Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پایان یورو ۲۰۲۰ بود که بعد از ۱۳ سال، فدراسیون فوتبال آلمان و یواخیم لوو به همکاری باهم خاتمه دادند تا هانسی فلیک، سرمربی تحسین شده و موفق بایرن مونیخ و دستیار سابق خود لوو، سکان هدایت مانشافت را به دست بگیرد. حالا هانسی فلیک از ورژن آلمان خود رونمایی کرده و به نظر می رسد قرار است اتفاقات خوشی در انتظار طرفداران متعدد تیم پرافتخار اروپایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آلمان طی ۱۰ روز گذشته و تحت هدایت هانس دیتر فلیک، ۳ بازی در چارچوب بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ انجام داد. در این مسابقات، آنها به ترتیب لیختن اشتاین، ارمنستان و ایسلند را از پیش رو برداشتند. بازی با لیختن اشتاین، اولین تجربه رسمی فلیک در قامت سرمربی آلمان بود و انتظار می رفت با بردی پرگل از آن خارج شود، ولی آنها فقط با ۲ گل حریف ضعیف خود را شکست دادند. در بازی دوم آلمان مقابل ارمنستان قرار گرفت که توانسته بود ایسلند و رومانی را شکست دهد و تا قبل از بازی های شهریور ماه و به دلیل باخت آلمان برابر مقدونیه شمالی، صدرنشین گروه هم بود. این مسابقه به یکی از پرگل ترین دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی در اروپا بدل شد و آلمان با حساب ۶ بر صفر رقیب خود را در هم کوبید. در دیدار سوم مقابل ایسلند هم هانسی فلیک و شاگردانش، در خارج از خانه، ۴ به صفر از سد ایسلند گذشتند؛ دیداری که اگر ورنر، هاورتس و گوندوعان قدر موقعیت های مسلم خود را می دانستند، شاید تعداد گل ها دو برابر این می شد.  آمار بهتر در گلزنی و دفاع

در طی این ۳ دیدار، آلمان در مجموع ۱۲ گل به ثمر رساند و هیچ گلی دریافت نکرد. از حیث گلزنی و عملکرد تدافعی، اگر این آمار را با ۳ بازی مقدماتی قبلی جام جهانی و ۴ بازی آلمان در یورو مقایسه کنیم، به این نتیجه می رسیم که مانشافت از هر دو جنبه، عملکرد بهتری ثبت کرده است: تورنمنت گل زده گل خورده تفاضل ۳ دیدار ابتدایی مقدماتی جام جهانی (یواخیم لوو) ۵ ۲ ۳+ ۴ دیدار یورو ۲۰۲۰ (یواخیم لوو) ۶ ۷ ۱- ۳ دیدار اخیر مقدماتی جام جهانی (هانسی فلیک) ۱۲ ۰ ۱۲+

آلمان در تمامی بازی هایش در یورو ۲۰۲۰، دروازه اش را باز شده دید و در ۳ دیدار مقدماتی ابتدایی اش برای جام جهانی هم ۲ گل خورده بود. در بازی های یورو، کوچک ترین حمله نصفه و نیمه ای از سوی رقبا، بدل به موقعیت گل برای آنها می شد و خط دفاع و دروازه ژرمن ها به راحتی تسلیم می شد. اتفاقی که در ۳ بازی گذشته شاهد آن نبودیم و مانوئل نویر افت کرده در یورو، بدل به همان دروازه بان قابل اتکایی شده که می شناختیم و مدافعان هم عملکرد بهتری در فاز دفاعی از خود نشان می دهند. 

آمار گلزنی تیم هم پیام قابل توجهی دارد. در بازی های یورو و قبل از آن، خلاء یک مهاجم نوک شش دانگ در تیم به شدت احساس می شد. توپ ها به شکل بلند و کوتاه روی دروازه ریخته می شد، ولی خبری از تمام کننده در آنجا نبود؛ این طور تحلیل می شد که اگر آلمان مهاجم نوک گلزنی مثل لواندوفسکی یا لوکاکو در اختیار داشته باشد، نتایج بهتری از خود ثبت می کند. با این حال، تغییر برنامه حمله، ارسال بیشتر پاس های رو به جلو، کار بیشتر روی زمین و استفاده از قابلیت های خاص بازیکنانی چون ورنر، سانه، گنابری و هاورتس نشان داد آلمان بدون مهاجم نوک صرف هم می تواند موقعیت سازی کرده و مثل گذشته با گل های متعدد رقیبان را از پیش رو بردارد.  پاس بی‌ثمر کمتر، موقعیت سازی بیشتر

آلمان طی سال های تحت نظر یواخیم لوو، همواره تمرکز بسیاری بر حفظ مالکیت توپ و رد و بدل کردن پاس های پرتعداد داشت. براین اساس، طی سال های گذشته بازیکنان اقدام به ارسال های پاس های عرضی کوتاه و اغلب رو به عقب می کردند تا راه نفوذی به خط دفاع رقیب پیدا کنند. از این رو، همیشه تعداد پاس های ثبت شده آلمان در پایان بازی، بسیار بیشتر از رقبا بود، ولی این مساله در موقعیت سازی کمکی به تیم نمی کرد و نتایج آنها بعد از یورو ۲۰۱۶ هم این مساله را تصدیق می کند. تفاوتی که تیم هانسی فلیک در همین چند دیدار نشان داده، بازی رو به جلو و ایجاد موقعیت های بیشتر روی دروازه حریفان است. هانسی فلیک و شاگردانش طی ۳ بازی گذشته، ۶۰ شوت به سمت دروازه رقیبان روانه کرده اند که میانگین ۲۰ شوت در هر بازی را نشان می دهد در حالی که این آمار در ۳ بازی مقدماتی ابتدایی و ۴ بازی یورو، بسیار کمتر بوده که مشاهده می کنید: تورنمنت مجموع شوت‌های داخل و خارج چارچوب میانگین شوت در هر بازی میانگین مالکیت توپ در هر بازی ۳ دیدار ابتدایی مقدماتی جام جهانی (یواخیم لوو) ۳۴ ۱۱ ۶۷ درصد ۴ دیدار یورو ۲۰۲۰ (یواخیم لوو) ۲۶ ۶.۵ ۵۱ درصد ۳ دیدار اخیر مقدماتی جام جهانی (هانسی فلیک) ۶۰ ۲۰ ۷۶ درصد

هانسی فلیک بدون از دست دادن مالکیت توپ و حتی ارتقا دادن، چند برابر موقعیت های بیشتری روی دروازه رقبا ایجاد کرده است. به این معنا است که پاس ها به جای ارسال شدن در عرض و رو به عقب و از دست دادن وقت، اغلب رو به جلو و در عمق فرستاده شده است. بین بازی های یورو و ۳ بازی گذشته، کمتر از ۸ هفته فاصله بود و هیچ بازیکن جدیدی در این مدت به تیم اضافه نشده است. هانسی فلیک با همان کادر بازیکنان یواخیم لوو و تغییر برنامه حمله و دفاع، به چنین نتایجی دست پیدا کرده است. 

  بیشتر بخوانید: یادداشت روز: وداع با آقای تئوریسین بعد از ۱۵ سال و آلمان دوباره در مسیر گذار لروی سانه

وینگر جوان بایرن مونیخ که دوران درخشانی در منچسترسیتی پشت سر گذاشته بود، از ابتدای فصل گذشته راهی بایرن مونیخ شد تا پس از رهایی از بند مصدومیت، درخشش خود را در تیم قهرمان اروپا ادامه دهد. با این حال، در پی نمایش های کم فروغ لروی، کم کم انتقادات از او بالا گرفت و از آغاز فصل جدید و شروع بازی های بوندس لیگا، صحبت های بسیاری در مورد عملکرد ضعیف و رفتار بی تفاوت او در زمین شنیده می شد. در ادامه و با وجود این انتقادات، هانسی فلیک، سانه را به تیم ملی فراخواند و در پایان ۳ دیدار مقدماتی جام جهانی، ۲ گل و ۱ پاس گل از او ثبت شد. به نظر می رسد این آمار بتواند اعتماد از دست رفته سانه را بازگرداند و در ادامه احتمالا نمایش های بهتری از او در بایرن هم شاهد باشیم که این هم به نوعی نتیجه اعتماد فلیک به شاگرد سابق خودش است. بایرن طی هفته آتی، دو دیدار مهم در بوندس لیگا و لیگ قهرمانان اروپا مقابل لایپزیش و بارسلونا دارد و باید منتظر ماند دید سانه واقعا به دوران خوب خود بازگشته یا باید سوت ممتد طرفداران باواریایی ها را دوباره به جان بخرد.  تمرین تیم ملی آلمان تحت نظر هانسی فلیک آینده روشن

آلمان در این ۳ بازی، مقابل رقبای قدرتمندی قرار نگرفته است و نمی توان نتایج تیم را ملاک قضاوت قرار داد. باید دید این تیم در ادامه و در رویارویی با رقبای بزرگ هم به همین ترتیب در ایجاد موقعیت، گلزنی و دفاع موفق عمل می کنند یا خیر. با این وجود، عملکرد هانسی فلیک در تیم ملی طی ۳ دیدار مقابل لیختن اشتاین، ارمنستان و ایسلند، بارقه های امید را نزد طرفداران ژرمن ها روشن کرده است. الان بسیاری از طرفداران و چهره های آلمان معتقدند یواخیم لوو بعد از یورو ۲۰۱۶ که دیگر نتوانست چیز جدیدی به تیم اضافه کند، باید از مسند هدایت تیم ملی کنار می رفت؛ اتفاقی که رخ نداد و اگر از فضاحت در لیگ ملت های اروپا بگذریم، لوو حتی ۲ تورنمنت دیگر (جام جهانی ۲۰۱۸ و یورو ۲۰۲۰) ماند تا سقوط آزاد آلمان ادامه پیدا کند و نتایج شوکه کننده ای چون شکست بی‌سابقه مقابل کره جنوبی، باخت سنگین برابر اسپانیا و حتی شکست مقابل مقدونیه شمالی در تاریخچه رقابت های مانشافت ثبت شود. 

بعد از اعلام تصمیم لوو مبنی بر کنار رفتن از تیم ملی و معرفی هانسی فلیک به عنوان سرمربی جدید، همگان منتظر بودند ورژن آقای فلیک را ببینند. عملکرد خارق العاده او در بایرن و کسب شش گانه با تیمی که حتی خودش آن را نبسته بود، توقعات را از فلیک خیلی بالا برده بود و حالا او در قدم اول توانسته انتظارات را به خوبی برآورده کند و تا اندازه بسیاری خیال آلمانی ها بابت حضور قطعی در جام جهانی را راحت کند.

وجود انگیزه گلزنی بیشتر نزد بازیکنان، بازی بی‌رحمانه و روبه جلو، ایجاد موقعیت های بیشتر و همچنین احیای برخی بازیکنان، نوید روزهای خوبی برای آلمان می دهد و انتظار می رود با وجود هانسی فلیک، دوران گذار مانشافت، بسیار سریع تر طی شود. هدف بعدی آلمان، حضوری رضایت بخش در قطر و پاک کردن خاطرات تلخ تورنمنت‌های قبلی و بازگشت به اوج است. در قطر، تیم هایی نظیر ایتالیا به عنوان قهرمان اروپا، آرژانتین به عنوان قهرمان آمریکای جنوبی و تیم های یک دست و پرستاره ای چون برزیل، انگلیس و فرانسه از مدعیان قهرمانی به شمار می رود و باید دید آلمان می تواند خود را مثل همیشه تا مقاطع نهایی مسابقات برساند یا نه. 

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مقدماتی جام جهانی موقعیت های بیشتر ایجاد موقعیت یواخیم لوو هانسی فلیک یورو ۲۰۲۰ رو به جلو تیم ملی ۳ دیدار ۳ بازی پاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود

 سرمربی استقلال خوزستان گفت با توجه به اینکه تیمش هفته آینده در دیداری سرنوشت‌ساز مقابل نساجی مازندران صف‌آرایی می‌کند، بهتر بود علی اکرمی برای قضاوت دیدار شاگردانش با سپاهان انتخاب نمی‌شد.

به گزارش تسنیم، سیدسیروس پورموسوی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال خوزستان مقابل سپاهان اصفهان اظهار داشت: از باشگاه بزرگ سپاهان بابت میهمان‌نوازی، در اختیار گذاشتن زمین تمرین و هماهنگی برای نشست خبری تشکر می‌کنم. در برخی از شهرها از ما دعوت نمی‌کردند که در نشست خبری شرکت کنیم!

وی در مورد تقابل با شاگردان ژوزه مورایس خاطرنشان کرد: دیدار با سپاهان یکی از بازی‌های مهم و حساس است؛ بیشتر برای ما که در انتهای جدول هستیم. با شناختی که از سپاهان داریم، می‌دانیم بازی بسیار سختی خواهد بود. سپاهان مقابل هواداران خودش یکی از تیم‌های قدرتمند ایران است. بازیکنان ما در بازی‌های بزرگ همیشه سربلند بوده‌اند. امیدوارم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و با کسب امتیاز از این بازی بزرگ خارج شویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره اعتراض مدیران این باشگاه نسبت به انتخاب علی اکرمی برای قضاوت دیدار با سپاهان گفت: باشگاه نسبت به قضاوت‌های او در سال‌های گذشته معترض بود که من در آن زمان در استقلال خوزستان حضور نداشتم. اعتقاد دارم چیدمان داوری باید به شکلی باشد که شبهه ایجاد نکند و کمیته داوران با چینش خوب داوران می‌تواند داور خودش را در حریم نگه دارد. وقتی نسبت به یک داور ذهنیت وجود دارد، بهتر است آن داور را برای آن بازی انتخاب نکنند.

پورموسوی با تمجید از داور دیدار سپاهان - استقلال خوزستان تصریح کرد: اکرمی از داوران خوب، باتجربه و الیت فوتبال ایران است. چیدمان داوری باید به گونه‌ای باشد که قبل از مسابقه کسی به سراغ داور نرود. این مسئله هیچ ارتباطی به دیدار ما با سپاهان نداشت. برای اکرمی احترام قائل هستم. با این حال او شمالی است و با توجه به اینکه هفته آینده با نساجی بازی داریم، شاید ذهنیتی ایجاد شود. امیدوارم شبهه‌ای با قضاوت اکرمی به وجود نیاید.

وی در مورد اظهارات عبدالله ویسی مبنی بر احتمال رقم خوردن نتایج برخی دیدارها با اتفاقات خارج از زمین بیان کرد: همه ما اعتقاد داریم که باید نظارت‌ها بیشتر شود و اگر باید برخوردی با کسی صورت بگیرد، این اتفاق رخ بدهد. گاهی یا ما متوجه برخوردها نمی‌شویم، یا برخوردی انجام نمی‌شود. گفته می‌شود که سرمربیان باید در نشست‌های خبری قبل از مسابقه حضور داشته باشند. با این حال مربیان زیادی در این نشست‌ها شرکت نمی‌کنند و نمی‌دانم جریمه می‌شوند یا خیر.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره غایبان تیمش برای دیدار با سپاهان عنوان کرد: همه بازیکنان را در اختیار داریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازگشت هانسی فلیک به بایرن مونیخ، احتمالی که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت
  • ادعای کریستین فالک؛ اریک تن هاخ سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد
  • سه گزینه اصلی سرمربیگری بایرن مونیخ و حامیان اصلی آنها
  • یادداشت: کلوپ لج نکرد، صلاح درخشید
  • موقعیتی به پیکان ندادیم/ هر بازیکنی که آماده باشد در ترکیب است
  • قحطی گل در دیار کویر
  • با وجود علاقه سرمربی آلمانی؛ هانسی فلیک هیچ‌وقت به هدایت بارسلونا نزدیک نبود!
  • پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود
  • پورموسوی: داور بازی با سپاهان شاید شبهه ایجاد کند
  • پوچتینو محکوم به کسب سهمیه لیگ اروپا؛ هانسی فلیک گزینه جانشینی نیست