Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: پنجمین موافقت اصولی تاسیسات گردشگری در حوزه اقامت‌گاه بوم‌گردی در بخش گلمکان شهرستان گلبهار صادر شد.

محمد طاهریان‌مقدم با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقامت‌گاه ۴ اتاقه با ۵۰۰ مترمربع زیربنا راه‌اندازی خواهد شد. حجم سرمایه‌گذاری در این اقامت‌گاه بوم‌گردی سه‌ میلیارد ریال است و ظرفیت خدمات‌رسانی به ۱۳ گردشگر و مسافر را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این اقامت‌گاه برای ۳ نفر به ‌صورت مستقیم و برای ۱۰ نفر به ‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند. استقبال بخش خصوصی برای راه‌اندازی اقامت‌گاه بوم‌گردی در بخش گلمکان باعث شده که این شهرستان به یکی از مقاصد گردشگری شهر جدید گلبهار تبدیل شده و مشکلات گردشگردان برای اسکان نیز رفع شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران ادامه داد: تاکنون در شهرستان گلبهار ۱۸ موافقت‌نامه اولیه برای تاسیسات گردشگری صادر شده و برای خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران به چهار مرکز اقامتی در گلمکان پروانه بهره‌برداری داده شده است.

طاهریان‌مقدم گفت: مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر گلمکان وجود آثار تاریخی شامل حسینیه گلمکان، مقبره عبدالرحمن گهواره‌گر و چشمه‌سبز گلمکان است که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی از آنان بازدید دارند.

وی یادآور شد: دریاچه چشمه‌سبز گلمکان، دریاچه طبیعی در دامنه شمالی رشته کوه بینالود و مشرف بر حوضه آبریز رودخانه گلمکان است و در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری بخش گلمکان قرار دارد. یکی از ویژگی‌های مهم دریاچه چشمه‌سبز، آب و هوای با طراوت همراه با باغات سرسبز و رودخانه دائمی است که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.

بر اساس گزارش روابط ‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی شهر گلمکان شهرستان گلبهار در فاصله ۶۰ کیلومتری از مشهد، مرکز استان خراسان رضوی، قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اقامتگاه بوم گردی چناران اقامت گاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤولان و دست‌اندرکاران نشر آموت می‌گویند این‌ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب حضور دارد.

به گفته یوسف علیخانی مدیر نشر آموت، این‌ناشر از زمان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا دوره جدید این رویداد ۲۰ عنوان جدید منتشر کرده که در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6091787 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد