Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@17:40:03 GMT

آمریکا برای کنترل قیمت گوشت دست بکار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۹۹۵۳

آمریکا برای کنترل قیمت گوشت دست بکار شد

به گزارش ایسنا، چهار شرکت کنترل عمده بازار گوشت آمریکا را در دست دارند و دستیاران ارشد بایدن این شرکتها را مقصر افزایش قیمت مواد غذایی می دانند.

دستیاران بایدن در یک پست وبلاگ اعلام کردند دولت آمریکا در راستای ابتکارهایی، ۱.۴ میلیارد دلار کمک کرونایی به تولیدکنندگان کوچک و کارکنان صنایع گوشتی اختصاص خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها قول دادند برای مقابله با قیمت گذاری غیرقانونی اقدام کنند.

طبق آخرین آمار موجود وزارت کشاورزی آمریکا، چهار شرکت حدود ۸۵ درصد از دام تولید آمریکا را کشتار می کنند که تبدیل به استیک، گوشت گاو و سایر قطعات گوشت برای مصرف کنندگان در سال ۲۰۱۸ شده است.

این چهار شرکت شامل شرکت بازرگانی کالای جهانی کارگیل، تایسون فودز که تولیدکننده گوشت مرغ و بزرگترین شرکت گوشتی آمریکا از نظر میزان فروش است، شرکت جی بی اس برزیل که بزرگترین شرکت صنایع گوشتی جهان است و شرکت نشنال بیف پکینگ که توسط شرکت تولیدکننده گوشت گاو برزیلی مارفریگ گلوبال فودز کنترل می شود، هستند. ارزش سهام این چهار شرکت در پی انتشار این خبر در معاملات بورس کاهش پیدا کرد.

کاخ سفید اعلام کرد افزایش قیمت گوشت گاو، خوک و مرغ عامل نیمی از قیمتهای بالاتری بوده که شهروندان آمریکایی از دسامبر برای غذایی که در خانه می خورند، پرداخت کرده اند. دولت شاهد آن بوده که این شرکتها پس از اقدامات محرک مالی که تقاضا را برای محصولاتشان تقویت کرده است، عمده سود را به جیب زده اند.

بهارات رامامورتی، معاون مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید در مصاحبه ای گفت: ما به حفظ این بازار کمک کردیم و عصبانی کننده است که می بینیم کسب و کارشان را بهبود بخشیده و قیمتها را افزایش می دهند. این سودجویی کرونایی رفتاری است که دولت نگران کننده می داند.

افزایش تورم، تهدید جدی برای تلاشهای دولت بایدن برای مهار پاندمی کووید ۱۹ و مهندسی احیای اقتصادی از رکود ناشی از آن است که اولویت اصلی دولت وی به شمار می رود. دولت بایدن با مضاعف کردن تلاشها برای مقابله با رفتارهای ضد رقابتی و ضد انحصارطلبی که می تواند باعث افزایش قیمتها شود، به این مسائل واکنش نشان داده است. نشست شورای جدید رقابت کاخ سفید که از سوی بایدن تشکیل شده، روز جمعه برگزار خواهد شد.

وزارت کشاورزی و وزارت دادگستری آمریکا سرگرم انجام تحقیقاتی درباره تبانی قیمت در صنعت گوشت مرغ هستند.

بر اساس گزارش رویترز، قانونگذاران آمریکایی در پی نگرانیها نسبت به افزایش رفتار ضد رقابتی پس از پاندمی و یک حمله سایبری، خواستار نظارت بیشتر بر صنعت گوشت گاو هستند. دولت آمریکا با قانون تحت حمایت نمایندگان هر دو حزب که می تواند به مذاکرات بیشتر درباره قیمت در بازار گوشت کمک کند، تشویق شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پنجشیر فهیم دشتی بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد آمریکا گوشت بازار اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پنجشیر فهیم دشتی بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد چهار شرکت گوشت گاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد

یک سناتور دموکرات آمریکایی ارزیابی دولت بایدن درباره منطبق بودن اقدامات اسرائیل با قوانین بین‌المللی در جنگ غزه را زیر سوال برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار گزارشی مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را در غزه نقض می کند، سناتور دموکرات کریس ون هولن در بیانیه‌ای، ارزیابی دولت بایدن درباره منطبق بودن اقدامات اسرائیل با قوانین بین‌المللی در جنگ غزه را مورد تردید قرار داد.

براساس یک گزارش کوتاه داخلی وزارت امور خارجه آمریکا، برخی مقامات ارشد آمریکا به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه توصیه کردند که تضمین‌های معتبر و قابل اطمینانی از اسرائیل نیافتند که نشان دهد این رژیم از سلاح‌های آمریکایی طبق قوانین بین‌المللی حقوق بشر استفاده کرده و ممکن است قوانین بین‌المللی در غزه را نقض کرده باشد.

در این گزارش که به دست رویترز رسیده است، مقامات افزودند: برخی بخش‌های مطلوب در این وزارت‌خانه، تضمین‌های اسرائیل را پذیرفتند و برخی بخش‌های دیگر آنها را رد کردند و برخی دیگر هیچ موضعی اتخاذ نکردند.

براساس تفاهم‌نامه امنیت ملی که در ماه فوریه به امضای جو بایدن رسیده است، بلینکن باید تا تاریخ 8 مه گزارشی را به کنگره ارائه دهد مبنی بر اینکه آیا او تضمین‌های معتبری را از سوی اسرائیل یافته است که نشان دهد استفاده این رژیم از تسلیحات آمریکایی در جنگ غزه، قوانین آمریکا یا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

در ارزیابی مشترک 4 اداره تحت نظر وزارت امور خارجه گفته شده که تضمین‌های اسرائیل قابل اطمینان و معتبر نیست. در این ارزیابی همچنین به 8 نمونه از اقدامات نظامی اسرائیل اشاره شده است که مقامات معتقدند سؤالات جدی را درباره نقض احتمالی قوانین بین‌المللی حقوق بشر، ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی اظهار کرد این گزارش تردیدهای جدی درباره وحدت رویه در دولت بایدن برای ارزیابی عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در غزه برطبق قوانین بین‌المللی ایجاد کرده است.

در بخش دیگر این گزارش داخلی هشدار داده شده است که بلینکن با معلق کردن ارسال کمک‌های آمریکا، توانایی اسرائیل برای رویارویی با تهدیدات احتمالی بیرون از حریم هوایی خودش را محدود کرده است و مستلزم آن است که واشنگتن فروش سلاح به کشورهای دیگر منطقه در زمان حاضر و در آینده را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهد.

ون هولن تصریح کرد در گزارش رویترز مشخص شده که پیشنهادات اداره های ارائه دهنده این گزارش، به دلیل امتیازات سیاسی نادیده گرفته شده است.

وی تصریح کرد تصمیم برای درنظر گرفتن تطابق اقدامات اسرائیل با قوانین بین المللی، یک حقیقت و یک قانون است. این حقایق و قوانین نباید برای دستیابی به یک نتیجه سیاسی از پیش تعیین شده، نادیده گرفته شود. اطمینان ما در معرض خطری بزرگ است.

در همین حال ون هولن و برخی دیگر قانون گذاران دموکرات، جو بایدن را برای تحمیل شروط بر کمک های نظامی به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده‌اند تا این رژیم برای کاهش کشتار غیرنظامیان در غزه تحت فشار قرار گیرد. تاکنون دولت بایدن کاری در این باره انجام نداده است.

تاکنون بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 34 هزار نفر که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات آمریکا: اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود