Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود عامری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افرادی که واکسن کووید۱۹ از نوع «آسترازنکا» و «اسپوتنیک» تزریق کردند پس از ۱۴ روز می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند. 

وی با بیان اینکه تزریق سایر واکسن کووید۱۹ از جمله «بهارات»، «سینوواک»، «سینوفارم» و «برکت» نیز منعی برای اهدای خون ندارند، تصریح کرد: داوطلبان اهدای خون می توانند پس از بهبودی واکنش های اولیه واکسن از جمله تب، درد عضلانی، ضعف و بی حالی جهت اهدای خون به مراکز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عامری با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون شاهرود نیازمند اهدای تمامی گروه های خونی است، ابراز داشت: افراد واجد شرایط اهدای خون در صورتی که خود یا اطرافیانشان مبتلا به کرونا و یا سرماخوردگی و علایم آن شدند ۳۰ روز پس از بهبودی جهت اهدای خون مراجعه کنند.

رییس پایگاه انتقال خون شاهرود با بیان اینکه ساعت فعالیت این پایگاه از شنبه تا چهارشنبه ۷:۴۵ تا ۱۳ و پنجشنبه ها از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۲ است، تصریح کرد: روزهای یکشنبه نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ آماده خون گیری از اهداء کنندگان هستند.

وی همراه داشتن کارت ملی را الزامی دانست و ابراز داشت: همواره طی ۱۰ سال گذشته پایگاه انتقال خون شاهرود حایز رتبه برتر در کنار سایر شهرهای استان سمنان به نسبت جمعیت در کشور بوده است.

عامری به دوران سخت کرونایی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی بیماران در بیمارستان های شهرستان شاهرود و استان سمنان بیشتر از قبل نیاز به خون و فرآورده های خونی دارند.

به گفته وی، اضافه شدن بخش های جدید جراحی قلب در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود نیاز بیشتری به خون و فرآورده های خونی را به همراه داشته است.

شهرستان های شاهرود و میامی ۶ هزار و ۵۰۰ تن اهدا کننده مستمر خون دارد که بیشتر آن ها سالی ۲ بار خون اهدا می کنند.

شاخص اهدای خون در کشور ۲۷ تن از هر هزار تن جمعیت است که استان سمنان با ۴۶ تن در این شاخص پیشتاز است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا شاهرود طرح واکسیناسیون کرونا واکسن سازمان انتقال خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا شاهرود کرونا ویروس کرونا شاهرود طرح واکسیناسیون کرونا واکسن سازمان انتقال خون پایگاه انتقال خون شاهرود اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

کد خبر 6097579

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس