Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:04:20 GMT

توفان سهمگین با سرعت 122 کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۹۶۴۴

توفان سهمگین با سرعت 122 کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: این سریع ترین توفان شن زابل در 37 سال اخیر است که تنها شش متر برثانیه کمتر از توفان شن سال 1363 این شهر است. پس از سال 63 تا کنون بیشینه سرعت باد در زابل تا کنون 122.4 کیلومتر بر ساعت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توفان امروز زابل شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به 800 متر کاهش داد و رفت و آمدهای جاده ای در پنج شهرستان شمال استان را با اختلال همراه کرد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در زهک نیز توفان شن با سرعت 94 کیلومتر بر ساعت، شعاع دید افقی را به 300 متر کاهش داد و موجب افزایش قابل توجه غلظت ذرات غبار در هوای شهر شد.
حیدری افزود: شدت توفان و گردوخاک ناشی از بادهای 120 روزه آنقدر زیاد بوده که گردوغبار ناشی از آن به زاهدان نیز نفوذ کرد و ضمن کاهش دید افقی این شهر به 1500 متر، بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را هم به 12 برابر حد مجاز رساند.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: نفوذ گردوغبار ناشی از بادهای 120 روزه به سایر نقاط استان نیز سبب شد تا شعاع دید افقی در شهرهای نصرت آباد به 1500، میرجاوه 2000، خاش، 4000، ایرانشهر و مهرستان 5000، سراوان 6000، راسک 7000 و نیکشهر 8000 متر کاهش یابد.
وی افزود: انتظار می رود در ادامه روز بر غلظت ذرات غبار سایر نقاط استان نیز افزوده شود و به تدریج شاهد کاهش بیشتر شعاع دید افقی باشیم.
حیدری تصریح کرد: هم اکنون اکثر شهرها و روستاهای نیمه شمالی استان تحت تأثیر غبار ناشی از بادهای 120 روزه شمال استان هستند و انتظار می رود در ادامه روز مناطق بیشتری درگیر شوند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش بینی کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، وزش بادهای شدید 120 روزه حداقل تا شنبه در شمال استان و با شدت کمتر در نوار شرقی و غربی استان جریان دارد. 
وی گفت: در این مدت در عرض های پایین تر از شمال استان شاهد افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان زابل توفان هواشناسی سیستان و بلوچستان شعاع دید افقی شمال استان 120 روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به رگبار، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا از وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز و فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بعضی نقاط استان‌های فارس، کرمان، مرکز و شرق کشور، رگبار و رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی خواهد بود و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به‌ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، همچنین جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، بعضی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و یکشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: از امروز تا شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک وجود دارد و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، مرکز و شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، گاهی افزایش ابر و اواسط روز وزش باد، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 751615

دیگر خبرها

  • تاریخچه مدل‌های AMG بلک سریز، وحشی‌ترین خودروهای تاریخ مرسدس (+عکس)
  • کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد شدید در نواحی غربی کشور
  • آخرین خبرها از جاده‌های مازندران در پایان هفته
  • ببینید | طوفان شن وحشتناک با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعتی در خراسان شمالی!
  • افزایش سرعت سیر قطارهای باری راه آهن جنوب
  • پیش‌بینی رگبار، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا
  • توفانی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر سبزوار را درنوردید
  • حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها چقدر است؟
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در تپه پیرزال سیستان