Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:45:23 GMT

قهرمانان شیرازی پارالمپیک وارد فارس شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۰۱۳۴

قهرمانان شیرازی پارالمپیک وارد فارس شدند

به گزارش ایرنا، در مراسمی که به همین منظور پنجشنبه در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب برگزارشد با اهدای گل از این قهرمانان تجلیل شد. 

این ۲ ورزشکار در میان بدرقه مردم برای زیارت روانه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاه چراغ  (ع) شدند و با تولیت این آستان مقدس دیدار کردند.

سومین طلای پارالمپیک 

ساره جوانمردی در این رقابت ها سومین مدال طلای پارالمپیک خود را در تپانچه ۱۰ متر بادی کسب و رکورد خود را هم بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رشته ۵۰ متر خفیف تپانچه در حالی که به فینال این رقابت ها صعود کرده بود با وجود شایستگی با بدنشاسی موفق به کسب مدال در این  ماده نشد و نتوانست  خاطره  پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو که  ۲ نشان طلا کسب کرده بود را دوباره زنده کند و با همان یک نشان طلا ۱۰ متر به کار خود پایان داد تا با کسب سه نشان طلا و یک برنز پارالمپیک، لندن، ریو و توکیو  همچنان پر افتخارترین ورزشکار ایرانی باشد.

این بانوی قهرمان در این رقابت ها به عنوان پرچمدار مراسم اختتامیه پرچم پر افتخار کشورمان را در رژه کاروان سردار دل ها به دوش کشید.

همچنین جوانمردی به هنگام کسب مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی در حالی که نفر دوم و سوم تپانچه ۱۰ متر ویلچرنشین بوند،  زانوهای خود را خم کرد تا هم ردیف با انها باشد که این حرکت او در پارالمپیک ماندگار شد و نشان داد در ورزش و به هنگام کسب مدال هم جوانمرد است.

گنجینه افتخارات جوانمردی
گنجینه افتخارات ساره جوانمردی در رشته تیراندازی نیز یک نشان طلا پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۲ نشان طلا ۲۰۱۶ ریو ، یک برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، پنج طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، چهار طلا و یک نقره بازی های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر ، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان ، بهترین بانوی ورزشکار آسیا ٰ، پرچمدار مراسم افتتاحیه بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  و پرچمدار مراسم اختتامیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

شلیک ساره جوانمردی و شکار  سومین مدال طلای پارالمپیک 

یک طلا و یک نقره بر گردن اولاد

همچنین مهدی اولاد در پرتاب وزنه در کلاس F۱۱  که با شرکت ۹ ورزشکار برگزار شد با پرتابی به مسافت۱۴  متر ۴۳ سانتی متر رکورد خود را بهبود بخشید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

 اولاد در مرحله نهایی پرتاب دیسک  با پرتابی به مسافت ۴۰ متر و ۶۰ سانتی متر بر سکوی دوم ایستاد و با کسب نشان نقره  صاحب ۲ نشاان ارزشمند این مسابقات شود .

افتخارات اولاد 

اولاد نیز در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸  جاکارتا ۲ مدال طلا در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک را کسب کرده است و نشان برنز مسابقات جهانی سئول و هم اینک هم مدال طلای و نقره پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو درپرتاب وزنه و دیسک  به افتخارات خود افزود.

یک طلا و یک نقره بر گردن مهدی اولاد در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

 اصغر جوانمردی دیگر ورزشکار شرکت کننده از استان در ماده پرتاب وزنه با پرتاب ۱۵ متر و ۴۰ سانتی متر متر در مکان چهارم ایستاد و دستش از مدال کوتاه ماند.

همچنین مجتبی کمالی دیگر ورزشکار شرکت کننده استان فارس در این رقابت ها به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در رده نهم قرار گرفت تا این ورزشکار هم  بدون کسب مدال توکیو را ترک کند. سمیرا ارم هم که از استان فارس در این رقابت ها شرکت کرده بود با وجود تلاشی که از خود نشان داد نتوانست در تپانچه ۱۰ و ۵۰ متر مدال کسب کند.

ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر پنج ورزشکار استان فارس بودند که در بازیهای پارالمپیک شرکت داشتند و با کسب ۲ نشان طلا و یک نقره به کار خود در این رویداد مهم ورزشی پایان دادند.

کاروان سردار دل‌ها
کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازیهای پارالمپیک به ثبت برسد.
چین با  با ۹۶ طلا، ۶۰ نقره و ۵۱ برنز در صدرجدول رده بندی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتٰ ٰانگلستان  با ۴۱ طلا، ۳۸ نقره و ۴۵ نقره دوم شد و  آمریکا با ۳۷ طلا، ۳۶ نقره و ۳۱ برنز در جای سوم قرار گرفت.
شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم لغایت چهاردهم  شهریور ماه در توکیو برگزارشد و کاروان ایران که با نام سردار دل ها شرکت داشت ،  با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت.

مهدی اولاد و ساره جوانمردی قهرمانان پارالمپیک فارس در توکیو ۲۰۲۰ 

برچسب‌ها پرتاب دیسک توکیو ورزش پارالمپیکی بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ساره جوانمردی پارالمپیک توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرتاب دیسک توکیو ورزش پارالمپیکی پرتاب دیسک توکیو ورزش پارالمپیکی بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ساره جوانمردی پارالمپیک توکیو پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رقابت ها ساره جوانمردی طلا و یک نقره مهدی اولاد پرتاب وزنه تپانچه ۱۰ قرار گرفت مدال طلا کسب مدال نشان طلا یک برنز ۱۰ متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ میلیارد تومان برای پاداش قهرمانان کشتی درسال ۱۴۰۲ اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، این پاداش با توجه به مدال‌آوری کشتی گیران آزاد و فرنگی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رقابت‌های آسیایی و جهانی بود که به آنها تعلق گرفت.

فدراسیون کشتی بلافاصله پس از دریافت این پاداش از وزارت ورزش و جوانان، پاداش هر مدال آور را بر اساس رتبه بندی تعیین شده، به حساب آنها واریز کرد.

کد خبر 6099758

دیگر خبرها

  • امین میرزازاده با طلای دوم، دهمین طلای لوپز را نقره می‌کند
  • ۲۳ میلیارد تومان برای پاداش قهرمانان کشتی درسال ۱۴۰۲ اختصاص یافت
  • ۲۳ میلیارد تومان پاداش قهرمانان کشتی در سال ۱۴۰۲
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • ۱۰ مدال برای مازندران در مسابقات شنای کم بینایان و نابینایان کشور
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور