران ایجاد نشده است

هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختصاص کاغذ به ناشران گفت: رویه اختصاص کاغذ به ناشران تاکنون تغییری نکرده و چنین مسئله‌ای از سوی وزارت ارشاد به ما اعلام نشده است و برای ما اهمیت دارد که کاغذ مورد نیاز ناشران به دست آن‌ها برسد و می‌خواهیم به دولت در این زمینه کمک کنیم.

اعلام محور‌های سومین همایش ملی «تاریخ شفاهی دفاع مقدس»

محور‌های سومین همایش ملی «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» شامل مبانی نظری و پیشینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس،ضرورت‌ها و فرصت ها، آسیب شناسی و موانع پیش روی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و نیز سیاست گذاری و نقش سازمان‌های لشکری و کشوری در تاریخ شفاهی دفاع مقدس اعلام شد.

غلامرضا عزیزی رئیس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اعلام این خبر گفت: همایش ملی «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» با همکاری پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس آذرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کاهش فعالیت انتشاراتی‌ها در تابستان سال جاری

مجید باشعور، مدیرمسئول انتشارات تایماز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص وضعیت کنونی نشر بیان کرد: تمام حوزه‌های نشر از جمله نشر دانشگاهی در شرایط فعلی فعالیت نمی‌کنند و اگرچه, هرساله شاهد کاهش فعالیت انتشاراتی‌ها در فصل تابستان بودیم اما امسال این روند در مقایسه با سال‌های گذشته, روند کاهشی بیشتری داشته است. به گونه‌ای که می‌توان گفت شرایط صنعت نشر در تابستان امسال به هیچ عنوان خوب نبود.

«پس از بیست سال »؛ رمان تحسین شده از سوی رهبر معظم انقلاب

رمان «پس از بیست سال» نوشته «سلمان کدیور» مورد توجه و تحسین رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پس از مطالعه‌ رمان «پس از بیست سال» در پیامی که به نویسنده این کتاب ابلاغ شده است, فرموده‌اند: «سلام من را به نویسنده برسانید و به ایشان خدا قوت و خسته نباشید بگویید و همچنین از نویسنده و ناشر کتاب تشکر کنید».

رهبر معظم انقلاب, رمان «پس از بیست سال» را « یک عاشقانه‌ی جذاب تاریخی قوی» خوانده اند و «واقعا یک رمان» دانسته‌اند که «خیلی خوب از کار درآمده است. »

بیشتربخوانید

معادل فارسی کلمه «بیلبورد» جدیدترین کتاب امیرحسین مدرس منتشر شد

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات در هفته وزارت ارشاد مقام معظم رهبری تاریخ شفاهی دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب پس از بیست سال قصه گویی برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود

حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، اما تاکنون اجرا نشده است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

برقرار یادآور شد: همچنین در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد و افزود: جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی از ویژگی‌های پهلوانان است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شکست آمریکا در ویتنام ادامه داد: آمریکا با توجه به جنایاتی که در گذشته انجام داده و اقداماتش، شیطان بزرگ و خبیث است.

امام جمعه موقت گرگان با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت: اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

برقرار تاکید کرد: کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن