Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:06:14 GMT

نشست سه جانبه وزیران خارجه مصر، اردن و فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۰۷۵۱

نشست سه جانبه وزیران خارجه مصر، اردن و فلسطین

به گزارش ایرنا از رسانه های منطقه، در این نشست «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر، «ایمن صفدی»، وزیر امور خارجه اردن و «ریاض المالکی» همتای فلسطینی آنها در باره موضوع ها و پرونده های مختلف بحث و تبادل نظر می کنند.

این نشست به دنبال برگزاری اجلاس «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، ملک «عبدالله دوم» شاه اردن و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه گذشته میلادی در قاهره  برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسای این کشورها در نشست خود بر همکاری مشترک برای توسعه و فعال سازی کوشش ها به منظور از سرگیری مذاکرات فلسطین - اسرائیل و همکاری دوستانه برای احیای روند صلح تأکید کردند.

خبرگزاری «رویترز» چهارشنبه هفته گذشته به نقل از یک مسئول فلسطینی نوشت که هدف از برگزاری این نشست که در آن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگران فلسطین، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و «ملک عبدالله دوم» شاه اردن حضور دارند، هماهنگی و وحدت مواضع پیش از نشست ماه آینده مجمع عمومی سازمان ملل است.

از سوی دیگر، برخی منابع خبری فلسطین گزارش دادند که هدف از برگزاری این نشست، درخواست از دولت آمریکا برای پایبندی به تعهداتش به منظور حمایت از راه‌حل دو دولتی از طریق برداشتن گام‌های عملی برای  جلوگیری از سیاست شهرک‌سازی در همه اراضی فلسطین به ویژه قدس و همچنین تلاش برای آغاز فرآیند سیاسی است که در نهایت به پایان اشغالگری و برپایی دولت مستقل فلسطین و بازگشت آوارگان ‌منجر شود.

در همین راستا پنجشنبه گذشته نیز منابع خبری رژیم صهیونیستی از دیدار قریب الوقوع نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهوری مصر در شرم الشیخ خبر داده بودند.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از کانال ۷ رژیم صهیونیستی گزارش داد که این دیدار به صورت «علنی و رسمی» در شرم الشیخ صورت خواهد گرفت.

بنا به این گزارش، اسرائیل و مصر در عمل بر سر برگزاری نشست بنت و السیسی به صورت علنی و نه مخفیانه توافق کردند.

کانال ۷ اسرائیل بدون اشاره به تاریخ دقیق دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهوری مصر اعلام کرد که این دیدار «خیلی زود» انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین عبدالفتاح السیسی اسرائیل خبرگزاری رویترز دولت آمریکا مصر قدس رژیم صهیونیستی اردن قاهره فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین عبدالفتاح السیسی محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین عبدالفتاح السیسی اسرائیل خبرگزاری رویترز دولت آمریکا مصر قدس رژیم صهیونیستی اردن قاهره فلسطین رئیس جمهوری مصر رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن درباره ایران موضع گیری کرد و گفت که کشورش، صحنه درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی کشورش برای رساندن ۵۰۰ محموله کمک در روز به غزه هم دم زد.

وزیر خارجه اردن گفت: جنگ در غزه جنگی برای انتقام از ملت فلسطین و اهالی غزه است. هیچ چشم‌انداز حقیقی تا این لحظه برای پایان جنگ وجود ندارد.

الصفدی گفت: فاجعه انسانی در غزه بدون راه حلی واضح، تشدید می‌شود و مواضع جامعه بین‌المللی تغییر کرده و همه می‌دانند که این جنگ بیهوده است.

وی بیان کرد: جنگ علیه غزه به نفع احدی نیست و به تشدید درگیری در منطقه منجر می شود.

وزیر خارجه اردن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هم گفت: اقدامات اسرائیل علیه مراکز عبادی در قدس، مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار می دهد.

کد خبر 6090050

دیگر خبرها

  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است