Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پیش از ظهر امروز با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، هادی حق‌شناس استاندار گلستان، مهرالله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس و نمایندگان مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس مدرسه ۱۰ کلاسه متوسطه اول پسران امام رضا (ع) شهرستان آق‌قلا افتتاح شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و دوری دانش آموزان از مدرسه بدون تردید اُفت آموزشی و افزایش ترک تحصیل خواهیم داشت که باید برنامه‌ریزی دقیق برای جبران این کاستی‌ها داشته باشیم چرا که ما در برابر دانش آموزان مسوول هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* چاره‌ای جز برقراری پیوند مستحکم بین مسجد و مدرسه نداریم/ باید تلاش کنیم به تدریج پیوند بین دانش آموزان با مدرسه برقرار شود

کاظمی اظهار کرد: برای تحقق اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش چاره‌ای جز برقراری پیوند مستحکم بین مسجد و مدرسه نداریم و این مهم یکی از رویکردهای مهم بنده در حوزه پرورشی و همچنین اعتقاد قلبی و درونی‌ام است.

وی تصریح کرد: باید تمام کارکردهای مساجد را به مدرسه بیاوریم و از سویی دیگر باید تمام کارکردهای مدرسه را در مسجد دنبال کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه مهمترین کانون توسعه یک کشور محسوب می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم به تدریج پیوند بین دانش آموزان با مدرسه برقرار شود.

کاظمی تاکید کرد: استمرار و ارتقای آموزش، افزایش کیفیت آموزشی و تأمین سلامت و امنیت دانش آموزان از جمله مهمترین برنامه‌های ما در آموزش و پرورش است.

*  استاندار گلستان: بخش عمده‌ای از کادر آموزش و معلمان در گلستان واکسینه شده‌اند/ گلستان شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری درس علاوه بر آموزش مجازی را دارد

استاندار گلستان در این مراسم گفت: از زمان سیل سال ۱۳۹۸ تا به امروز با همکاری وزارت آموزش و پرورش و خیرین ۵۵۰ کلاس درس در استان بازسازی و نوسازی شده است.

هادی حق‌شناس اظهار کرد: بخش عمده‌ای از کادر آموزش و معلمان در گلستان واکسینه شده‌اند و با تایید ستاد ملی کرونا، گلستان شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری درس علاوه بر آموزش مجازی را دارد.

استاندار گلستان گفت: این مدرسه بازیربنای یک‌هزار و ۱۵۲ متر مربع ساختمان آموزشی دارای ۱۰ کلاس درس است که با هزینه ۶۴ میلیارد ریال و با مشارکت نماینده ولی فقیه در گلستان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: شهرستان آق‌قلا با برخورداری از حدود ۳۰ هزار جمعیت دانش آموزی و ۱۹۸ مدرسه یکی از شهرستان‌هایی است که با وجود قرارگیری در جوار شهرستان گرگان از لحاظ وضعیت مدرسه و فضای آموزشی نیاز به توجه بیشتری دارد.

* گوهری‌راد: تمامی مدارس آسیب‌دیده از سیل نوسازی در مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسید

احسان گوهری‌راد با بیان اینکه در جریان سیل گلستان بیش از ۳۰ مدرسه آق‌قلا دچار آسیب شد، ادامه داد: خوشبختانه تلاش‌های خیرین و همکاران ما در بخش نوسازی مدارس به ثمر نشست و تمامی مدارس آسیب‌دیده از سیل نوسازی و بهسازی شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده و یا اینکه در مهر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: از بیش از ۵۰ مدرسه‌ای که در جریان سیل در شهرستان‌های گمیشان و آق قلا دچار خسارت شده بود تنها یک الی دو مدرسه دارای وسعت بالا در دست ساخت است که این موارد نیز تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷ مدرسه توسط نماینده ولی فقیه در استان گلستان در دست ساخت است که امیدوارم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.


مدرسه ۱۰ کلاسه متوسطه اول پسران امام رضا (ع) شهرستان آق‌قلا

انتهای پیام/۲۳۰۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش گرگان مدارس گلستان وزارت آموزش و پرورش استاندار گلستان بهره برداری دانش آموزان آق قلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: خیران مدرسه ساز در این مدت ۹۸۰ میلیارد تومان از تعهدات خود ررا تحقق کردند که بیش از ۵۰ درصد از تعهدات این سنگرسازان علم و دانش است.

ناصر فتحی افزود: نوسازی مدارس استان با حدود ۱۰۰ نفر پرسنل در کنار بیش از ۱۷۰۰ خیر مدرسه ساز در حال ساخت و تجهیز ۴۵۰ طرح آموزشی پرورشی و ورزشی است.

وی گفت: همواره خیران نیکوکار در کنار دولت به ساخت و ساز فضای آموزشی کمک می‌کنند و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی استان به صورت صد درصدی و یا کمتر با مشارکت خیران نیک اندیش در حال اجرا است.

ناصرفتحی ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان و فرهنگیان استان شود.

دیگر خبرها

  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج