Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:58:30 GMT

وام یک میلیاردی، بهانه‌ شوک در قیمت مسکن

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۰۱۰۳

وام یک میلیاردی، بهانه‌ شوک در قیمت مسکن

براساس گفته‌های مدیرعامل بانک مسکن تسهیلات خرید مسکن جوانان در تهران یک میلیارد و در شهرهای بزرگ نیز ۸۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها نیز ۷۰۰ میلیون تومان شد.

به گزارش ایمنا، روزنامه اعتماد نوشت: براساس گفته‌های مدیرعامل بانک مسکن تسهیلات خرید مسکن جوانان در تهران یک میلیارد و در شهرهای بزرگ نیز ۸۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها نیز ۷۰۰ میلیون تومان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگرچه افزایش وام خرید مسکن اتفاق خوبی است اما به راستی چه افرادی می‌توانند این وام را تهیه کنند و تا چند سال باید اقساط آن را پرداخت کرده و به صورت کلی با این میزان وام می‌توان در تهران خانه خرید؟ ضمن اینکه باید توجه داشت هرقدر که ابزارهای حمایتی دولت مانند تسهیلات‌دهی بیشتر می‌شود به همان نسبت واسطه‌های ملکی نیز به قیمت ملک اضافه کرده و شوک دیگری به قیمت‌ها وارد می‌کنند.

بنابراین به نظر می‌رسد که دستورالعمل تازه نظام بانکی برای پرداخت وام مسکن، بهانه‌ای تازه به مالکان و واسطه‌های ملکی دهد تا قیمت را به همان نسبت افزایش دهند. براساس آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات مسکن در پایتخت، متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به حدود ۳۱ میلیون تومان رسید و ارزان‌ترین منطقه پایتخت نیز ۱۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان قیمت دارد.

بنابراین افراد با گرفتن این میزان تسهیلات با فرض ثبات قیمت مسکن می‌توانند خانه‌ای ۷۱ متری در منطقه ۱۸ خریداری کنند. اگرچه زمان دریافت این وام همچنین نحوه بازپرداخت آن نیز از دیگر مسائلی است که باعث می‌شود افراد عطایش را به لقایش ببخشند.

البته افزایش مبلغ وام مسکن تنها راهکار برای خانه‌دار کردن افراد در شهرهای بزرگ و پایتخت نیست و قرار است وزارت راه و شهرسازی سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد. البته که طرح جهش تولید رستم قاسمی در بهترین حالت دو سال آینده به نتیجه می‌رسد و اولین واحدها تا آن زمان آماده نخواهند بود چرا که ساخت هر خانه بین یک سال و نیم تا دو سال با شرط آماده بودن مصالح و ساعات کاری زیاد زمان می‌برد.

کد خبر 520777

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وام یک میلیاردی وام یک میلیاردی مسکن وام بانکی خرید مسکن مسکن ساخت مسکن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش صیادی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

صیادی تاکید کرد: بر اساس شیوه نامه اجرایی نهضت ملی مسکن، واحد متقاضیان در مراحل پایانی اجرای پروژه به آنها اختصاص می‌یابد و با توجه به عدم انعقاد قرارداد، بدیهی است خرید و فروش و انجام معاملات ثانویه واحدهای نهضت ملی مسکن غیر قانونی است.

وی گفت: طبق ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند به حبس از ۴۵ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی به میزان ۲ تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

کد خبر 6095111 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد