Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر پنجشنبه در نشست مجمع مطالبه‌گران استان اردبیل اظهار کرد: اگر دولت سیزدهم خواهان کسب توفیق در مسیر خدمت به مردم و انجام وظیفه خود است باید معالجه و جراحی مدیریتی را در اولویت کار و برنامه‌های خود قرار دهد طوری که هیچیک از افراد ناکاربلدِ نالایق در مسیر خدمت به ملت شریف کشور قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی سوءمدیریت‌ها در کشور اذعان کرد: کشور ما علی‌رغم تمام منابع غنی که در اختیار دارد در زمینه مدیریت و بهره‌برداری از این منابع با هدف غنی‌سازی اقتصاد و درآمد ملی در بین کشورهای پیشرفته دیده نمی‌شود و این موضوع جای بحث، بررسی و کارشناسی دقیق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ادامه داد: چرا باید در کشوری مثل ایران در تابستان برق کارخانجات و در زمستان گاز نیروگاه‌ها را قطع کنیم چون که ما از یک خلأ دیرینه که همان مدیریت مناسب باشد به شدت رنج می‌بریم؟

آیت‌الله عاملی اذعان کرد: هم‌اکنون بالاترین یارانه انرژی دنیا را ایران پرداخت می‌کند اما در عین حال ما حرفی برای گفتن در زمینه انرژی نداریم و بی‌شک یکی از راه‌های رهایی از این سوءمدیریت‌ها و ناکارآمدی‌ها مطالبه صحیح و بی‌رحمانه توأم با اخلاق لازمه است.

وی ضمن ابراز تأسف از دورریزی آب تصفیه شده در اقصی نقاط کشور تصریح کرد: در حالی که منابع آبی ما در صورت مصرف صحیح و مدیریت این مصرف می‌تواند نیاز نسل‌های بعدی را تأمین کند اما مردم ما در اثر عدم مدیریت مناسب همین آب تصفیه شده را برای امور غیر ضروری استفاده می‌کنند و در واقع این یک گناه بزرگ در حق نسل‌های بعدی محسوب می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به برخی اختلاس‌های کلان و فسادهای اداری در کشور اشاره و اضافه کرد: من شخصاً به رئیس جمهور دولت سیزدهم گفت که اگر می‌خواهید ریشه فساد را یا هر گونه اختلاس و دزدی در کشور را خشک کنید باید بر روی ایجاد و طراحی نظام صیانت در کشور متمرکز شوید، در این زمینه ما باید از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان الگوگیری کنیم.

به گفته آیت‌الله عاملی در حالی که هر ساله میلیاردها دلار بر صندوق ذخیره ارزی کشورهای پیشرفته اضافه می‌شود کشور ایران هر روز از این نقطه پیشرفت فاصله می‌گیرد چون در حالی که سرعت تحولات در جهان بسیار بالاست ما در کشور خودمان درگیر یک سری بزه‌ها و و فسادی هستیم که با راهکار صحیح می‌توان همه آن‌ها را حل کرد و در عین حال نیازی به دادگاه و دستگاه قضائی نداشت.

مشکلات اقتصادی کشور ریشه در فقر فرهنگ دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات فرهنگی کشور نیز اشاره و اظهار کرد: علت بیشتر مشکلات اقتصادی کشور ناشی از فقر فرهنگی است همانطور که فرهنگ به مثابه ریل یک مسیر باشد اقتصاد هم قطار آن مسیر است که اگر پای فرهنگ لنگ بزند بی‌شک اقتصاد را زمین‌گیر خواهد کرد.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: اگر عرق ملی، فرهنگ دینی و احساس مسئولیت شرعی در برای ملت و کشور احیا نشود هیچیک از کارهای ما در این کشور بر مبنای اصول نخواهد بود.

وی همچنین به کاهش سرانه فضای سبز در کشور اشاره و اذعان کرد: اگر ما با هواپیما سفر کنیم بر فراز آسمان هر یک از شهرهای کشور باشیم هیچ لکه سبزی را بر روی زمین نخواهیم دید، و مدیران ما که در هسته مرکزی توسعه شهری فعالیت دارند باید بدانند که ما شهر را می‌سازیم شهر هم ما را می‌سازد، چرا که هر انسانی نیاز به پرورش روح دارد و متأسفانه به دلیل برخی سیاست‌های اشتباه در سیما منظر شهری ما از بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ جهان عقب هستیم.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: من از تمام جوانان و دانشگاهیان که الان قلم در دست گرفته‌اند و در راستای رفع مشکلات و چالش‌های کشور خود مطالبه‌گری می‌کنند خواهانم که مطالبه خود را در چارچوب اخلاق اما بی‌رحمانه مطرح کنند چرا که اگر مطالبه‌گری صحیح نباشد هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

کد خبر 5300706

منبع: مهر

کلیدواژه: سید حسن عاملی اردبیل انرژی امام جمعه اردبیل مطالبه گری دولت سیزدهم ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا واکسیناسیون تعاونی گرگان اردبیل واکسیناسیون کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا هفته دفاع مقدس ایلام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختارهای غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»
 
به گزارش شفقنا؛ روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.
 
به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند
 
وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بارها هم گفتیم یک طرفه نمی توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می شود.
 
برخورد این دولت با بانک ها برخورد جدی و سازنده ای نبوده است
 
آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک ها می شود، ادامه داد:  بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت ها داده می شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک ها این است این منابع در کجا خرج می شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک ها مطلقا برخورد جدی و سازنده ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بارها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک ها نمی رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک ها را به خط خواهم کرد» اما در عمل نشانه ای از این مساله نمی بینیم.
 
وی افزود: عده ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیروهای مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک ها را وارد کار کند.
 
نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
 
وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام های خرد، گفت: بانک ها اصلا عمل نمی کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک ها رد می شود و یا چند ضامن از مردم می خواهند. لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختارهای غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود