Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:59:00 GMT

پایش لحظه‌ای میزان آلایندگی ۸ واحد صنعتی بزرگ گیلان

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۰۱۴۵

پایش لحظه‌ای میزان آلایندگی ۸ واحد صنعتی بزرگ گیلان

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با اشاره به پایش لحظه‌ای میزان آلایندگی هشت واحد صنعتی بزرگ استان، به دستگاه‌های متولی برای نظارت بر دیگر واحدهای بزرگ‌ نیز تاکید کرد و گفت: صنایعی که موظف به نصب سنسورها و ابزارهای پایش آنلاین هستند، باید تا پایان سال‌جاری این اقدام را عملیاتی کنند.

ارسلان زارع در جلسه کارگروه آلودگی هوای گیلان، حفاظت و صیانت از سلامت شهروندان را از جمله وظایف حاکمیت و دولت دانست و اظهار کرد: براساس قانون، تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی و مردم تعیین شده که برای اجرای قانون هوای پاک باید عزم جدی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی بخشی نسبت به تکالیف مندرج در قانون هوای پاک با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها تاکید و تصریح کرد: باید از ابزارها و فن‌آوری‌های لازم منطبق بر دانش و فناوری اطلاعات برای بررسی و پایش میزان آلودگی و گرد و غبار استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به پایش لحظه‌ای میزان آلایندگی هشت واحد صنعتی بزرگ استان اشاره و بر ضرورت بررسی دقیق محیط‌ زیست و صمت نسبت به واحدهای دیگر تاکید کرد.

زارع ادامه داد: آن دسته از صنایعی که موظف به نصب سنسورها و ابزارهای پایش آنلاین هستند باید تا پایان سال‌جاری این اقدام را عملیاتی کنند و در این مسیر صاحبان صنایع خود را ملزم به مراعات دستورالعمل‌ها بدانند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت همراهی و مشارکت بیشتر مردم در امور مختلف نیز تاکید و به برخی از دستاوردهای این مهم اشاره و خاطرنشان کرد: براساس گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، در سنوات گذشته بالغ بر ۱.۵ میلیون تن کاه و کلش ناشی از برداشت شلتوک و محصول برنج آتش زده می‌شد که با اطلاع‌رسانی صورت گرفته و آگاهی از مزیت‌های اقتصادی آن، شاهد کاهش این امر هستیم.

استاندار گیلان به آسیب‌های آلایندگی برخی از ساختمان های دولتی و خصوصی از جمله موتورخانه ها معادل چند خودروی آلاینده اشاره کرد و گفت: محیط ‌زیست و استاندارد مکلف به پیگیری جدی در این خصوص و صدور اخطار پلمپ برای ساختمان های آلاینده و اصلاح وضع موجود هستند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت قانون مدیریت بحران در خصوص رفع آلودگی هوا، افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی متناسب با دستگاه‌های اجرایی، برای بهبود وضعیت استانداردها گام‌های موثری برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آلایندگی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای  قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به منظور تکریم مودیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‏ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات این تسهیلات می‌باشند.

گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • جاسوسان صنعتی - باد آورده
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش