Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:12:35 GMT

۱۰۰۰ تن به ظرفیت تولید گردوی کشور افزوده می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۹۷۶۴

۱۰۰۰ تن به ظرفیت تولید گردوی کشور افزوده می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرعامل کشت و صنعت خرم‌دره گفت: با به بار نشستن بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه در این مجموعه ۱۰۰۰ تن به ظرفیت تولید گردوی کشور افزوده می‌شود.

علی رضایی ظهر امروز (۱۸ شهریورماه) در نشست خبری با اشاره به نقش موثر مجموعه کشت و صنعت در اشتعال و تولید منطقه، عنوان کرد: این مجتمع در محدوده‌ای به وسعت ۱۲۰۰ هکتار مشتمل بر سه واحد عملیاتی در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر و مجموعه باغات زیتون طارم استان زنجان قرار داشته و دفتر مرکزی شرکت در شهرستان خرم‌دره واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان اشتغال‌زایی مستقیم این شرکت ۲۶۰ نفر است، تصریح کرد: این مجتمع تحت عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شیر خام و انواع محصولات کشاورزی و باغی در غرب کشور قرار دارد و نقش موقری در تامین محصولات باغی، دامی و زراعی در کشور ایفا می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه در حوزه گاوداری مجموعه کشت و صنعت خرم‌دره کار خود را با  ۴۰۰ رأس گاو آغاز و اکنون با بیش از ۷۵۰۰ رأس گاو فعالیت خود را ادامه می‌دهد، اظهار کرد: فعالیت اصلی شرکت، پرورش گاو شیری بوده که در سال ۱۳۵۴ با واردات ۴۰۰ راس تلیسه نژاد هُلشتاین شروع به کار کرده و در سال ۱۳۷۲ تبدیل به شرکت به نام «شرکت کشت و صنعت دام‌پروری و مرغ‌داری دشت خرم‌دره» شده و تعداد کل دام این واحد بیش از ۷۵۰۰ رأس و تعداد گاو شیرده بیش از ۳۲۰۰ رأس است.

وی با اشاره به نقش موثر این‌ مجموعه در تامین شیر مورد نیاز کشور، ادامه داد: روزانه بالغ بر ۱۴۰ تن شیر خام با کیفیت در این‌ مجموعه تولید می‌شود و تولیدات سالیانه واحد گاوداری که وارد بازار فروش کشور می‌شود مشتمل بر ۴۹ هزار تن شیرخام، ۱۴۵۴ رأس گوساله نر پرواری، ۵۲۴ راس تلیسه داشتی و ۹۱۲ تن گوشت است.

رضایی با یادآوری اینکه تولید سالیانه محصولات باغی شرکت در حال حاضر ۴۰۰۰ تن بوده که با ثمردهی کل باغات شرکت در سال‌های آینده این رقم به ۷ هزار تن خواهد رسید، افزود: سالانه ۶۰۰ هکتار از اراضی شرکت تحت کشت محصولات زراعی قرار گرفته و تولید سالیانه ۱۵ هزار تن محصولات زراعی مشتمل بر گندم، جو، کلزا، یونجه و ذرت علوفه‌ای محصولات زراعی اصلی این شرکت است و مقوله حفظ محیط زیست از رسالت‌های مهم ما است که برای حفظ آن سالانه طرح‌های مختلف اجرا و مبالغ زیادی به این طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل کشت و صنعت خرم‌دره با اشاره طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری و نیز بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه در خرم‌دره، ادامه داد: توسعه کمی و کیفی راهبرد اصلی شرکت برای تضمین تداوم فعالیت و تولید است، به گونه‌ای که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ حدود ۲۴۰ میلیارد ریال در چارچوب طرح‌های سرمایه‌گذاری افزایش ظرفیت واحد گاوداری، احداث و مکانیزاسیون باغات و احداث سیستم‌های مدرن آبیاری بهینه‌سازی ظرفیت واحد گاوداری و احداث باغ گردوی مدرن از ارقام تجاری و دیر برگ در شرکت سرمایه‌گذاری شده است. همچنین احداث کارخانه مدرن و تمام اتوماتیک تولید کنسانتره خوراک دام و تصفیه خانه شیردوشی از اعتبارات محل خزانه بنیاد مستضعفان که آغاز عملیات آن تیرماه ۹۷ بود، در بهمن ماه ۹۸ به بهره‌برداری کامل رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: اسفندماه بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار در شهرستان خرم‌دره با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور افتتاح شد که با ۴۵ هزار اصله گردو، سالانه ۱۰۰۰ تن تولید و اشتغال‌زایی ۴۰۵ نفر را در بر خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان کشت و صنعت بنياد مستضعفان کشت و صنعت باغ گردوی بزرگ ترین خرم دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی وارد دومین روز کاری خود شد که حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در غرفه استان فارس قابل توجه بود، به طوری که در نخستین روز این رویداد حداقل سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های روسیه و مغولستان به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه‌های کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی میوه و تولید گوشت با این دو کشور به امضاء رسید.

امروز نیز سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، چین، ایتالیا و اندونزی با حضور در غرفه استان فارس از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تولیدات دانش‌بنیان آگاه شدند و چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صادرات مواد غذایی، واردات و صادرات مواد اولیه تولید بیسکوئیت و همچنین نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی منعقد شد.

از دیگر کشور‌هایی که از غرفه استان فارس بازدید کردند می‌توان به سرمایه‌گذاران کشور‌های عراق، ترکیه، سنگاپور، پاکستان اشاره کرد.

در همین ارتباط حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از حضور ۳۲ هیات تجاری کشور‌های مختلف در غرفه استان فارس خبر داد و گفت: در جریان این دیدار‌ها و مذاکرات انجام شده ۱۵ تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.

او با بیان اینکه اگر این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل شود ظرفیت قابل توجهی برای استان فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور دو زنجیره ارزش را برای استان فارسی مصوب کرده که شامل فولاد و گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس را در زمینه گندم عنوان کرد و گفت: فارس به عنوان دومین تولیدکننده گندم کشور ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد زنجیره ارزش این محصول استراتژیک دارد.

شیخ نیا از افزایش برداشت گندم در سطح هکتار به دلیل استفاده از روش‌های علمی و فناورانه در تولید دانه و نهاده خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب برای بخش زراعت اقدامات خوبی انجام شده به طوری که به ازاء هر هکتار کشت غرق آبی، ۹ هکتار کشت به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تلاش می‌شود فارس به عنوان پایلوت مرکز تحقیقات گندم کشور معرفی شود، اظهار داشت: علاوه براین در زمینه تولید آرد و نان کامل و همچنین تولیدات پروتئینی به عنوان پایلوت کشور شناخته می‌شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود