Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدراشد مدرس‌گرجی پیش از ظهر امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: یکی از عوامل تاخیر در ساماندهی مرز باشماق نبود اطلاعات جامع و درست در مورد مشکلات موجود در این مرز بود.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که ما آبان ماه سال گذشته پیمانکار برای کار گرفته بودیم به اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام شد که مصوبه شورای ساماندهی مرز گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه ایرادهایی گرفته شده بود که نمی‌توانستیم به پیمانکار اعلام کنیم، گفت: این موانع ما را در گام نخست مجبور کرد قبل از هرچیزی به فکر آماده کردن اساس کار و تصویب مصوبه ساماندهی مرز باشماق باشیم.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: مصوبه ساماندهی مرز در بهمن ماه اخذ شد و وارد فاز اجرا شدیم و در حال حاضر نیز اقدامات با برنامه‌ریزی جلو می‌رود.

وی با بیان اینکه در این مصوبه موارد مختلفی اشاره شده که یک مورد آن ایجاد زیرساخت‌هاست، اذعان کرد: تنها ایجاد زیرساخت در مرز باشماق نمی‌تواند مشکل این مرز را حل کند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، هم اکنون اراضی در اختیار این مرز هفت هکتار است که پس از ساماندهی به ۲۷ هکتار می‌رسد.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: اصلاح فرایندها در مرز باشماق در کنار ایجاد زیرساخت‌ها باید مد نظر قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام یافته از سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کشور، مجوز آغاز مرحله اول طرح ساماندهی مرز باشماق صادر شد.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه در طرح ساماندهی مرز باشماق چهار کریدور به طول یک تا سه کیلومتر به همراه محوطه مربوطه آن احداث می‌شود، عنوان کرد: این مهم شامل کریدورهای ترانزیت، سوخت، مسافر و ترانشیپمنت است که با  توجه به اهمیت ترانشیپمنت سوخت مرحله اول ساماندهی به این مساله اختصاص یافت.

مدرس‌گرجی با بیان اینکه 21 اردیبهشت ماه زمین تحویل پیمانکار شده است، گفت: محوطه قدیم ترانشیپ‌منت را 21 اردیبهشت امسال تا حدودی تخلیه کردیم.

وی افزود: ایجاد راه دسترسی در مرز باشماق معارضی دارد که وجود این معارض هر چند مدت یکبار کار را با تاخیر مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه فاز یک پروژه ساماندهی مرز باشماق در حال حاضر حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: قرارداد پروژه 60 میلیارد تومان است و تا این لحظه قسط اول یعنی 5 میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شده و قسط دوم هم که حدود 4 میلیارد تومان است هفته آینده پرداخت می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: پروژه فعال است ولی سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور خواستار اجرای کامل بندهای مصوبه سازماندهی مرز است.

وی مدت زمان تعیین شده برای اجرای این پروژه را 26 ماهه عنوان کرد و گفت: اگر اصلاح تمام فرایندها در بحث ساماندهی مرز مورد توجه قرار نگیرد با تغییر زیرسازی و ایجاد زیرساخت‌ها مشکلی در مرز حل نمی‌شود.

انتهای پیام/3330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: مرز ساماندهی کردستان حمل و نقل جاده ای حمل و نقل جاده ای کردستان ساماندهی مرز باشماق مدیرکل راهداری ایجاد زیرساخت مدرس گرجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است

نماینده شهرستان فلارد در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کافی نبودن اعتبارات عمرانی شهرستان فلارد دلیل اصلی پیشرفت نکردن این شهرستان است.

محمد قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: ساماندهی حریم رودخانه و مسیل‌ها همچنین پارک گردشگری شهرستان فلارد باید تعیین تکلیف شود و بودجه مورد نیاز آن با توجه به موافقت‌نامه سازمان برنامه و بودجه استان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبارات لازم در حوزه‌های مختلف شهرستان فلارد و موافقت‌نامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با ادارات، افزود: کافی نبودن اعتبارات عمرانی شهرستان فلارد دلیل اصلی پیشرفت نکردن این شهرستان است.

نماینده شهرستان فلارد در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به تأمین اعتبارات توسعه بیمارستان شهید ارجمند شهر مال خلیفه، تصریح کرد: با توجه به این‌که طرح توسعه بیمارستان شهید ارجمند شهر مال‌خلیفه به تصویب رسیده و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ شده، هنوز تأمین اعتبار لازم برای آن صورت نگرفته است.

قنبری با اشاره به چهار بانده شدن جاده گوشکی به قرح گفت: هر روز جوانان زیادی در این جاده کشته می‌شوند و تأمین اعتبار پروژه این جاده ضرورت است.

کد خبر 749909

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان